Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Fabia 1,9 elektrika
ale auto si nechal odomknuté jeden známy myslím že na Mazde tak vyžul baterku že v garáži nechal auto odomknuté, dvere boli zabuchnuté, ale RJ v nejakých intervaloch žhavila...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.1.14, 20:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
CrazyMan
Příspěvky: 3328 Bydliště: Studénka
|
Re: Fabia 1,9 elektrika
co má za rádio???
_________________ VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw
|
26.1.14, 21:04 |
|
|
sliva
Příspěvky: 46
|
Re: Fabia 1,9 elektrika
zkoušel jsem oba režimy,zamčeno i odemčeno radio tam je origo
|
26.1.14, 21:09 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Fabia 1,9 elektrika
170mA je fakt veľa...
niekde to tiecť musí, chcelo by to niekoho kto sa tomu rozumie
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.1.14, 21:18 |
|
|
Sir_Jarek
Příspěvky: 76 Bydliště: Žatec
|
Re: Fabia 1,9 elektrika
Mám podobnej problém (konečně se po 7 letech začlo nový auto kazit, už jsem se nemohl dočkat ), žere mi to v klidu zamčený 0,09A = 90mA - i to je hodně, podle dílenské příručky to má být max 25mA (jiné zdroje 20mA) Vyhazoval jsem pojistky a při vyhození 43 - napájení centrální řídící jednotky (označované BSG nebo J519) to kleslo na 10mA. Vždycky jsem cca 1min počkal a pak měřil, protože bezprostředně po zamčení to žere chvíli víc. Abych nepřerušil okruh, povolím si svorku - pólu na baterce (ale nesundám), připnu jeden kontakt multimetru na kostru, druhej zapíchnu do kontaktu na baterce a druhou rukou nadzvednu povolenou svorku tak, aby šel proud jen přes mulťák (kterej by mi jinak při trvalém zapojení v režimu měření proudu shořel). Jak jsem se před chvílí dočetl, dělaj to takto mnozí jiní. To měření odběru má ale asi háček - na jiném fóru jsem se dočetl, že odběr se ustálí až po půl hodině http://forum.skodahome.cz/topic/19805-k ... /?p=531947 což jsem ovšem nezkoušel. Takže budu měřit znovu. Pravda ale je, že za těch pár dní, co parkuju s vytaženou pojistkou 43, mi baterka neslábne jako před tím - vždy tak za 3-4 dny to sotva převalovalo motorem, jen bezprostředně po úplném nabití aku to vydrželo o něco déle.
_________________ Fabia Combi 1.2HTP 2006 - Žofina - Š110 1972 (1993-2006) Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93) Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93) Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej) Octavia Combi 1971 (1987-88)
|
26.1.14, 21:54 |
|
|
sliva
Příspěvky: 46
|
Re: Fabia 1,9 elektrika
ano na tom odkaze poukazuje jeden machr na to ze odpojit pojistku c. 43 nic neresi!!! ja si to myslim taky... protoze prestane jit centralni zamykani a spoustu jinych veci bez kterych auto asi nechceme!!!!!!!! ja kdyz odpojim pojistku c. 43 mam odber 0.00A samozrejme u toho zhasnou i svetla v prednich dverich,central a jiny veci tak tudy cesta asi nevede spis videl problem v tech zamkach,nebo kabelech, co tam pise..
|
27.1.14, 05:05 |
|
|
Sir_Jarek
Příspěvky: 76 Bydliště: Žatec
|
Re: Fabia 1,9 elektrika
Tak jsem měřil dnes znova: dal pojistku, zamkl a měřil výše popsaným způsobem. Po cca minutě opět 0,09A (90mA). Pak jsem měřil v intervalech cca 5min - pořád 0,09A - a dával pozor hlavně na čas 30min - a přesně pár sec před uplynutím 30min mi to skočilo na 0,00A! Menší hodnotu mi čínská kopie multimetru neukazuje (je tam sice i režim měření do 200mA a do 20mA, ale jen se posouvá desetinná čárka a hodnota proudu se objevuje na stejné poslední pozici vpravo), takže předpokládám odběr řádově v několika mA, což je při normě 20 nebo 25mA v normě. Takže při měření bacha, adekvátní jsou ty hodnoty až po 30minutách Co mě ale zaráží nejvíc, je skutečnost, že v originální dílenské příručce se nic o té půlhodině čekání nepíše Podle jejich postupu by byla vadná všechna auta Musím se to dočíst až v diskusi na internetu - díky "pokusům" motoristických nadšenců Zjistil jsem sice náhodou, že pokud auto zamknu, odpojím minus na baterce a po pár sec (než elektronice dojde zbytek šťávy) zase připojím, skočí to do toho minimálního odběru do 5s, takže by se možná nemuselo nutně čekat půl hodiny, ale osobně bych na to nespoléhal (třeba by závada mohla být zrovna taková, že to do toho udržovacího režimu samo neskočí). Ale dá se to použít k urychlení - pokud tam opravdu něco pomalu užírá ampérhodiny, dá se to takto zjistit rychleji a půlhodinový test udělat až jako závěrečnou zkoušku. Taky jsem se něco dočetl o spínači kapoty - no já tam žádný nemám, což je asi u verze Clasic normální (taky nevim, k čemu by tam byl - světýlko tam není, alarm taky ne, centrál kapotu nezamyká a kontrolu nezavřeného něčeho tam taky nemám, ale jsem za to rád, čím víc blbovin, tím víc problémů). Možná ho mají vyšší verze
_________________ Fabia Combi 1.2HTP 2006 - Žofina - Š110 1972 (1993-2006) Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93) Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93) Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej) Octavia Combi 1971 (1987-88)
|
27.1.14, 21:24 |
|
|
sliva
Příspěvky: 46
|
Re: Fabia 1,9 elektrika
v sobotu jsem se zas venoval odberu proudu u fabky... auto bere v zamcenym i otevrenym stavu 170mA a po 30 min klesne odber na 70mA opravdu to klesa az po 30min...ja tomu ani neveril vim ze 70mA je stale vic nez norma...ale asi s tim uz nic neudelam zamky dveri jsem testoval zhasenim stropni lampicky...to funguje...dal uz nevim
|
10.2.14, 07:44 |
|
|
Sir_Jarek
Příspěvky: 76 Bydliště: Žatec
|
Re: Fabia 1,9 elektrika
U Fabií prej se stávalo taky to, že v tom husím krku mezi baterkou a L podběhem, se držela voda - kondenzovala nebo zůstala po umytí - ten krk tam totiž tvoří takové "J", takže z toho ohybu voda nevyteče. Kabely sice mají vlastní izolaci, ta se ale po letech vodní "lázně" nějak poruší a začnou tam utíkat nějaké mA - prý se to mj. projevuje nesmyslnými funkcemi elektroniky - např. že svítí kontrolka něčeho, co v daném modelu ani není. Prej to snad stačí proříznout a případně vysušit. Proto od určitého ročníku je ten husí krk v ohybu prořízlý už z výroby, aby voda mohla vytéct - koukal jsem a já ho prořízlej už mám, mám 2006-ku.
Neříkám, že je to ono, ale za zkoušku to stojí. Jinak pak odpojovat, odpojovat a měřit a měřit...
Jinak tu půlhodinu dělá tutově zpožďovač osvětlení kufru - schválně jsem to hlídal - přesně ve stejný čas - po půlhodině (u mě asi 29:15min) zhasne osvětlení kufru i když jsou 5. dveře otevřený. Neznamená to, že by to při zavřenejch svítilo, ale znamená to, že centrální řídící jednotka půl hodiny pouští proud ke spínači osvětlení kufru, přičemž spotřebovává těch kolem 100mA (ne to světlo, ale jednotka). Je to podle mě kontraproduktivní - jen vůl to nechá svítit půldne, zatímco při každém zamčení to půl hodiny zbytečně žere. A při nějakých opravách nebo úklidu jde to světýlko snadno bez nářadí vyloupnout a odpojit konektor. Kdyby to šlo, zrušil bych to zpožďování - zhasínání a dal tam 30-ku natvrdo (samo přes pojistku).
A hlavně o tom ti blbouni nepíšou v dílenský příručce, takže to komplikuje měření.
_________________ Fabia Combi 1.2HTP 2006 - Žofina - Š110 1972 (1993-2006) Sněženka - Octavia Combi 1965 (1992-93) Kovošrotka - Octavia Super 1963 (1992-93) Octavia 1960 (1988-92 nejzachovalejší, havárie, prodej) Octavia Combi 1971 (1987-88)
|
12.2.14, 02:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|