Autor |
Zpráva |
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
VN kabely diagnostika
mám docela problém říct u vysokonapětových kabelů používaných na felici 1,6 jednoznačně že je kabel vadný, jedná se jen o kabely, které mají kovovou ochranu kolem svíčky, kabel má správnou hodnotu odpuru, ale přesto háže jiskru bokem, projevy této závady nejsopu vždy stejné, někdy auto netáhne, někdy pokašlává, někdy děs jak podpálené ventily, u škodovek se to ještě dá že ty kabely mám, ale u některých aut stojí 3000 kč a jen tak je měnit není jednoduché, naposledy jsem dělal komplet diagnostiku 1,6 ford 16V motor měl nepravidelný chod a kouřil při přidání přišli jsme na váhu vzduchu ta se vyměnila, došlo ke změně k lepšímu, VN kabely vykazovaly průběh napětí jakože válce 2-3 mají špatnou kompresi a ono i při protáčení motorem to vypadalo že motor je KO, ale po výměně VN kabelů motor obživl a jezdí jak nový, poprvé jsem se stímto problémem setkal asi před čtyřmi lety u oktávky 1,6 r,v,97 motor z feldy, volal jsem kamarádovi a ten mi řekl vyměn kabely to je normuálka, kabely podle ohmetru byly v pořádku, ale po jejich výměně byla koktávka oktávka miloš
|
7.10.07, 08:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Když je proražená izolace, tak to multimetrem nezměříš, ta izolace se prorazí a stane vodivou jen při vysokém napětí a multimetr pracuje s nějakýma 5-ti voltama. To bys musel mít nějaký přípravek, který by vyráběl vysoké napětí a tím bys zkoušel izolační vlastnosti.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
7.10.07, 08:56 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Martin píše: Když je proražená izolace, tak to multimetrem nezměříš, ta izolace se prorazí a stane vodivou jen při vysokém napětí a multimetr pracuje s nějakýma 5-ti voltama. To bys musel mít nějaký přípravek, který by vyráběl vysoké napětí a tím bys zkoušel izolační vlastnosti.
tak něco martine vymysli jak na to, třeba na toho forda 1,6 se přišlo tak, že na nových izolátorech byly černé čárky jak tama lítalo VN, takže to lítalo z izolace co obepíná izolátor svíčkx na matici svíčky miloš
|
7.10.07, 09:12 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Na to fungoval svojeho času Megmet z Metra Blansko, měřil odpor vysokým napětím, možná se dá eště někde sehnat na půdě nějakýho výzkumáku, nebo v inventáři technických škol.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
7.10.07, 09:49 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
slovacek.milos píše: tak něco martine vymysli jak na to, třeba na toho forda 1,6 se přišlo tak, že na nových izolátorech byly černé čárky jak tama lítalo VN, takže to lítalo z izolace co obepíná izolátor svíčkx na matici svíčky miloš
Jenžá já se VN nezabývám, jinak bych ti rád pomohl. Jen vím, jak to zhruba funguje, ale postavit to bych si netroufnul.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
7.10.07, 12:04 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Martin píše: slovacek.milos píše: tak něco martine vymysli jak na to, třeba na toho forda 1,6 se přišlo tak, že na nových izolátorech byly černé čárky jak tama lítalo VN, takže to lítalo z izolace co obepíná izolátor svíčkx na matici svíčky miloš Jenžá já se VN nezabývám, jinak bych ti rád pomohl. Jen vím, jak to zhruba funguje, ale postavit to bych si netroufnul.
