Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 00:33



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Nedobíjí mi 120ka 
Autor Zpráva

Příspěvky: 72
Příspěvek 
A jak mam zmerit ten ubytek napeti mezi motorem a karoserii?Kdyztak polopatickej navod,díky.Mne to jaksi min mysli;-)
Jo a vsiml jsem si jedne veci,ze kdyz jedu a zatacim,napr. u opumpy a tak,tak se mi hybe raficka teplomeru.Treba natankuju, nasednu do nej,zapnu klicek je tam treba 100°C teplota a nastrauju a jedu behem 7az 10-ti vterin spadne na klasickej cca 75°C


20.1.08, 14:40
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 72
Příspěvek 
A jak mam zmerit ten ubytek napeti mezi motorem a karoserii?Kdyztak polopatickej navod,díky.Mne to jaksi min mysli;-)
Jo a vsiml jsem si jedne veci,ze kdyz jedu a zatacim,napr. u opumpy a tak,tak se mi hybe raficka teplomeru.Treba natankuju, nasednu do nej,zapnu klicek je tam treba 100°C teplota a nastrauju a jedu behem 7az 10-ti vterin spadne na klasickej cca 75°C


20.1.08, 14:42
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Změříš tak, že dáš voltmetr na baterku (-) a motor, budeš kontrolovat napětí, mělo by se blížit nule. Nejlepší zkoušet při startování.

Jinak to že ti spadla teplota byla tím, že si pustil motor a pumpa nasála do motoru studenou vodu z chladiče.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


20.1.08, 14:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 72
Příspěvek 
Ale nekdy se mi delo,ze jsem normalne jel a proste v zatackach pri to mnaklaneni auta se mi menilaa na rovine treba v poho


20.1.08, 14:49
Profil ICQ

Příspěvky: 72
Příspěvek 
Jeden konmec voltmetru pripojim teda na baterku na plus a druhej kam?A nekdo to vbude pozorovat a ja zacnu startovat a napeti by na tom volmetru nemelo rust jo?


20.1.08, 14:52
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
meřit - na baterce je u 120ky zbytečně komplikované, bohatě stačí např. mezi blok motoru a motorovou příčku, kostření regulátoru nebo cokoliv co je v motorovém prostoru ukostřené na karoserii.

Edit: žádný +....měříš rozdíl napětí mezi - pólem na motoru a - pólem na karoserii.


20.1.08, 16:58
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
cyz píše:
meřit - na baterce je u 120ky zbytečně komplikované, bohatě stačí ...


To je pravda, já mám totiž baterku vzadu, tak jsem si to neuvědomil.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


20.1.08, 21:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 72
Příspěvek 
a co mam teda merit mezi motorem a motorovou prickou?Napeti nebo odpor?Jeden konec meraku dat na blok motoru a druhej na tu pricku?A ma pri om bejt nastartovana?


22.1.08, 09:26
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Změř napětí mezi motorem a nějaku částí karosérie (tzn, například příčkou motoru). Můžeš to změřit na nastartovaném motoru se zapnutými spotřebiči a zvýšenými otáčkami, pokud to bude ukazovat 0, tak to zkus změřit při startování - tzn. jeden startuje a jeden se dívá na napětí. Nebo to změř rovnou při startování, to je jedno, ale na to musíte být dva.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


22.1.08, 11:10
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Nastartuj auto, požádej někoho ať ti posléze přidá plyn nebo prostě zapni sytič ať se zvednou otáčky, zapni světla, větrák, vyhřívání z. skla, rádio, prostě všechno co půjde, jeden konec měřáku dej na motor a druhý na kostření cívky nebo regulátoru (na tu příčku radši ne, to je tak na to aby se ti chytly rukávy do řemenice což bys nemusel rozchodit), nastav si rozsah 2V stejnosměšné (nebo třeba 20V) to je celkem jedno, pro informaci to stačí, a měř. Úbytek by v ideálním případě neměl být žádný, pokud je 0,1-0,2V nebo taková nějaká hodnota tak to ničemu nevadí (navíc multimetr má nějakou chybu měření). Někdo tu psal měřit při startování, ale to bych nedělal. Při tak obrovském proudu tam vždycky nějaký úbytek bude, i když to ničemu moc nevadí a těžko určit nějakou únosnou hranici úbytku napětí při startování (karoserie ani kostřící pásek nejsou supravodiče). Měřit tam odpor multimetrem je blbost, kdyby byl můstek tak prosím ale multimetrem tam nezměříš nic, má moc velký rozsah a tady pokud je odpor v řádu desetin Ohmu tak už je to velký problém.

oops....pozdě :D


22.1.08, 11:11
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz