Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 13:38



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 dobíjení 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27
Bydliště: Kardašova Řečice
Příspěvek dobíjení
Zdravím všechny uživatele fóra.

Mohl byste mi, prosím, někdo poradit, co s následujícím problémem:

Moje Škodovka 125L mi z ničeho nic přestala (asi?) dobíjet...
stalo se to nasledovně: auto jsem normalně nastartoval a cca po jednom km, kdyz jsem vyhodil blinkr se mi rozvítila kontrolka baterky a přestaly jít stěrače, blinkry, ventilátor.
Varovné blinkry a světla normálně svíti. Přidám-li plyn nebo znovu nastartuji tak problém přetrvává, auto na volnoběh chcípne, pokud ho mám pod plynem tak nechcípne a dá se s tim jet.

Díky, pokud to do konce roku nespravím, jsem nahranej. :cry:

_________________
Škoda 125L r.v. 06/1989


25.12.08, 09:04
Profil
Pspvek Reklama

   
Metal (urg)
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3730
Bydliště: Vsetín
Příspěvek 
díval ses na pojistky? přijde mě to,že ti nejde okruh, kde je i elmag. odpojovač v karbecu, proto to na volnoběh zdechá.

_________________
Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo
Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama
ČZ 175/477 ´72 - veterán
Obrázek
Škoda 742 Forever Team


25.12.08, 09:18
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Toto je prasklá 2.pojistka, vyměn ji za novou (15A).

Zjisti ale důvod přepálení - když to souviselo s blikačem, bude někde na příslušné straně zřejmě prodřená izolace nějakého vodiče.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


25.12.08, 10:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 692
Bydliště: Zvolen, SR
Příspěvek 
sa stalo aj mne ...2 poistka..v krizovatke..radio hralo motor som nepocul..iba pustam spojku a stojim :D ..dak som druhu a funguje...poskodene kable som nenasiel..mozno zatazou....kurenie naplno...leto...ventilator chladica....svetla...setko......prirabal som taku 2 poistkovu skriku do auta....aby som nemal problemy...

_________________
Škoda 105 S, rv.86 - raz to bude ulozenka
Volkswagen Caravelle, rv.97, VR6, LPG - Spotrebak
www.pixsite.net


25.12.08, 13:21
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Bydliště: Zlín
Příspěvek 
zdravím pánové nechci zbytečně zakládat nový topic také se jedná o dobíjení...

Z kraje chci říct že se nejedná a český vůz tak mě prosím neukamenujte...

Mám problém po dnešní výměně alternátoru , který sem myslel, že bude lepší než ten dosavadní nastaly potíže:
-už při zapnutí klíčku do první polohy je jasně vidět rozdíl ve svítivosti mezi kontrolkami, tedy dobíjení svítí mín o proti
mazaní a kontrolce množství brzd. kapaliny
-po nastartování svítí stále kontrolka dobíjení (napětí 10.87 V / volnoběh) ("starý" alternátor 13.10 V / volnoběh-nedostačující ale lepší, kontrolka nesvití)

Alternátor, který sem měnil byl v autě, které asi dva roky stálo může to mít na funkci vliv?
Beru v úvahu to, že je vše zapojené, tak jak má...

Setkal se zde někdo s něčím podobným? Díky za rady

_________________
pozorovatel... ale kamarád má 120cu :-)
já vlastním trochu švédské (rezavé) oceli :-) Volvo 360 GLT
Obrázek


27.12.08, 19:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek 
Nejvetsi problem nevidim v tom že ti sviti kontrolka meně.. bude to buzenim (urco jsi daval silnejsi)
A nektere alternatory potrebujou vyssi otacky aby zacaly fungovat... Kolik to dava kdyz pridas otacky?

A jaky auto mas a z jakyho tam cpes altik? auto ze ktereho to mas muze mit stejnou remenici altiku ale na klice muze jedn mit 80mm a druha 110mm :!:


27.12.08, 19:11
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Bydliště: Zlín
Příspěvek 
ahoj jedná se o dvacetileté volvo...

při vyších otáčkách se hodnota napětí mění jen o pár desetin maximálně to bylo jen 11.5 V

altík je totožný podle čísla i typu vozu 12V/55A

_________________
pozorovatel... ale kamarád má 120cu :-)
já vlastním trochu švédské (rezavé) oceli :-) Volvo 360 GLT
Obrázek


27.12.08, 19:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek 
Takže dalo by se rici ze altik je tak nejak KO... moznaje vypalena jen dioda v diodovym bloku nebo vylitane uhliky


27.12.08, 19:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Bydliště: Zlín
Příspěvek 
ok díky moc za radu... vrátím tam zpátky ten původní, který aspon něco dával a tento zkusím dát někde proměřit a popř. na repas...

_________________
pozorovatel... ale kamarád má 120cu :-)
já vlastním trochu švédské (rezavé) oceli :-) Volvo 360 GLT
Obrázek


27.12.08, 20:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek 
Semik mozno povie viac teorie, ale nemohol sa ten alternator jednoducho odbudit?
A som zvedavy: aky alternator davali do trojky, valeo alebo bosch?

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


27.12.08, 20:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Bydliště: Zlín
Příspěvek 
:) do trojek (360) 2 litrů dávali Bosch...

_________________
pozorovatel... ale kamarád má 120cu :-)
já vlastním trochu švédské (rezavé) oceli :-) Volvo 360 GLT
Obrázek


27.12.08, 20:23
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Zhasíná ta kontrolka nabíjení po přidání otáček? Jestli ne, tak zkus nabudit altík natvrdo, kouskem drátu propoj silový vývod alternátoru se svorkou pro drát od kontrolky (krátce, stačí 2x škrtnout..), zase vše zapoj jak má být a zkus to.

Jinak mít při volnoběhu 13.1V není zas tak kritická hodnota, jaké bylo napětí v otáčkách, nebo proč jsi ho měnil?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


27.12.08, 20:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Bydliště: Zlín
Příspěvek 
po přídání otáček nezhásíná a ani hodnata napětí se moc nezvedá spíš klesla po deseti minutách co sem to projel tak hodnota naměřého napětí na baterce při volnoběhu bylo nějakých 8.7 V se zaplými světly ale to už i baterka pomaloučku umírala ted ji mám na nabíječce... zítra zkusím přemostit kontakty...
měnil sem proto protože se mi stalo že i ten altík který dává těch 13.1 V už nedobíjel to co má a několikrát se stalo že sem nenastartoval... jo a těch 13.1 V je bez světel jinak 12.4 V cca

_________________
pozorovatel... ale kamarád má 120cu :-)
já vlastním trochu švédské (rezavé) oceli :-) Volvo 360 GLT
Obrázek


27.12.08, 20:46
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Tak když kontrolka nezhasíná může pomoci ho tvrdě nabudit :)

Tu propojku tam samozřejmě nenechávat, jen prostě krátce propojit, vyndat a zapojit jak to má být.

Když takhle klesalo napětí se zátěží, bude někde nejspíše přechodový odpor - od kostry motoru po můstek alternátoru :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


27.12.08, 20:51
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Nebo si zkus prohodit jenom regulátory, jestli sou stejnej typ, u tak dlouho nepoužívanýho budou přimrzlý uhlíky.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


27.12.08, 21:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz