Autor |
Zpráva |
Lukáš
Příspěvky: 266
|
Baterie a Favorit
Chtel jsem se zeptat na tuto vec: Mam Favorita a dnes jsem se dival na baterku kde je magicke oko a zjistil jsem ze nesviti, tedy baterka je nabita na polovinu, vice ne...zajimalo by me tohle: Jak je to mozne kdyz kontrolka dobijeni sviti tak jak ma, remen je naply k alternatoru taky dobre..nevite cim to muze jinak byt? Mel jsem na oprave to auto, protoze jsem mel problem s dobijenim, ale bylo to opraveno a oko svitilo dobre, az dnes jsem si vsiml ze to oko nesviti. By se mozna dalo zjistit jestli tam neni nekde skrat nebo trvaly odber proudu kdybych odpojil + kabel u pojistkove skrinky a pripojil ho pres ampermetr ne? Ma tam tect nejaky proud kdyz je motor vyply a vsechny spotrebice krom hodin? V pripade ze bych tam neco nameril tak by byla asi nekde chyba... v pripade ze ne tak je treba hledat chybu na alternatoru ne? Dik za odpoved
|
4.11.07, 18:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Lepší bude měřit přímo u akumulátoru. Nějaký klidový proud tam může být, ale tak do max. 50mA vic už je napikaču.
Změř taky rovnou kolik to dobíjí
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.11.07, 18:11 |
|
|
Lukáš
Příspěvky: 266
|
Jak mam zmerit kolik to dobiji?
|
4.11.07, 18:12 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Prostě na baterku dej Vmetr, nastartuj a sleduj hodnotu napětí. Měr na volnoběh beze všeho, se světly a totéž na zvýšené otáčky
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.11.07, 18:13 |
|
|
Lukáš
Příspěvky: 266
|
Ok a jake tam maji byt hodnoty aby to bylo OK? dik
|
4.11.07, 18:18 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Na volnoběh se světly to může mít klidně okolo 12V, v otáčkách se světly nad 14V
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.11.07, 18:24 |
|
|
Kaliban123
Příspěvky: 761 Bydliště: Brno
|
Já mám při zapnutých světlech 13,9V
|
4.11.07, 19:05 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Hm, by chtělo Kachnisovu tuningovou diodu
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.11.07, 19:23 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.11.07, 19:24 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
už nie raz som sa stretol ža boli skúšané odbery pri odstavenom aute, bolo skúšané dobíjanie (to ak je v rozmedzí 12-14V by som ďalej neriešil), skúšané kostry, spotrebiče, dokonca dávali testovať LPG jednotku a tá mala v stanby režime odber 2mA, nakoniec to vždy vyriešila nová batéria....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
4.11.07, 19:36 |
|
|
Lukáš
Příspěvky: 266
|
Tak jsem to byl ted promerit a nameril jsem tyto hodnoty:
Napeti pri vypnutem motoru s pripojenyma svorkama: 12,8V
Napeti pri volnobehu bez svetel: 14,27V
Napeti pri volnobehu se svetly: 14,12V
Proud pri vypnutem motoru (vse vypnute): 0A - to se mi nejak nezda... nejaky odber to prece musi mit i minimalni... ale asi nema podle meraku... divne..
Proud se zapnutymi svetly: 9A
Je to v poradku nebo ne? dik
|
4.11.07, 20:24 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Napětí máš pěkný. Ten proud si asi měřil na rozsahu 20A, zkus 200mA.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
4.11.07, 20:28 |
|
|
Lukáš
Příspěvky: 266
|
ne ne... meril jsem to na malem rozsahu a nic... leda ze by to bylo pres 20A, coz je samozrejme kravina... ale fakt daval jsem rozsahy porad dolu a nenameril jsem nic coz mi nejak nejde do hlavy protoze ty hodiny musi mit nejaky odber co tam mam.. a i kdyby nebyly hodiny tak to prece neco musi brat... divne...
|
4.11.07, 20:29 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Jen taková malá poznámka, měřil jsi proud sériově s akumulátorem? Nic ve zlém, ale byli tady jistí odborníci co to chtěli měřit taky paralelně jako napětí
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.11.07, 20:31 |
|
|
Lukáš
Příspěvky: 266
|
seriove... odpojil jsem + a vedl to pres merak..
|
4.11.07, 20:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|