Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 11:56



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 kódování datového pole mono-motronic 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
Tak mi naskenuj aj tie dalsie strany aby som si to mohol nastudovat presnejsie. V mojich BMM manualoch som nic podobne nenasiel. Velmi ma to zaujima, takze rad sa poucim, nie ty ale niekto tu pisal, ze mozno jedina uprava cimbu. to si nemyslim ale moze to nejak spolu suvisiet. vysoke otacky nepotrebujem, tie pouzivam minimalne. Jazdim hlavne na spotrebu teda potebujem nizke otacky vykon. (Sorry s chiptuningom ale to som myslel na to co pisal iny)

Apropo uz si meral co to robi so spotrbou? Alebo aspon zatial subjektivny pocit? Vyssia, nizsia?

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


17.4.08, 08:45
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
To s tou úpravou jsem psal já s tím že jsem to někde zaslechl nebo četl (tudíž informační hodnota nulová, ale u BMM mají nějakou poznámku o rozpojení konektoru, jakého to nevím) a to že možná jediná byla sranda. Spotřebu nevím, jel jsem s tím jenom kousek, auto je totálně rozebrané v garáži, dělám takovou menší renovaci karoserie. Zkusím s tím chvilku jezdit a uvidíme jaká ta spotřeba to bude.


17.4.08, 09:30
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
Tak som po 5hod stiahol skoro cely manual k BMM na favo co dal michalkatka do uzitocnych odkazov, ale vsade sa spomina len varianta kodovania ale nie co to robi. na zklade tej casti co dal cyz vidiet len znizenie predstihu rozpojenim kontaktu c.40. Pripadne ak by cyz dal na net aj tu cast co spominal ze pise o opaku. Ja nechcem riskovat nizky predstih lebo mam lpg a mohlo by to poskodit ventily... (dohorievanie zmesy pri vyfuku)

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


17.4.08, 16:50
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
septim píše:
Napisane na Cimbu:

"18. Pomôže oprava riadiacej jednotky aj v prípade, že jazdím na LPG?
LPG má vyššie oktanové číslo než benzín. Čásť úpravy dátových polí riadiacej jednotky se týka zvýšenia predstihu, takže vyššie oktanové číslo LPG sa lepšie využije, výsledkem je zvýšenie krútiaceho momentu a tým aj výkonu motora, samozrejme je aj nižšia spotreba. Dalším pozitivním javem sú upravené prechodové režimy, takže v saciom potrubí nevznikajú také veľké rozdiely tlaku a systém LPG potom nie je náchylný ku spätným zášlehom, ktoré poškodzujé klapkové telesa. Pozitívne sa prejaví aj vyšší voľnobeh, ktorý u softwarov pre LPG používáme."


To je třeba možný, ale za prvé mi nějak uniká filozofie toho, že chci dostat z motoru nějakou kobylku navíc, tak si porýpu jednotku softem, kterej mi de facto pořeší jenom předstih a na druhou stranu ho zase killnu provozem na LPG místo BA, tudíž jsem +- na stejné úrovni, jenom ve šrajtofli mám vítr a za druhé motor s BMM nebo MPi používá pro provoz LPG vlastní ECU, která upravuje chod a hodnoty stávající ECU, takže veškerý čipování je vesměs ku hovnu. Stává se taky, že někdo dá do těchhle motorů systém LPG s podtlakovou regulací, což je případ sám pro sebe a chiptuning pomůže asi jak trabantovi Power racing.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


17.4.08, 19:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
Nie kazdy lpg sytem ma RJ. Napr ja mam lpg bez RJ, ale nie je to podtlakove. Nejak to riadi davkovanie plynu podla hodnoty vstrekovania a ide to len cez prepinaciu skrinku. A aj ked ma lpg RJ, tak ta len emuluje Lambdu a podla benal vstrekov dava plyn. Neupravuje vobec zapalovanie ani ine charakteristiky motora. viem to lebo mam elektricke mapy na BRC s aj bez RJ a je vidiet co to prerusuje a co riadi.
Ano vykon lpg pokles, teda potrebujes niekde dobehnut. aky to ma zmysel, preco nejazdit radsej na benal? Jednoduchy! Km ma nestoji 3sk ale 1,5sk! A ked mas minimalnu mzdu (aksa to vobec da nazvat mzdou co mam), tak sa ti to sakra oplati a premyslis si to. no samozrejme koniky chybaju. To ale nie je primarne zdovodnenie. Zaujimam sa o ekorally a tiez vysoku efektivitu motora. Preto hladam cestu vylepsenia. Napr na fave po roku laborovania som sa ustalil na hodnote predstihu 16,8°. Na benzin uplne na ho**o, ale na plyn to slo krasne a spotreba tiez. Auto jazdi dodnes bez problemov.
Keby som mal viac literatury a techniky (kable soft), pustil by som sa do upravy softu RJ. Nemyslim teraz chiptuning, alebo ze by som bol super ing, ale len vykryt rezervy motora, ktore tam su z bezpecnostnych dovodov. Myslim konkretne predstih. Ten je standardne nizky a zvysenim sa da pekne zdvihnut dynamika motora a nehrozi podpalenie ventilov pri dohorievani pri vyfuku z valca. Hlavne pri chudobnej zmesy, kt pomaly hori, je potrebne ju skor zapalit atd. to je uz dlha teoria a to sem nepatri sorry :roll:

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


18.4.08, 07:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
No tak na LPG se radši ani nedívej a buď rád že to funguje :D


18.4.08, 08:19
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek 
Vsak ja som rad ze to funguje, len som to chcel vylepsit. Napr aby to isli 150 pri spotrebe 1L/100km :lol: :lol: :lol:

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


18.4.08, 09:07
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz