Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 00:12



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Nabíjení autoabaterie nabíječkou 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 260
Bydliště: SK, Prievidza
Příspěvek 
pietro píše:
Je to elektr. regler, aký bol v novších Skodach. Tam som (taký vyškrabavací uhlíkový) deliaci odpor zamenil za ruský
trimer (s jemným nastavovaním skrutkou) a tým nastavoval dobíjanie aj podľa podmienok zima/leto, alebo ja väčším
prúdom pre častejšie ale krátke jazdy.

Aha, takže si dokázal nastaviť prud? A v akych hodnotach sa Ti to podarilo uregulovať? Len tak +/- nemusia to byť presne hodnoty.


12.7.09, 16:13
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 26
Bydliště: Spišská Nová Ves
Příspěvek 
Mal som na pristrojovke "svetelného hada" aby aj pri záťaži (svetlá, ventilátor, zima) stacilo dobíjať na >= 14V


12.7.09, 16:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 260
Bydliště: SK, Prievidza
Příspěvek 
pietro píše:
Mal som na pristrojovke "svetelného hada" aby aj pri záťaži (svetlá, ventilátor, zima) stacilo dobíjať na >= 14V

Regulacia "svietelnym hadom". No 14V je napatie ak sa nemýlim. A ten prud si reguloval ako?


12.7.09, 16:21
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Fatale: Jestli to bylo na mě s tím neproražením aku, tak nevím. Jestli je aku schopný výbuchu nevím, možná jen vyvře elektrolit. Ale jen jsem reagoval na to, jak tady dotyčný psal, že autoakumulátor nabíjel proudem 50A. Já kdysy nabíjel aku asi 10A a to už bylo kritické. Můj aku už byl ale asi 5 roků starý a už byl skoro po smrti. Ale těch 50A mě pobavilo.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


12.7.09, 18:01
Profil

Příspěvky: 26
Bydliště: Spišská Nová Ves
Příspěvek pre Varok
Samozrejme, že 50A je bomba (a nechce sa mi to veriť). Ak som dal napr. 10A, už to bolo vidieť, ako hned vrie.
Moje (tyristorové - impulzné) nabíjačky nabíjajú, ako ked šumí šampanské či malinovka.
Nechcem už toľko o tom písať, je dosť literatúry (čo si pamätám - kniha Nabíječky a nabíjení)


12.7.09, 19:31
Profil

Příspěvky: 26
Bydliště: Spišská Nová Ves
Příspěvek pre Slavik
"svetelný had" boli LED diody ukazujúce napätie (náhrada za merací prístroj).


12.7.09, 19:36
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
50A to nedá žádná nabíječka moje poctivá komunistická dá max 8A :lol:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


12.7.09, 19:38
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Kluci a máte někdo tuto nabíječku http://skveleceny.cz/Filson/Nabijecka-a ... g9657.html ? Mám jí a když jí nechám dlouho připojenou na baterce tak se proud sníží úplně na nulu... Tzn. že má nějakou regulaci nabíjecího proudu kdy už prostě přestane dobíjet až bude baterka nabitá?

_________________
Favo 135 (G)LX '93


12.7.09, 19:45
Profil

Příspěvky: 26
Bydliště: Spišská Nová Ves
Příspěvek 
Toto sú nabíjačky (ako som už predtým písal), ktoré majú navinuté trafo na napätie niečo cez 13V (mäkký zdroj) -
dobíjaním sa zvyšuje napäti/znižuje prúd.
Počiatočný prúd neovplyvníš, ten je veľký podľa vybitia batérie.
Kedže ju náš, je to tak?


12.7.09, 19:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 260
Bydliště: SK, Prievidza
Příspěvek Re: pre Slavik
pietro píše:
"svetelný had" boli LED diody ukazujúce napätie (náhrada za merací prístroj).

Ale furt neviem akym činom záhadným si reguloval ten nabíjací prud a v akych hodnotach to bolo? A toho svetelneho hada som pochopil :D rozsah napr. 10,5V až 14,5V postupne rozsvetcuje LED-ky.


12.7.09, 19:57
Profil

Příspěvky: 26
Bydliště: Spišská Nová Ves
Příspěvek 
V regleri som zdvihol/znižil trimrom napätie do budenia alternátora, teda aj výkonu nabíjania.


12.7.09, 20:01
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 260
Bydliště: SK, Prievidza
Příspěvek 
pietro píše:
V regleri som zdvihol/znižil trimrom napätie do budenia alternátora, teda aj výkonu nabíjania.

Aha, a to napatie je možné zdvíhal do akej hodnoty? Aspon cca, aby som niečo nepokazil.


12.7.09, 20:08
Profil

Příspěvky: 26
Bydliště: Spišská Nová Ves
Příspěvek 
Ty to nemáš ako dvíhať (ked tam nemáš možnosť napr. trimrom).
Máš už alektronický regler (nižšia krabička), alebo ešte releový?
Videl som reglery, ktoré mali prepojenie káblikom na zimnú prevádzku.
(zapojenie som si prekresloval do schém, preto poznám ich črevá).


12.7.09, 20:24
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 260
Bydliště: SK, Prievidza
Příspěvek 
pietro píše:
Ty to nemáš ako dvíhať (ked tam nemáš možnosť napr. trimrom).
Máš už alektronický regler (nižšia krabička), alebo ešte releový?
Videl som reglery, ktoré mali prepojenie káblikom na zimnú prevádzku.
(zapojenie som si prekresloval do schém, preto poznám ich črevá).

No nechajme to radšej tak, všetko čo si popísal je pre mňa španielska dedina. Ale vďaka za ochotu a prajem veľa uspešných pokusov a nových nápadov v oblasti nabíjania a dobíjania :D


12.7.09, 20:31
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz