Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 23:00



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 109 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
 13,5V 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Zítra to proměřím a uvidím, jestli to má vůbec cenu, často v zimě jezdím kratší trasy a je pravda že se to musí tak jednou za dva týdny dobít (a to mám i menší řemenici).

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


28.9.06, 21:18
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
jk píše:
Martin píše:
Ale co vím, tak regulátor porovnává napětí na výstupu alternátoru (na baterce) s referencí, takže by dioda v pomocném napětí neměla mít na napětí žádný vliv?

Regulátor vychází z předpokladu, že se napětí na výstupu pomocného usměrňovače jen minimálně liší od hlavního vinutí (Rozdíl menší než 1V, spíš, do 0,5V), větší rozdíl napětí znamená že je někde chyba. Kdyby reguloval podle napětí baterky, tak z ní musí pořád (tedy i při vypnutém motoru) odebírat proud a to by se asi nikomu moc nelíbilo. Prostě to tak páni konstruktéři vymysleli. Kontrolka dobíjení je zapojena právě mezi napětí baterky (po zapnutí zapalování) a výstup tohoto pomocného usměrňovače. To že zhasne znamená, že je tam jen malej rozdíl napětí blízký 0V.


Já měl za to že porovnává napětí, které je na regulátor přivedeno po zapnutí klíčku??

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


28.9.06, 21:18
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Reguluje podle napětí na pomocném usměrňovači, to se asi porovnává s nějakou vnitřní referencí. Když se napětí z pomocného usměrňovače zmenší o 0,6V, regulátor si myslí, že je na výstupu alternátoru o 0,6V míň, takže ho víc vybudí, aby na něm bylo o 0,6V víc... celá ta zpětná vazba je zachovaná, jen se to posune...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


28.9.06, 21:31
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
To já chápu, jenom jsem měl jeden starší regulátor s tranzistorama rozdělanej, a ten měřil napětí, které je na něj přivedeno po zapnutí klíčku a to porovnával s napětím na zenerce jako referenci.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


28.9.06, 21:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Příspěvek 
Martin píše:
To já chápu, jenom jsem měl jeden starší regulátor s tranzistorama rozdělanej, a ten měřil napětí, které je na něj přivedeno po zapnutí klíčku a to porovnával s napětím na zenerce jako referenci.

To by mohlo být problematický v případě úbytku napětí na vedení, baterka by mohla být přebíjená. Nezastávám se stávající koncepce, ale nelze jí upřít, že je všechno pohromadě. Na zjištování závad je pro mě nejlepší oddělený regulátor (120ka), protože tam člověk jednoduše zkontroluje kde je chyba. Horší je to s moderníma altíkama, odkud vede jen +12V a drát na kontrolku.


28.9.06, 21:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Jenže úbytky jsou i na diodách, takže bude rozdíl, jestli budeš odebírat z hlavní s vorky 0A nebo 50A, potom se mění i rozdíl mezi napětím pomocným a hlavním. Myslím, že úbytek na vodiči vedoucím k zapalovací skříňce (klíček) nebude zase tak velký. Světla (tyžerou nejvíce) ma jí přeci vlasní vodič od startéru?

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


28.9.06, 21:52
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Příspěvek 
Martin píše:
Jenže úbytky jsou i na diodách, takže bude rozdíl, jestli budeš odebírat z hlavní s vorky 0A nebo 50A, potom se mění i rozdíl mezi napětím pomocným a hlavním. Myslím, že úbytek na vodiči vedoucím k zapalovací skříňce (klíček) nebude zase tak velký. Světla (tyžerou nejvíce) ma jí přeci vlasní vodič od startéru?

To máš sice pravdu, ale nechápu kam tím míříš.


28.9.06, 22:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Tak jsem měřil:
2000 ot/min, světla+větrák+rádio: 13,85 V
2000 ot/min, všechno vypnutý: 14,12 V
Takže možná žádnou diodu nepotřebuju, ta co jsem tam chtěl dát má 0,47 V, což by způsobilo asi 14,3 V se světly a 14,6 V naprázdno (při 2000 ot/min). Ještě změřím, kolik dobíji mámě Punto a podle toho se rozhodnu...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


29.9.06, 11:34
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Takže Punto:
2000 ot/min, světla+větrák+rádio: 14,17 V (o 0,32 V víc)
2000 ot/min, všechno vypnutý: 14,34 V (o 0,22 V víc)
Závěr: nějaká shottkyho dioda (0,3 V) by nebyla marná...

Taky jsem změřil proud, který by tekl diodou, maximální hodnota, kterou jsem zaznamenal byla 3,85 A(!), v klidu okolo 1A.
Takže s mojí diodou, která má podle multimetru 0,47 V, byl skutečný úbytek asi 0,8V (14,6 se světly a 14,9 naprázdno).
Závěr 2: Chtělo by to Shottkyho diodu, dimenzovanou na 5A.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


29.9.06, 13:45
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
no ja mam klasickou 1N a nejaky cisilka zatim a je dimenzovana na 3A.. a zatim dobry...

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


2.10.06, 08:43
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Já tam teď dal SB540 (Shottky, 5A),
při 2000ot se světly, větrákem a rádiem 13,96V(13,66), volnoběh 13,8V(12,6)
při 2000ot bez světel, bez větráku a bez rádia 14,28V(14,02), volnoběh 14,26V(13,97).
V závorkách jsou nově naměřené původní hodnoty.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


4.10.06, 14:37
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Příspěvek 
Diky za napad dneska jsem to zkousel na svem facku - mam tak standartni remenici ale hodnoty mam hodne podobne:
2000 otacek bez niceho 14,25 V
2000 otacek s svetlama, radiem, vetrakem ale 13,85 V

uvidim jak se to osvedci v provozu :-)

Nepér píše:
Já tam teď dal SB540 (Shottky, 5A),
při 2000ot se světly, větrákem a rádiem 13,96V(13,66), volnoběh 13,8V(12,6)
při 2000ot bez světel, bez větráku a bez rádia 14,28V(14,02), volnoběh 14,26V(13,97).
V závorkách jsou nově naměřené původní hodnoty.

_________________
ČZ 250 typ 455.02 – rv. 1961, ČZ 250 typ 471 – rv. 1974 profil
Škoda Favorit 136L – rv. 1989 fotky


2.12.06, 12:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Včera jsem změřil dobíjení Rapidovi, beze všeho na zvýšené otáčky 13.52V. To je poněkud málo, co?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


4.2.07, 09:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Řekl bych, že je to ještě v normě. Můžeš tomu ale pomoci diodou jak to udělal Nepér.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


4.2.07, 09:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
No, hlavně mi to teď nějak zlobí, nějak podivně to poblikává... už je na cestě novej regulátor a stočenej rotor... ta dioda pak možná nebude potřeba. Tyhle první regulátory z NDR, prej nebyly nic moc.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


4.2.07, 11:40
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 109 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz