Autor |
Zpráva |
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Zítra to proměřím a uvidím, jestli to má vůbec cenu, často v zimě jezdím kratší trasy a je pravda že se to musí tak jednou za dva týdny dobít (a to mám i menší řemenici).
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
28.9.06, 21:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
jk píše: Martin píše: Ale co vím, tak regulátor porovnává napětí na výstupu alternátoru (na baterce) s referencí, takže by dioda v pomocném napětí neměla mít na napětí žádný vliv? Regulátor vychází z předpokladu, že se napětí na výstupu pomocného usměrňovače jen minimálně liší od hlavního vinutí (Rozdíl menší než 1V, spíš, do 0,5V), větší rozdíl napětí znamená že je někde chyba. Kdyby reguloval podle napětí baterky, tak z ní musí pořád (tedy i při vypnutém motoru) odebírat proud a to by se asi nikomu moc nelíbilo. Prostě to tak páni konstruktéři vymysleli. Kontrolka dobíjení je zapojena právě mezi napětí baterky (po zapnutí zapalování) a výstup tohoto pomocného usměrňovače. To že zhasne znamená, že je tam jen malej rozdíl napětí blízký 0V.
Já měl za to že porovnává napětí, které je na regulátor přivedeno po zapnutí klíčku??
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
28.9.06, 21:18 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Reguluje podle napětí na pomocném usměrňovači, to se asi porovnává s nějakou vnitřní referencí. Když se napětí z pomocného usměrňovače zmenší o 0,6V, regulátor si myslí, že je na výstupu alternátoru o 0,6V míň, takže ho víc vybudí, aby na něm bylo o 0,6V víc... celá ta zpětná vazba je zachovaná, jen se to posune...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
28.9.06, 21:31 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
To já chápu, jenom jsem měl jeden starší regulátor s tranzistorama rozdělanej, a ten měřil napětí, které je na něj přivedeno po zapnutí klíčku a to porovnával s napětím na zenerce jako referenci.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
28.9.06, 21:34 |
|
|
jk
Příspěvky: 34
|
Martin píše: To já chápu, jenom jsem měl jeden starší regulátor s tranzistorama rozdělanej, a ten měřil napětí, které je na něj přivedeno po zapnutí klíčku a to porovnával s napětím na zenerce jako referenci.
To by mohlo být problematický v případě úbytku napětí na vedení, baterka by mohla být přebíjená. Nezastávám se stávající koncepce, ale nelze jí upřít, že je všechno pohromadě. Na zjištování závad je pro mě nejlepší oddělený regulátor (120ka), protože tam člověk jednoduše zkontroluje kde je chyba. Horší je to s moderníma altíkama, odkud vede jen +12V a drát na kontrolku.
|
28.9.06, 21:48 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Jenže úbytky jsou i na diodách, takže bude rozdíl, jestli budeš odebírat z hlavní s vorky 0A nebo 50A, potom se mění i rozdíl mezi napětím pomocným a hlavním. Myslím, že úbytek na vodiči vedoucím k zapalovací skříňce (klíček) nebude zase tak velký. Světla (tyžerou nejvíce) ma jí přeci vlasní vodič od startéru?
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
28.9.06, 21:52 |
|
|
jk
Příspěvky: 34
|
Martin píše: Jenže úbytky jsou i na diodách, takže bude rozdíl, jestli budeš odebírat z hlavní s vorky 0A nebo 50A, potom se mění i rozdíl mezi napětím pomocným a hlavním. Myslím, že úbytek na vodiči vedoucím k zapalovací skříňce (klíček) nebude zase tak velký. Světla (tyžerou nejvíce) ma jí přeci vlasní vodič od startéru?
To máš sice pravdu, ale nechápu kam tím míříš.
|
28.9.06, 22:16 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Tak jsem měřil:
2000 ot/min, světla+větrák+rádio: 13,85 V
2000 ot/min, všechno vypnutý: 14,12 V
Takže možná žádnou diodu nepotřebuju, ta co jsem tam chtěl dát má 0,47 V, což by způsobilo asi 14,3 V se světly a 14,6 V naprázdno (při 2000 ot/min). Ještě změřím, kolik dobíji mámě Punto a podle toho se rozhodnu...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
29.9.06, 11:34 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Takže Punto:
2000 ot/min, světla+větrák+rádio: 14,17 V (o 0,32 V víc)
2000 ot/min, všechno vypnutý: 14,34 V (o 0,22 V víc)
Závěr: nějaká shottkyho dioda (0,3 V) by nebyla marná...
Taky jsem změřil proud, který by tekl diodou, maximální hodnota, kterou jsem zaznamenal byla 3,85 A(!), v klidu okolo 1A.
Takže s mojí diodou, která má podle multimetru 0,47 V, byl skutečný úbytek asi 0,8V (14,6 se světly a 14,9 naprázdno).
Závěr 2: Chtělo by to Shottkyho diodu, dimenzovanou na 5A.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
29.9.06, 13:45 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
no ja mam klasickou 1N a nejaky cisilka zatim a je dimenzovana na 3A.. a zatim dobry...
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
2.10.06, 08:43 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Já tam teď dal SB540 (Shottky, 5A),
při 2000ot se světly, větrákem a rádiem 13,96V(13,66), volnoběh 13,8V(12,6)
při 2000ot bez světel, bez větráku a bez rádia 14,28V(14,02), volnoběh 14,26V(13,97).
V závorkách jsou nově naměřené původní hodnoty.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
4.10.06, 14:37 |
|
|
jirin
Příspěvky: 28
|
Diky za napad dneska jsem to zkousel na svem facku - mam tak standartni remenici ale hodnoty mam hodne podobne:
2000 otacek bez niceho 14,25 V
2000 otacek s svetlama, radiem, vetrakem ale 13,85 V
uvidim jak se to osvedci v provozu
Nepér píše: Já tam teď dal SB540 (Shottky, 5A), při 2000ot se světly, větrákem a rádiem 13,96V(13,66), volnoběh 13,8V(12,6) při 2000ot bez světel, bez větráku a bez rádia 14,28V(14,02), volnoběh 14,26V(13,97). V závorkách jsou nově naměřené původní hodnoty.
_________________ ČZ 250 typ 455.02 – rv. 1961, ČZ 250 typ 471 – rv. 1974 profil
Škoda Favorit 136L – rv. 1989 fotky
|
2.12.06, 12:50 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Včera jsem změřil dobíjení Rapidovi, beze všeho na zvýšené otáčky 13.52V. To je poněkud málo, co?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
4.2.07, 09:00 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Řekl bych, že je to ještě v normě. Můžeš tomu ale pomoci diodou jak to udělal Nepér.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
4.2.07, 09:43 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No, hlavně mi to teď nějak zlobí, nějak podivně to poblikává... už je na cestě novej regulátor a stočenej rotor... ta dioda pak možná nebude potřeba. Tyhle první regulátory z NDR, prej nebyly nic moc.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
4.2.07, 11:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|