Výroba malého elektrického topení
Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19160 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
aj tak by som išiel smerom k bufíku, nové sú drahé, ale dajú sa zohnať aj lacnejšie, sú citlivé na tie "žhaviče" a potrebujú iba elektriku pre ventilátor, a môžeš kúriť aj keď sedíš v aute a čakáš, tie lepšie si môžeš naprogramovať 10min pred odchodom aby ti odmrazilo sklo...
nezávislé kúrenia ohrievajú vodu, ale zháňaj tie čo ohrievajú vzduch, tak ako mali Tatry, alebo Trabanty....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
7.9.10, 13:51 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Reklama
|
![Pspvek Pspvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Reklama
|
|
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
varok
Příspěvky: 14854 Bydliště: Havířov
|
Bufíky drahé? Ty moderní asi ano, ale ty většinou ohřívají vodu. Od těch malých elektrických ohřívačů nečekej zázraky, vždyť to je jen pár Watů. Ty malé bufíky z trabanta seženeš i za litr, ale špatně se shánějí. Z tatry je taky dobrý, ale je moc velký. A to chceš do toho elektrického fáčka? A jak je tam řešené topení teď? Někde jsem viděl návod na vyhřívání zpětných vnějších zrcátek pomocí výkonových tranzistorů. Kdyby jsi jich dal více a upevnil na spodek čelního skla? To by možná stačilo amožná by to ani tolik nežralo ne?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.9.10, 18:27 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Nový bufík stojí i několik desítek tisíc, co jsem koukal na net. Starý zas může být dost jetý a je jich málo k sehnání, aby vyhovoval. Vím o tom časování, naprogramuješ a přijdeš do tepla, ale vše je za další peníz. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif) Co se týká původního topení, je zachovaný kompletní teplovodní topení jako ve fáčku, jen s tím rozdílem, že vodu ohřívá bufík a malý výfuk je kousek od motoru. Nádrž, atd je též v původním stavu, včetně kontrolky na rezervu. Chybí mi ten bufík a cena je děs a když se nějaký objeví, jde bud o vzduchové nebo na diesel. A elektrika je jednodušší a spolehlivější.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
7.9.10, 18:41 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
http://www.nktcables.cz/Products/9%20He ... 2D6FD.ashx
Poslední stránka je zajímavá, dal by se pořídit kabel na míru(napětí) s požadovaným výkonem. Za zkoušku nic nedám, kabel není drahý. Stačí když kabel ohřeje vložku a vzduch bude proudit přes rozehřátou vložku. I fén dost hřeje na 1000W a ofouknout skla se s tím dají. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
7.9.10, 19:12 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
Ja som to vyriesil inac - na rapide som rozobral tie kolienka co idu z kurenia akoby do kasne a do nich som vlozil ( na kazdu stranu jednu ) spiralu z autozapalovaca , sice to zralo ale prakticky teply vzduch isiel hned . jedina nevyhoda je ze to muselo byt spinane kurenim nakolko bez prietoku vzduchu sa kolienka roztopili ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
7.9.10, 22:32 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
michalkatka
Příspěvky: 19160 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
určite by som to neriešil elektrikou...
asi napíšem blbosť, ale čo tak zohnať malú centrálu, z výfucku urobiť na kúrenie výmeník ako má trabant a môžeš kúrit aj dobíjať... alebo hocijaký spaľovací motor...