a co něco jako cívka, přerušovač, kondenzátor, svíčka s 5 mm odtrh a u toho kovového krytu třeba 2 mm další kostra, že bys simuloval VN a viděl přeskok jiskry, ale jak to bude lítat po izolátoru tak to neuvidím, to si ještě vzpomínám měl jsem tu v létě sirku 2.0 l motor si taky dělal co chtěl a majitel mi řekl že je to čerpadlem dal jsem druhé které si přinesl a nic se nezměnilo, jelikož jsem neměl čas tak jsem to přetáhl k druhému borcovi, když jsem se ho ptal co tomu bylo tak to okecával od klapky, že seřizoval signál, ale ten je tam napevno že se nic seřizovat nedá, a tak prndal a prndal a nic jsem se nedověděll, ale VN kaběly měnil a jelo to, já jsem je přeměřoval na odpor a byly v normě tak asi taky kabely a VN šlo bokem, prostě musím něco vybádat protože měření ohmetrem to nezjistí a těchto závad přibívá miloš
|
7.10.07, 13:04 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Pokud by ti stačil obvod, který by třeba 10x za vteřinu hodil jiskru, tak to by nebyl problém, stačila by cívka a ETZ z fáva a dobastlit nějaký generátor třeba s 555tkou řádově v desetikorunách. Napíchnul by sis to na baterku a jelo by to. Potom bys musel na kabel dát normálně svíčku, ukostřit ji a nějaký kus ukostřeného plechu s kterým bys zkoušel přibližovat ke kabelu nebo koncovce. Viděl bys, jestli jiskra lítá ve svíčce, nebo skrz izolaci.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
7.10.07, 13:16 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Ono se často stačí podívat za tmy na běžící motor . Na nějaký oblouky od kabelů.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
7.10.07, 13:23 |
|
|
barton
Příspěvky: 436 Bydliště: Praha-západ
|
ona svíčka v tlaku má jiný podmínky na přeskok než normálně na vzduchu,chtělo by to něco jako přetlakovou komoru ještě,dřív se tak svíčky normálně zkoušely a hlavně všechno v absolutní tmě,jinak toho moc vidět nění
_________________ Felicia 1999 50kw NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY
|
7.10.07, 13:33 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Nepér píše: Ono se často stačí podívat za tmy na běžící motor . Na nějaký oblouky od kabelů.
to jo ale je tu řeč o kabelech co mají ty plechové fajky jakože ochrana proti teplu a tam vidíš kulové, protože ta fajka končí až na matici svíčky a ten přeskokový odpor, který je v tlaku jde simulovat prodloužením jikřiště miloš
|
7.10.07, 15:07 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Martin píše: Pokud by ti stačil obvod, který by třeba 10x za vteřinu hodil jiskru, tak to by nebyl problém, stačila by cívka a ETZ z fáva a dobastlit nějaký generátor třeba s 555tkou řádově v desetikorunách. Napíchnul by sis to na baterku a jelo by to. Potom bys musel na kabel dát normálně svíčku, ukostřit ji a nějaký kus ukostřeného plechu s kterým bys zkoušel přibližovat ke kabelu nebo koncovce. Viděl bys, jestli jiskra lítá ve svíčce, nebo skrz izolaci.
martine akorát nevím co to je ten generátor stou 555,jestli můžeš tak mi to nějak namaluj já si to nechám udělat u toho borce co mi doladil ten osciloskop, to já třeba mám jeden zadřený rozdělovač, který jsem roztočil a když nejde jiskra tak proměřím kostru a 15, pak měním etz,cívku a rozdělovač, že bych to z toho využil a dál používal tak i tak, ještě mám něco podobného z mazdy 626 miloš
|
7.10.07, 15:19 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
To nemusím ani kreslit, to je tak notoricky známé zapojení. Stačí, když mu řekneš, ať ti udělá generátor který bude spínat ETZ a určitě bude vědět jak na to. Tu ETZ a cívku mu dones, ať to může vyzkoušet a odladit.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
7.10.07, 18:51 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Ještě by to šlo vyřešit tak, že bys vzal komplet zapalování z Fava, nebo klidně i z 120 nebo čehokoliv jiného a rozdělovač poháněl třeba vrtačkou.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
7.10.07, 19:12 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Martin píše: Ještě by to šlo vyřešit tak, že bys vzal komplet zapalování z Fava, nebo klidně i z 120 nebo čehokoliv jiného a rozdělovač poháněl třeba vrtačkou.
my sme raz bastlili niečo a indučku zo 120 sme budili obyčajným prerušovačom (tiež zo škodovky) fungovalo to normálne, hádzalo to pulzy...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
7.10.07, 20:22 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
michalkatka píše: my sme raz bastlili niečo a indučku zo 120 sme budili obyčajným prerušovačom (tiež zo škodovky) fungovalo to normálne, hádzalo to pulzy...
To ono by to fungovalo, ale kdo by to pořád ručně přerušoval.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
7.10.07, 20:39 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 62 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|