bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Re: dobijanie
Zdravím, chtěl bych poprosit o názor. Mám ve felicii alt. Magneton 70Ah, najeto poctivýh 65tis km. Měl jsem problém s dobijením, na volnoběh se světly mi to dávalo cca 13,4V se, starým i novým regulátorem. Rozdělal jsem alternátor, dle dílenské příručky proměřil odpory diod, byly mírně nad toleranční rozsah, všechny ale funkční, pouze byl můstek celý povolený a nalomná 1 nožička. Celý jsem ho poutahoval, zajistil šrouby, zaletoval nozičku. Po složení alternátor dával, ve volnoběhu,14,3V bez spotřebičů, 14,1V se světly a ventilátorem na 2, takže supr hodnoty. Ovšem po cca 500km to už bylo zase cca 13,6 a teď po cca 2000 km dává se světly a ventilátorem na 2 už jen 12,7, při zvýšených ot.(3000ot.) to vyletí na 13,4. Dá se říct, že čím víc km, tím postupně klesá dobíjecí napětí. Je to diodovým můstekem, vyřeší to nový můstek, nebo mám hledat chybu jinde?? Kostra, regulátor s uhlíky a sběrací kroužky jsou v pořádku. Předem moc díky za odpovědi.
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: dobijanie
to je jak kdyby jsi měl na něčem přechoďák a díky tomu se ti upalovaly letovaný spoje, ale je fakt že jednou jsem rozdělal altík z feldy a nirmálně uteklej cín z nožičky na diodě tak jsem to zaletoval a za měsíc se to vrátilo, opět to samé tak jsem hodil blok do řiti dal novej a od tej doby kliiiiiiiiid.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Re: dobijanie
Nejspíš bude KO ten blok, mezi baterkou a alternátorem to vede dobře. Ta nožička byla nalomená nejspíš kvůli tomu, že byly všechny matky na můstku dost vyšroubovaný a desky můstku vůči sobě lítali.Po utažení a přiletování to bylo na chvíli v cajku. Znova to rozdělám a pokud nic nenajdu, dám novej origo můstek. Z číny za 200 mám strach. Snad se to tím vyřeší.
|