rátaj s tým že v zime kapacita tých bateriek o niečo klesne a malá centrála na oživenie by ti mohla v núdzi pomôcť...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
8.9.10, 07:42 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Vymontoval jsem tady z Picasa takovou vecicku ma to vetsina novych lepsich aut a to je teleso ve kterem jsou zasroubovany ctyri zhavice a je to zapojeno do vodniho okruhu pred topeni, po startu to zapne a auto topi prakticky okamzite, chtel jsem to zkusit do fava v cechach ale nedostal jsem se k tomu a navic v lete to moc nevyzkousim mozna v zime pres vanoce uz jsem to tady jendou psal ale hodne z vas to zavrhlo pro velikou spotrebu proudu
v pripade toho elektromobilu tam bych to resil asi tim bufikem ...vse je na nej prispusobeno, bufika ma treba VW sharan, Ford galaxi, ale jsou naftove ...to by asi nevadilo
malicka elektrocentrala zajimavy napad v podstate mala kogenberacni jendotka kterou me take laka postavit ale ve vetsim provedeni
a jeste jedna vec odpadni teplo z elektromotoru a toho regulatoru a vseho okolo by se vyuzit nedalo....moderni auta maji i vodou chlazene alternatory a ten elektromobil ma stejne na chlazeni elektromotoru vetrak..ale asi by byl problem to ted vyresit kdyz uz je motor navrzen pro chlazeni vzduchem
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
8.9.10, 19:35 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Taky bych tohle asi řešil bufíkem.
Nedávno mi jeden člověk nabízel funglnovej bufík z T613 za 1500 Kč a občas narazím v nějaké inzerci na použitý funkční kolem 500 - 1000Kč, to zase není tak moc, aby se s tim nevyplatilo experimentovat, ne? ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif) Škoda 742 Forever Team
|
9.9.10, 22:24 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
varok
Příspěvky: 14854 Bydliště: Havířov
|
Jak psal Bukaj, tak bufíky pokud seženeš, tak za pár korun. Strejda kdysy koupil bufík taky z Tatry T 613 nebo 603, už nevím a dal za něho 1000,- kč. Jsou to ale už asi 3roky. Udělal si z toho topení do garáže. Když máš původní nádrž na benzín, vůbec bych neváhal. Bufíky žerou minimum benzínu, popř. nafty. Bral bych spíše benzín a jediný odběr elektřiny má ventilátor a to jen pár Watů. To co psal Michal zní zajímavě, ale asi by to byl kravál jak prase. Navíc by jsi mohl z centrály dobíjet aku, ne?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
10.9.10, 11:44 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
ta mmala centrala by fungovala a zrala by myslim to same co bofik s tim ze by si mohl doplnovat energii minimalne do baterie pro osvetleni nejaky motor o obsahu treba jen 50ccm ctyrtakt ten nejaky altik utoci, odpadni teplo pak vyuzijes na vytapeni
jinak on potrebuje bufika co ohriva vodu ma tam puvodni favoritacke topeni
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
10.9.10, 18:17 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
ferrari
Příspěvky: 9236 Bydliště: Partizánske
|
No, aj ja ssa dosť pohrávam s myšlienkou, žeby som predal to Webasto, čo mám v Barborke...v podstate to vôbce nevyužijem a je škoda, aby tam iba tak hnilo...a má to aj negatívum a síce, že nemôžem mať ĽZ kryt motora a tak mi strieka bordel priamo na altík a motor celkovo...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
10.9.10, 18:25 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
varok
Příspěvky: 14854 Bydliště: Havířov
|
To je jedno, ne? Kdybych já osobně měl možnost mít bufíka, tak bych původní topení na vodu vyndal a bufíka bych napojil na kanály od topení, co vedou teplý vzduch do kabiny. Teď nevím rozměry trabi bufíka, ale možná po úpravě krytu topení by se vešel i tam.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
11.9.10, 11:12 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Naštěstí sem objevil originál bufík, co tam patří, včetně ovládání a hodin. Náhoda, těchto bufíku je pramálo.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
11.9.10, 11:13 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27238 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
12.9.10, 14:58 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Super, aukce je v pr.eli. ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif) O blbou korunu, nestačil jsem už přehodit. Budu střílet. ![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
12.9.10, 20:10 |
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
Reklama
|
![Pspvek Pspvek](./styles/TW_Style/imageset/icon_topic_latest.gif) Reklama
|
|
|
![](./styles/TW_Style/theme/images/spacer.gif) |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|