Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 09:55



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Dobíjení Rapid 
Autor Zpráva

Příspěvky: 8
Příspěvek Dobíjení Rapid
Zdravím přítomné.
Mám problém s tím, že mi nedobíjí Rapid. Při zapnutí klíčku se kontrolka klasicky rozsvítí. Když nastartuju, tak na volnoběh svítí míň, než když nejede motor. A po přidání plynu se začne rozsvěcet postupně víc a víc. Na měřáku mi po chvíli vyleze napětí až na 18.5V.
Nejdivnější na celé věci je, že s jedním regulátorem kontrolka dělá co sem teď popsal, s druhým kontrolka po nastartování zhasne ale přebíjí taky (17-18V)
Nevíte někdo prosím čím to je :?: :?:
Altík jsem už měnil a u obou to dělalo to stejný.


7.9.10, 14:54
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Hele, já ty oddělený alternátory a regulátory moc neznám ale tipoval bych kostru toho regulátoru. Předpokládám, že je to ten polovodičový.
Počkej si na Šemíka, on to má zmáknutý, já znám zase favorití alternátor...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


7.9.10, 15:19
Profil ICQ

Příspěvky: 8
Příspěvek 
Kostru motoru jsem dnes překontroloval, očistil šmilrglem a Kontaktelem (ted si nemůžu vzpomenout na to jméno - sprej na čištění kontaktů)
Kostra regulátoru je taky překontrolována - očistil jsem ji. zkoušel jsem i napojit ji kabelem přímo na minus z baterky. Výsledek to stejný...
Jsem z toho už vážně zoufalej


7.9.10, 15:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4270
Bydliště: kousek od Tábora
Příspěvek 
Tak to je špatná dioda v altíku. Vyměň diodový můstek, nebo vyměň alternátor. Výměna alternátoru je ale snažší :wink:

_________________
Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM
Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM
BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM


7.9.10, 17:13
Profil ICQ

Příspěvky: 8
Příspěvek 
novomi píše:
Tak to je špatná dioda v altíku. Vyměň diodový můstek, nebo vyměň alternátor. Výměna alternátoru je ale snažší :wink:


Je mozny, ze je to necim jinym?
Altik sem menil a dela to to stejny. Tak jestli sem tam narval taky spatnej, nebo to muze byt necim jinym


7.9.10, 17:23
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Pokud jsi tam dal druhý altík a dělá to to samé, tak to bude regulátor. Dej raději nový, nebo odzkoušený na jiném autě, že na 100% fachčí. Altíkem to nebude. Máš ten altík dobře připojený k regulátoru?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


7.9.10, 18:16
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Ještě jsem si vzpomněl, nemáš nějaký debilní multimetr? Nějaký made in Kaufland, OBI, TESCO apod.? Ty nemají problém měřit s 2V odchylku. Už jsem takový viděl. Na 9V baterce ukazoval 10,5V.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


7.9.10, 18:19
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
17V - 18V to často dělá, když jsou přehozený tenký kabely na alternátor. Máš je tam dobře? Modrý by měl být na svorce blíž k bloku motoru (za předpokladu, že altík je správně složený)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


7.9.10, 19:44
Profil

Příspěvky: 8
Příspěvek 
varok píše:
Pokud jsi tam dal druhý altík a dělá to to samé, tak to bude regulátor. Dej raději nový, nebo odzkoušený na jiném autě, že na 100% fachčí. Altíkem to nebude. Máš ten altík dobře připojený k regulátoru?


Však regulatory jsem zkoušel už dva.


varok píše:
Ještě jsem si vzpomněl, nemáš nějaký debilní multimetr? Nějaký made in Kaufland, OBI, TESCO apod.? Ty nemají problém měřit s 2V odchylku. Už jsem takový viděl. Na 9V baterce ukazoval 10,5V.


Měřák by měl bejt dobrej - kupovanej v GM electronics

Šemik píše:
17V - 18V to často dělá, když jsou přehozený tenký kabely na alternátor. Máš je tam dobře? Modrý by měl být na svorce blíž k bloku motoru (za předpokladu, že altík je správně složený)


To zítra můžu zkusit, ale pokud vím, tak se v motoru nikdo nevrtal mezi tim co to zacalo delat.


7.9.10, 20:39
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Tak když to začalo bez zásahu, přehozenými kabely to vskutku nebude :) spotřebiče na druhé pojistce fungují bez problémů? (stěrače, blikače, větrák kabiny..?)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


7.9.10, 20:44
Profil

Příspěvky: 8
Příspěvek 
Šemik píše:
Tak když to začalo bez zásahu, přehozenými kabely to vskutku nebude :) spotřebiče na druhé pojistce fungují bez problémů? (stěrače, blikače, větrák kabiny..?)


Nebo takhle, v motoru sem se vrtal, kabely odpojeny byly, ale pak sem je zapojil a normalne to dobijelo. Časem začalo přebíjet a to byl začátek konce :(
Jinak pojistka se zdá v pohodě, protože vše funguje jak má


7.9.10, 22:30
Profil

Příspěvky: 8
Příspěvek 
Šemik píše:
17V - 18V to často dělá, když jsou přehozený tenký kabely na alternátor. Máš je tam dobře? Modrý by měl být na svorce blíž k bloku motoru (za předpokladu, že altík je správně složený)


Tak jsem nakonec přece jen zkusil prohodit kablíky (mel jsem modrej dál od motoru..) a vypadá to, že to funguje. Což docela nechápu, protože drátky jsem měl odpojený tak před 3 měsícama a závada (že to začalo přebíjet, posléze s každým jiným regulátorem nedobíjelo) se projevila tak měsíc po tom co jsem to zapojil. Takže to malinko nechápu. Asi má můj Rampouch vážně svůj rozum...

jinak pri zdechlym motoru ma baterka napětí 12.7
Když nastartuju, tak na volnoběh, když zapnu co šlo (ventilátor, sahara, radio, světla) má 12.6
No a při tomhle všem zapnutým a pod otáčkama má 13.7

Je to tak dobře???


8.9.10, 10:24
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Ideálně by bylo dobré mít alespoň 14V, ale jestli jezdíš dlouhé trasy, i s 13.7V se dá existovat.

že to začlo až po měsíci je mi taky divné, no ale hlavně že to funguje :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


8.9.10, 18:02
Profil

Příspěvky: 8
Příspěvek 
To nevím, jakto že to dává jen 13.7 ale zase říkám - je to při plné zátěži.


9.9.10, 06:49
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
13,7V je normální hodnota pro origo reglery

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


9.9.10, 20:29
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz