Autor |
Zpráva |
Michal Berta
Příspěvky: 42
|
Kto pomoze mlademu?
Tak nestartuje, necvaka, ale svieti.......tak som kupil novu baterku a nestartuje,necvaka a svieti........tak po precitani vela info na tomto webe aj tak newiem,prosim, mi pomozte.......jak vyzera ten starter? nech po nom moze mtriesknut kladivom? Alebo co mam robit? kedzze stara baterka bola asi ok, tak tu novu by mi mohli v obchode zobrat spät,nie? som mlady,ne zeby som o tom ako autach nic newedel,ale joj,no co uz kazdy sa uci na vlastnych chybach.......koli absencii akehokolvek meraku asi bude nameranie vhodbna ziarovka plus dva droty,ne? joj,le nmi poradte co urobit,aby sa to podarilo rozchodit.......prosim ,velmi pekne
_________________ vodicak od sept 2007 a len a len favo
|
7.11.07, 18:34 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Startér je to, k čemu jde od akumulátoru nejtluštčí kabel. K jeho cívce jde ještě jeden slabší kabel, na ten dej jeden konec žárovky a druhý na kostru a startuj. Pokud se žárovka rozsvítí je chyba v startéru a je nutno jej repasovati. Tu žárovku nějakou silnější, třeba H4, H3 a pod. Pokud se nerozsvítí, dej si neutrál a na vývod startéru kam se dává ten tenčí drát přiveď plus jiným kabelem. Jestli začne startovat, je chyba někde ve vedení od spínačky, popř. přímo v ní.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
7.11.07, 18:38 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6590 Bydliště: Kosice
|
silne pochybujem, ze ti baterku zoberu spat. to, ze stara baterka funguje, nie je dovodom k tomu, aby ju vzali, takze ju skor predaj niekomu v okoli, kto sa chysta kupovat novu baterku.
1) ake mas auto? 120tku? Favorit? Nieco novsie?
2) co to znamena "nestartuje, necvaka, ale svieti". Uz len v 120tke moze cvakat 150 roznych veci. Co svieti? Mienis popisat symptomy nejako tak, aby z toho niekto aj dokazal usudit, co moze byt vadne? Popis, co ide, co nejde, ale PRESNE.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
7.11.07, 18:41 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Kto pomoze mlademu?
Michal Berta píše: Tak nestartuje, necvaka, ale svieti.......tak som kupil novu baterku a nestartuje,necvaka a svieti........tak po ie vhodbna ziarovka plus dva droty,ne? joj,le nmi poradte co urobit,aby sa to podarilo rozchodit.......prosim ,velmi pekne
Tak nejdříve bych se podíval jestli ti neupadl drátek od cívky startéru (startér máš na převodovce kousek od chladiče) a mám na mysli ten tenký drátek co se jenom nasouvá (opatrně na ten silný, je spojený s baterkou). Jestli tam bude tak zjisti třeba tou žárovkou jestli po sepnutí klíčku do polohy 2 se žárovka rozsvítí. Jestli ano tak je vadná cívka a jestli ne tak holt budeš muset hledat dál, tzn. spínací skříňka nebo dráty po cestě, pojistka tam není takže jedině zpadlá nebo zlomený drátek. Ještě můžeš zkontrolovat ukostření motoru, ale tím to nejspíš nebude.
edit: sakra zase pozdě
|
7.11.07, 18:41 |
|
|
Michal Berta
Příspěvky: 42
|
ventYl píše: silne pochybujem, ze ti baterku zoberu spat. to, ze stara baterka funguje, nie je dovodom k tomu, aby ju vzali, takze ju skor predaj niekomu v okoli, kto sa chysta kupovat novu baterku.
1) ake mas auto? 120tku? Favorit? Nieco novsie? 2) co to znamena "nestartuje, necvaka, ale svieti". Uz len v 120tke moze cvakat 150 roznych veci. Co svieti? Mienis popisat symptomy nejako tak, aby z toho niekto aj dokazal usudit, co moze byt vadne? Popis, co ide, co nejde, ale PRESNE.
no diki obom zatial, je ta favorit, pride na to mrknut jeden sused, tak uvidime no,a ked tak skusim vase rady, hej to s baterkov skusim niekomu predat,no a Šemik,najsilnejsi drat mi od baterky ide k zosilnovacu ale to potom bude te ndruhy najsilnejsi k starteru ziarovky H4 alebo H3 t osu take co idu do prednych svetiel,nie?
VentYl-svietia kontrolky na pristrojovke a necvaka vobec nic.....ziadny vyskakujuci pastorok ci co os msa tam docital...ale to nesom si isty na sto percent co je pastorok a jak starter funuje ani nic..........no zatial dakujem vsetkim za rady,fakt veeeeelmi pekne,sa moaj vdajka neda vyjadrit slovami.....ked nic neporiesim so susedom,tak skusim vase rady....uvidime....ale myslim ze to tu bude mat pokracovanie.......
_________________ vodicak od sept 2007 a len a len favo
|
7.11.07, 18:51 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ano, H3 a H4 jsou žárovky do předních světel.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
7.11.07, 18:52 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
7.11.07, 19:18 |
|
|
Michal Berta
Příspěvky: 42
|
Šemik píše: Ano, H3 a H4 jsou žárovky do předních světel.
takze pokracovanie,pan sused je taky *cenzurováno* ze povedal.....ta kto je starter.....tak vole to uz viem aj ja .....pa nodbornik autoelektrikar ci co za ***** necudujem sa ze sa mu nece mrznut,ani mne sa nece mrznut mi pri aute,ale tak sak som si myslel ze sme ludia.. a ze snad....
.....ok najdem H4co tam boli predtym........
no a ked uz ta mbudem,ta k poistky som kontroloval,ale no hociaka poistka by to mohla sposobit,ano?
idem poskusat daco ,no a dam vediet
_________________ vodicak od sept 2007 a len a len favo
|
7.11.07, 19:24 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
I kdyby tam nebyla žádná pojistka ani relé, tak by to snad mělo točit, sice to nechytne, ale točit se bude, neni to nikde jištěný. Takže broblém je buď ve spínačce, nebo ve startéru, popřípadě jeho spínači (ta věc, co je dohromady elektromagnet, stykač a vysouvání pastorku).
K tomuto spínači (na startéru) vede ten nejtlustší drát a jeden tenkej drát. Ten tenkej je ovládací napětí od spínačky.
Ještě mě napadá, že jestli nejde vůbec nic, mohl se někde ulomit poměrně silnej drát, co vede od baterky do pojistkový skříňky, nad nohama spolujezdce. To by nešlo vůbec nic. Z pojistkovky pak pokračuje do spínačky (klíčku) a odtud ke startéru. Ale když svítěj kontrolky... bude to někde jinde.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
7.11.07, 19:34 |
|
|
Michal Berta
Příspěvky: 42
|
no jo, a poistka na 60A,alebo 80A?uz newem
_________________ vodicak od sept 2007 a len a len favo
|
7.11.07, 19:55 |
|
|
Michal Berta
Příspěvky: 42
|
Nepér píše: I kdyby tam nebyla žádná pojistka ani relé, tak by to snad mělo točit, sice to nechytne, ale točit se bude, neni to nikde jištěný. Takže broblém je buď ve spínačce, nebo ve startéru, popřípadě jeho spínači (ta věc, co je dohromady elektromagnet, stykač a vysouvání pastorku). K tomuto spínači (na startéru) vede ten nejtlustší drát a jeden tenkej drát. Ten tenkej je ovládací napětí od spínačky. Ještě mě napadá, že jestli nejde vůbec nic, mohl se někde ulomit poměrně silnej drát, co vede od baterky do pojistkový skříňky, nad nohama spolujezdce. To by nešlo vůbec nic. Z pojistkovky pak pokračuje do spínačky (klíčku) a odtud ke startéru. Ale když svítěj kontrolky... bude to někde jinde.
