Re: Zapalování z Favorita do Škody 105
Tak přidám své zkušenosti s provozem ETZ z Favorita ve 120L, 130L, 130LPG za posledních cca 15 let a odhadem 300 tisíc km s ETZ:
Systém je to opravdu bezúdržbový a pokud nemáte náladu a čas se v autě vrtat, tak mohu jen doporučit - pořád to jede a pokud si toho člověk moc nevšímá, tak je to super. Ale běda, jak začnete přemýšlet, jestli to, že se vám zdá, že to auto nějak hůř jede, není způsobeno rozdělovačem...
Vesměs všechny mé pokusy o lepší chování (sériového) motoru spojené se zapalováním neměly valný účinek...
Rozdělovače jsem měl upravené dle TW článku p. Čecha (mimochodem dnes už nefungují odkazy na něj), stroboskopem zkontrolovaný průběh regulací dle tabulkových hodnot a pochopitelně bez vůlí, ale vždy jsem měl pocit, že 130 by měla jet lépe...
...až mé laborace skončily tak, že jsem do obou mých současných 130 vrátil původní (nové) kontaktní rozdělovače (v rámci originality/příprav na apokalypsu*
), abych následně zjistil, že auto jede stejně dobře/blbě*, jako předtím s ETZ.
Ale je pravda, že s mými ročními nájezdy 30-40 tisíc km jsem na to většinou nemusel sáhnout, jak je rok dlouhej, tak uvidím, jak se mi osvědčí návrat ke kořenům - zatím mám na kontaktním rozdělovači ve 130LPG najeto cca 15 tisíc a doposud o něm nevím.
Jinak u ETZ jsem měl za těch cca 300 tisíc, které jsem s ním dohromady najel na 3 škodovkách, musel řešit jednou umírající cívečku v rozdělovači a jinak vcelku nic, jen když jsem byl příliš důkladný při mytí motorového prostoru a nacákal jsem do krabičky ETZ, tak jsem párkrát musel přepojit do náhradní (na nosníku mám přišroubované dvě ETZ a dvě cívky - praktické opatření proti nečekaným průšvihům), jednou se mi začala zvlhlá elektronika ETZ projevovat po cca 5 km jízdy po umytí auta (a motorového prostoru) - nejdřív cukání a nakonec jsem dojel, přepojil a frčel dál
* nehodící se škrtněte