Autor |
Zpráva |
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Hele 180A, to by bylo dobry ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
24.4.10, 13:00 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Reklama
|
![Pspvek Pspvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Reklama
|
|
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Billy Bob Bean
Příspěvky: 233 Bydliště: Olomouc - Brno
|
Jistě.
Ten nápad s vytažením bloku diod ven není vůbec špatný, budu muset zkusit.
_________________ Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95
Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR
|
24.4.10, 13:01 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
michalkatka
Příspěvky: 19160 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ja by som takou cesto vôbec nešiel, a to som už uvažoval nad hocičím, je to moc zložité, ťažké a efekt je polemický...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
24.4.10, 13:19 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
CROWACK
Příspěvky: 10239 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Mě to přijde jako velmi zajímavý nápad, hlavně pro tu část fóra, co má motory vzadu a chtěli by do auta klimu ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
24.4.10, 14:04 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
darklord
Příspěvky: 12495
|
CROWACK: uvazoval som o elektro klime... ale ked uz sa s tym srat tak radsej o 4 metre viac trubiek ako uplne zabity motor. ak sa podari MPi tak mozno pride casom aj klima
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
24.4.10, 14:27 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Billy Bob Bean
Příspěvky: 233 Bydliště: Olomouc - Brno
|
Po originální klímě se dívám už dlouho a nic. Tahle elektro klimatizace je mnohem přístupnější. Jen jde o to, že na ni jsou potřeba 2 alternátory. Přenosnou kompresorovou klimatizaci mám doma a nemám pro ni moc velké využití.
Hmotnostně by to mohlo být +- stejně jak původní klima. Spolehlivost +- stejná.
_________________ Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95
Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR
|
24.4.10, 15:53 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
darklord
Příspěvky: 12495
|
jo, ale co to plytvanie vykonom? + celkova spolahlivost takejto sialenej sustavy? klimu zozenies na kazdom vrakaci kde este maju feldy, zastavba podla man nebude nic zlozite, nahodis kompresor, iny remen, vymenis kurenie a hotovo. potom skocis do servisu neh ti to naplnia a mozes veselo drkotat zubami
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
24.4.10, 15:58 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Billy Bob Bean
Příspěvky: 233 Bydliště: Olomouc - Brno
|
Co tam takhle šoupnout kompresor z fabie + ty další blbiny? Klima na felicie je celkem vzácnost a ještě jsem na to nikde nenarazil.
COčko a kousky pásoviny na držák to jistí.
_________________ Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95
Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR
|
24.4.10, 17:47 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
Kdysi jsem dělal Opel Sintra v dieselu a altík byl 12V 150A, tak možná z tohohle auta.
Jinak 24V je celkem pěkný v autobusu mám pocit že proud je myslím 90A musel bych se podívat kdyby byl zájem a je o něco větší než v octavii.
|
24.4.10, 20:40 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
darklord
Příspěvky: 12495
|
a vies pri akych otackach je ten altik schopny tych 150A dodat? 12V x 150A = 1.8kW @ 10000rpm
1.8kW x ~80% ucinnost = 2.25kW z vykonu motora dolu pri max otackach, kedy ma ten motor ~50kW.
ale co v pripade ze to brble na volnobeh? vtedy je efektivita altiku hodne nizko, ledvom to normalne drzi napetie pri zapnutych svetlach... ani pri zvysenych otackach to nebude k tym 150A blizko... nedaj boh tam dat taketo hovada dvojmo... 10% vykonu motoru v p...i, spotreba 80% hore
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
24.4.10, 20:51 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
darklord, souhlas, celé jsem si přečetl a nejeví se mi tohle jako dobrý nápad, muselo by se použít navíc dvě 12V baterie na provoz elektroklimatizace, jinak by pěkně el.klima trpěla jen na provoz přes alternátor, kolísání proudu by namáhal i měnič a musel by být AC/AC z 24V na 230 V s vyšší účinností aspoň 80% a pravý sínus výstup. Raději bych zabudoval klima z nějakého jiného auta.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
25.4.10, 09:09 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
michalkatka
Příspěvky: 19160 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ono to zasa nieje také zabité, ale prenos energie s motora na kompresor by som urobil hydraulikou, čiže servočerpadlo a hydromotor, ale to už je treba ťahať trubky do predu ( za predpokladu že je motor v zadu ) ak je motor v predu tak by som kompresor určite naháňal priamo s motora, aj v prenosnej klíme sa ten elektromotor od kompresora dá určite odmontovať... ( ďaľší pronlém bude chladič, neviem aký má tvar a ako ho namontiť do prúdu vzduchu )
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.4.10, 19:42 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Billy Bob Bean
Příspěvky: 233 Bydliště: Olomouc - Brno
|
Tak se mi povedo koupit klimakompresor z Fobie, tak snad to nebudou vyhozený prachy. Teď sehnat to další smetí co má být okolo, elektroniku k řízení klimatizace si dokážu bez problémů navrhnout, teda pokud se ten kompresor neovládá po sběrnici CAN.
_________________ Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95
Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR
|
28.4.10, 20:05 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Reklama
|
![Pspvek Pspvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Reklama
|
|
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
|