takze ze dnes som dal + z baterky na to spinanie civky na startery........a zaiskrilo,ale nenaskocilo........takze je chyba v startery,ano? no a co dalej? konecne viem co je starter,jak to vyzera,a funguje to tak,ze po prep kluca na dva-start sa po tenkom kabli priovedie 12V do startera,to ho akoze zapne a ........nevem co as deje v ovnutry a on si po hrubom kabli bere asi velky prud ,ked je teda ten kabel hruby,ale to si nastudujem..teda.uz sa stalo,opet sme o cosi mudrejsi... ......takze co teraz ked vieme co je vadne?:
_________________ vodicak od sept 2007 a len a len favo
|
7.11.07, 20:40 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6590 Bydliště: Kosice
|
Michal Berta píše: Nepér píše: I kdyby tam nebyla žádná pojistka ani relé, tak by to snad mělo točit, sice to nechytne, ale točit se bude, neni to nikde jištěný. Takže broblém je buď ve spínačce, nebo ve startéru, popřípadě jeho spínači (ta věc, co je dohromady elektromagnet, stykač a vysouvání pastorku). K tomuto spínači (na startéru) vede ten nejtlustší drát a jeden tenkej drát. Ten tenkej je ovládací napětí od spínačky. Ještě mě napadá, že jestli nejde vůbec nic, mohl se někde ulomit poměrně silnej drát, co vede od baterky do pojistkový skříňky, nad nohama spolujezdce. To by nešlo vůbec nic. Z pojistkovky pak pokračuje do spínačky (klíčku) a odtud ke startéru. Ale když svítěj kontrolky... bude to někde jinde. takze ze dnes som dal + z baterky na to spinanie civky na startery........a zaiskrilo,ale nenaskocilo........takze je chyba v startery,ano? no a co dalej? konecne viem co je starter,jak to vyzera,a funguje to tak,ze po prep kluca na dva-start sa po tenkom kabli priovedie 12V do startera,to ho akoze zapne a ........nevem co as deje v ovnutry a on si po hrubom kabli bere asi velky prud ,ked je teda ten kabel hruby,ale to si nastudujem..teda.uz sa stalo,opet sme o cosi mudrejsi... :) ......takze co teraz ked vieme co je vadne?:
funguje to asi tak, ze sa po tom tenkom kabli privedie napatie do pritahovacej cievky startera, ktora pritiahne jadro. to je cez paku spojene s kotvou motora startera. Magnet vytiahne cely rotor startera smerom von tak, ze ozubenie startera zapadne do zubov na zotrvacniku. V momente, ked zuby zapadnu, dojde jadro v cievke na koniec, kde zatlaci tlacidlo, ktore je silovym spinacom a to zopne obvod cez ten hruby drat a motor startera dostane stavu. Starter sa zacne tocit a roztoci motor. Ked klucik pustis, magnet sa bude chciet vratit naspat (bude ho tam tlacit pruzny element), povoli sa tlacidlo, starter sa prestane tocit a samovolne odpadne z ozubenia na zotrvacniku.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
7.11.07, 23:15 |
|
|
Michal Berta
Příspěvky: 42
|
ventYl píše: funguje to asi tak, ze sa po tom tenkom kabli privedie napatie do pritahovacej cievky startera, ktora pritiahne jadro. to je cez paku spojene s kotvou motora startera. Magnet vytiahne cely rotor startera smerom von tak, ze ozubenie startera zapadne do zubov na zotrvacniku. V momente, ked zuby zapadnu, dojde jadro v cievke na koniec, kde zatlaci tlacidlo, ktore je silovym spinacom a to zopne obvod cez ten hruby drat a motor startera dostane stavu. Starter sa zacne tocit a roztoci motor. Ked klucik pustis, magnet sa bude chciet vratit naspat (bude ho tam tlacit pruzny element), povoli sa tlacidlo, starter sa prestane tocit a samovolne odpadne z ozubenia na zotrvacniku.
zazracny to vynalez dakujem vsetkim za odpovede,no a kedze starter je to ,co nefunguje tak dal by sa doma nejako opravit? popripade kolko stoji novy,alebo z vrakoviska?
_________________ vodicak od sept 2007 a len a len favo
|
8.11.07, 17:11 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Oprava není nic složitého, ba ani drahého. Uhlíky, ložiska, kontakty stykače. Nějaké to nářadí, vazelína a kapka benzínu.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
8.11.07, 17:16 |
|
|
Michal Berta
Příspěvky: 42
|
Šemik píše: Oprava není nic složitého, ba ani drahého. Uhlíky, ložiska, kontakty stykače. Nějaké to nářadí, vazelína a kapka benzínu.
trufam si,bo nesom celkom lavy,a co jke pokazene uz viac nesjkazim,no ne? ok,no najprv ho odtial treba dostat,no nie?
mam na pc nejaku prirucku o elekt zariadeniach pre favo,tak podla toho ten starter odtial dostanem......odpojit baterku.dam prec jeden kabel ,druhy kabel ,a ze nejake dva upevnovacie sruby-horny a dolny..neni v to mdufam nijaka zaludnost,malebo nejake ale,no a ked to dam von ,tak helfne mi s tim niekto,ze? ale bo nejaki link kde tato cinnost je popisana???
_________________ vodicak od sept 2007 a len a len favo
|
8.11.07, 17:34 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|