|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
Zdar chlapi, asi před měsícem mi uhnily káble k čidlu na chladiči. Tlustší červený káblík byl na dvou místech přerušený, v izolaci díra, uvnitř jen modré a měděné jadro nikde. Řekl jsem si že to udělám pořádně. Tak jsem sundal otrhanou izolačku a obnažil káble. Dobře jsem udělal, ten červený byl přerušený i pod tou izolačkou. Káblíky od termospínače jsem dal nové, ale kabeláž už někdo opravoval a hnus. Jen nechápu, proč dávaly na ventilátory asi 6mm2 káble. I kdyby ventilátory měly odběr kolem 10A, tak to musí přenést 2,5mm2 ne?
Neměl by prosím někdo schéma pro verzi s automatickou klimu pro motor 1,6 74kW? Děkuji
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
28.6.20, 15:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
stiahni si schémy octavie, elektrická schémata 2, strana 76/8 Nedokážem ti to tu natiahnuť, pretože pdf... mimochodom, tie ventilátory sú istené 30A poistkou takže kábel musí byť...
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
30.6.20, 18:03 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
Už mi někdo dal schéma na vw forum ale děkuji. No zdá se mi dost ujeté tahat až k ventilátorům kabel 6mm2. 30A pojistka tam je, ale pochybuji že ty ventilátory tolik žerou. A je to společné pro oba ventilátory, ale aby šel kabel 6mm2 ke každému? Myslím si že poctivá 2,5ka to utáhne. Ještě bych pochopil, kdyby šel hlavní přívod 6mm2 a rozvětvil se na 2x2,5mm2. Vždyť to jsou všechno délky kolem 50cm. Neřeknu kdyby to bylo tahané přes celé auto.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
30.6.20, 19:03 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
tak 6tka ide z 40A poistky nad baterkou do jednotky ventilátorov. Do samotných vetilátorov idú 4mm2. A odber majú teda riadny. Neboj sa, ak by tam také hrubé káble neboli potrebné, nedali by ich tam také ani preventívne Pozri poriadne tie schémy.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
30.6.20, 20:00 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
Teď o víkendu jsem to měl rozebrané a vím co píšu. Papír je jedna věc a realita druhá.
A ještě jedna věc. Jde nějakým slušným způsobem rozdvojit kabel? Tedy třeba tu 4ku na dvě 1,5ky? Pájet nechci, u aut to nedělá dobrotu, hlavně u silových částí.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
30.6.20, 20:13 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
Dovolím s týmto nesúhlasiť. Napíšem to takto: kto nevie pájkovať, tomu to nevydrží ani na stole. Vo vozidlách som už robil xy kabeláží, úprav, opráv a všetkého možného, a to od favorita, uazu, až po dvojkové oktávie, bvpčka a tanky. A pokiaľ nešla zohnať pôvodná kabeláž, alebo aspoň origo kábel, opravu a spájanie káblov riešim vždy pájkovaním.. A zatiaľ vždy všetko a stále funguje. Pokiaľ ti môžem poradiť, nešpekuluj, daj tam taký prierez kábla, aký tam má byť, a nič nerozdvojuj tenšími káblami. Totiž čudoval by si sa, ako rýchlo dokáže auto od vadnej či zfušovanej kabeláže začať horieť... Tak pozor na to. Mám doma niekoľko kabeláží z golfa, teoreticky vedel by som ti daný zväzok nájsť a vymotať, ale pošta by vyšla na dosť.. Urob to, jak má byť...
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
30.6.20, 20:30 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
To jsem dal jako vymyšlený příklad. Originál tam jsou právě taky rozdvojené některé kabely, průřezy už nevím.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
30.6.20, 21:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
Lamač: Dnes jsem se přesvědčil že nemáš pravdu. Kouknul jsem na tu kabeláž o které jsme se bavili. Z toho modulu pod baterii vedou ty hrubé kabely do konektorů a z něho už jdou do ventilátorů asi 2,5mm2. Ne-li dokonce tenší. Každý ventilátor má svůj velký konektor. Takže to nechápu. Svazek už někdo předemnou opravoval a konektor myslím pro ten větší ventilátor má tenší dráty asi 2,5mm2 a na ně napájené ty původní tlusté káble. Když jde do modulu z pojistky na baterce hlavní přívod asi 6mm2, tak je podle mě i blbost tahat ke každému ventilátoru 4ka kabel.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
2.7.20, 15:45 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
Nechápu co řešit na těch dvou metrech nebo kolo, co na tom kabelu usetříš.
Taky normální na autech pájky když he potřeba, vim ze by se nemělo, ale nikdy mi to nezpůsobilo problemi nebo závadu snad.
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
2.7.20, 18:50 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
Tenší dráty na nedůležité věci taky v nouzi pájím. Pro Lamače: pájet si myslím umím slušně. Veteranista: to není o šetření. Chtěl jsem si tzv. zrepasovat původní kabeláž. A na tak hrubé kabely jak ke svářečce nejdou sehnat konektory, nebo alespoň nevím kde. A na jiných aplikacích kde taky tečou velké proudy jsou teňoučké vlasy.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
2.7.20, 19:16 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
Nikde netvrdím, že nevieš pájkovať Ale zaujímalo by ma prečo každý tvrdí, žeby sa to nemalo... K tým káblom: do každého ventilátora ide trojpinový konektor , v schémach označený ako T3s (pravý ventilátor) a T3h (hlavný) s káblami: červenočierny 4mm2 (spínané+ z jednotky pod baterkou), hnedočierny 4mm2 (kostra) červenočierny 2,5mm2 (predradník na malé otáčky, spínaný termospínačom na chladiči). Tie 2,5ky sú spojené vo zväzku do jedného, a aj tie 4ky sú spojené do jedného (o priereze 6mm2 a ten ide tiež do jednotky ventilátorov a potom do boxu nad baterkou) Bol som sa pozrieť na zväzky kabeláže v pivnici, a je to tam tak. Ale už si spomínal, že s tým niekto niečo robil, no tým prúdom na plný výkon ventilátorov tie tvoje dorobené 2,5ky nadšené nebudú...
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
2.7.20, 19:34 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
Myslím ze konektory sezeneme, toho bych se určitě nebál.
O tom pájení, je to napsané v nějakých bezpečnostních předpisech, ze se nemá.
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
2.7.20, 20:58 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
Já netvrdím že se v autech pájet nesmí, ale u silových spojů to dělám nerad. Veteranista: No sháním hlavně konektor co jde do modulu pod baterkou pro řízení těch větráků. Jeden je menší s hodně tenkými dráty, ten je dobrý a pak je druhý větší, kde vedou 4 tlustší káble. Ten je polámaný. Piny konektorů do asi 2,5mm2 do nich narvu, ale větší průměr už ne, krimpovačky by mi to už nezalisovaly. Polovina konektorů je polámaných v autě, nevím které prase s tím co dělalo. Něco už jsem vyměnil, ale něco mě ještě čeká. Lamač: Jeden konektor je opravovaný, ale jeden vypadá origo a je to jak jsem psal, tedy u mého auta. Z modulu jdou ty silové káble tedy asi 4mm2 jen to těch velkých konektorů, ale z nich už jdou do ventilátoru tenší kable, odhadem ta 2,5ka, podle mě ještě tenší. Hnědé s černým proužkem asi 6mm2 kostra jak jsi psal jsou pod baterkou přišroubované na kastli. Druhý konec do těch konektorů ventilátorů. Potom červený s černým proužkem, asi hlavní přívod +12V asi taky ta 6ka jde z toho modulu pod baterkou, pak se rozdvojí na 2 tenší, tedy asi 4mm2 každý do jednoho velkého konektoru ventilátoru. A potom třetí kábel tenší odhadem ta 2,5ka červený s bílým proužkem. Ten jde ale z termospínače na chladiči a taky rozdvojený a každý kábel do jednoho konektoru ventilátoru. Asi ten pomocný jak píšeš na nižší otáčky. Mám to zapojené zatím provizorně, ale větráky se roztočí oba jen když zapnu klimu a zdá se mi že běží jen na ty nižší otáčky. Při vypnuté klimě a přehřátí motoru se nechtějí spustit. Tak nevím jestli je špatný ten termospínač nebo ten modul pod baterkou.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
Naposledy upravil varok dne 4.7.20, 22:37, celkově upraveno 2
|
2.7.20, 22:05 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
Lamač: Tady jsem vyfotil jeden konektor od ventilátoru chladiče. Je to ten originální neupravovaný. Nahoře jsou ty hrubé kabely co vedou z modulu pod baterkou. Krajní kabely tedy asi 4mm2 a prostřední odhadem 1,5mm2. Ten je červený s bílým proužkem a jde z termospínače. Druhá strana konektoru(spodní dráty) jdou už do ventilátoru a jsou všechny 3 odhadem 1,5mm2. Druhý konektor je to samé, ale někdo to už předělával a z konektoru na straně kabelů od modulu jdou jen asi taky 1,5mm2 všechny 3 a někdo to humusácky připájel na původní kabely 4mm2 a jen omotal izolačkou. Proto jsem se ptal. Připadá mi to dost nepromyšlené. https://varok.rajce.idnes.cz/Golf_ventilatory/
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
4.7.20, 14:16 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Zapojení ventilátorů chladiče Octavie I/Golf IV
Tak ten konektor z modulu pod baterkou který mám ulomený jsem sehnal na vrakáči. Měli tam 2 golfy 4, ale bohužel oba s manuální klimou, já mám klimatronic. Ale jeden měl postříhané dráty s těmi konektory pro ventilátory, ale jednotka tam ještě zůstala i s konektory. Tak jsem si ucvaknul ten velký, je stejný jako mám já. Už jenom sehnat ty velké piny. Ty menší mám a vím i kde koupit, ty větší musím nějak vytáhnout a kouknout jaké to jsou. A dali mi ho zadarmo.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.7.20, 14:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|