Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 05:42



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Napájení indukční cívky 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
Příspěvek Napájení indukční cívky
Zdravím, po skoro roce spolehlivé služby přestala Felcka rv95 50KW monomotronik pálit. Indučka je v pořádku, ovšem když začnu startovat, tak napájecí napětí na cívce spadne na nulu, poradí mi někdo kde hledat napájecí modul? nebo tu dotyčnou věc která spíná napětí pru indučku... předem díky.

_________________
Toyota Supra Turbo 488HP / 596NM
Škoda Felicia / kreš kár


20.5.11, 19:05
Profil
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek Re: Napájení indukční cívky
Ale BMM nema civku. Zapalovani je integrovany modul - trafo s elektronickou casti dohromady a do toho jdou 3 draty. +-signal

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


20.5.11, 19:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Napájení indukční cívky
přesně ty krajní piny na modulu jsou plus mínus a prostřední je sgnál :wink:


20.5.11, 19:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Napájení indukční cívky
signál čeho? už možná vím kde je problém

_________________
Toyota Supra Turbo 488HP / 596NM
Škoda Felicia / kreš kár


20.5.11, 20:57
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Napájení indukční cívky
Snad signál z řídící jednotky pro výkonový koncový (spínací) stupeň ne. Podle čeho asi myslíš, že se zapalovací modul dozví o tom kdy má spínat a rozepínat proud. Myslím že pro tebe bude užitečný když si pročteš tohle http://stekly.wz.cz/bmm.html

_________________
Favo 135 (G)LX '93


20.5.11, 21:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Napájení indukční cívky
V případě BMM čili mechanického rozdělovače to vědět musí? Díky za dobrý odkaz

_________________
Toyota Supra Turbo 488HP / 596NM
Škoda Felicia / kreš kár


20.5.11, 21:25
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Napájení indukční cívky
on nejni rozdělovač jako rozdělovač

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


20.5.11, 21:32
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Napájení indukční cívky
Samozřejmě že to musí vědět. Pokud nebude signál z řídící jednotky pak nedojde ani k přeskoku jiskry na svíčkách jelikož koncový stupeň zapalovacího modulu nebude vědět kdy má "pracovat" ... prostě bez signálu z ŘJ se nestane vůbec nic. Řídící jednotka ze vstupních signálů vypočítá podle předem stanovených map okamžik zážehu a signál pošle do koncového stupně a ten odpálí. Rozdělovač u BMM je jen a pouze pro rozdělení VN ke svíčkám... žádnou řídící funkci nemá. Vše obstarává řídící jednotka.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


20.5.11, 21:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Napájení indukční cívky
Potom tedy nechápu přítomnost obou systémú, nicméně problém je vyřešen. Díky za vaše rady, nevedlo mě to správným směrem.

_________________
Toyota Supra Turbo 488HP / 596NM
Škoda Felicia / kreš kár


21.5.11, 20:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Napájení indukční cívky
Nerozumím co je na tom k nepochopení, ale budiž... Aspoň že problém je teda vyřešený.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


21.5.11, 20:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Napájení indukční cívky
Pokud ECU velí power tranzisotru kdy pálit, neni mi jasný proč se to řešilo jen jednou indučkou,mechanickym rozdělovačem a kabelama, když jednoduší a asi i ekonomičtější už v tý době byl systém jako to maj tušim 1,3MPI.

_________________
Toyota Supra Turbo 488HP / 596NM
Škoda Felicia / kreš kár


21.5.11, 20:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Napájení indukční cívky
No to je sice moc hezký a do jisté míry máš i pravdu.... Ale jde o to že MPI je další evoluce nebo jinak řečeno systémy přípravy směsi a zapalování se postupně vyvíjely a za další BMM je sice oproti karburátoru dražší, ale zároveň i levnější oproti systému MPI tudíž v době kdy byl zaváděný šlo o maximální kompromis vzhledem ke konečné ceně a onomu výsledku které mělo jednobodové vstřikování přinést. BMM je chápané jako lowend do "lidových" aut tudíž v roce 1993 kdy bylo zavedeno do Favoritů stačilo. Jinak ještě do začátku 90 let bylo používané i vstřikování Mono Jetronic od Bosch (např. u VW)... kde bylo elektronicky řízeno jen vstřikování. Zapalování bylo defacto stejné jako u karburátorového Favoritu tj. bezdotykové tranzistorové s mechanickou regulací předstihu... Mono-Motronic byl právě další stupeň kde bylo i integrované zapalování. Samozřejmě že vhodnější je řešení jako u MPI, ale jednoduše je potřeba brát jak to je.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


21.5.11, 21:02
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Napájení indukční cívky
Každá věc se musí nějak vyvíjet, ne? Třeba i počítače nějak začínaly, auta a plno dalších věcí. Kdysy byly počítače typu Didaktik, Atari apod. Potom počítače s procesorem 286, 386, 486, pentia I, pentia II, III, IV atak dále. Dnes už jsou počítače s dvoujádrovými a čtyřjádrovými procesory.
Motory v autech byly taky kdysy klasické benzíny a diesely s velkým obsahem až na vyjímky, s karbecem a jednoduchým mechanickým zapalováním. Dnes jsou motory v autech s turbem, kompresory, plně ovládané PC, tedy ŘJ, která se stará o vše. Prostě se někde začít musí a nemůže nikdo porovnávat auto ze začátku 90 let a autem z roku o 5 a více let později.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


21.5.11, 22:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 41
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Napájení indukční cívky
Ted uplně nevím na co reaguješ, nicméně jsem určitě nesrovnával. Pokud bych měl, a srovnal třeba Felcku BMM s o 7let starší Toyotou Corola, čistě po motorové stránce....tak je to trošku naopak než tvrdíš, Corrola měla vícebodové přímé vstřiky, co svíčku to indučku, váhu vzduchu, dvě lambdy, prostě proti Felicii to bylo SCI-FI. Dnes když otevřu 2kovou oktávku a vedle ní Supru z roku 88, je to skoro smutný jak ten vývoj v Evrope je 20let za japonskem.

_________________
Toyota Supra Turbo 488HP / 596NM
Škoda Felicia / kreš kár


22.5.11, 21:05
Profil

Příspěvky: 278
Příspěvek Re: Napájení indukční cívky
Vícebodové přímé vstřiky? Mhm... Ale ono je buď vícebodové vstřikování před sací ventily tak jako MPI a nebo přímé vstřikování přímo do válců tak jako u FSI. :wink:

Nic ve zlém, ale být tebou tak bych se tu nerozháněl všemožnými vzletnými pojmy jelikož z toho máš jen zmatené dojmy s tím co jsi tu doposud napsal.

PS: Myslím že už tu kolega docela jasně napsal že u BMM šlo o low-end systém přípravy směsi a systému zapalování tudíž nevím proč máš potřebu to dále rozvádět a srovnávat.

_________________
Favorit GLXi


22.5.11, 21:13
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz