Autor |
Zpráva |
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
pietro píše: Je to elektr. regler, aký bol v novších Skodach. Tam som (taký vyškrabavací uhlíkový) deliaci odpor zamenil za ruský trimer (s jemným nastavovaním skrutkou) a tým nastavoval dobíjanie aj podľa podmienok zima/leto, alebo ja väčším prúdom pre častejšie ale krátke jazdy.
Aha, takže si dokázal nastaviť prud? A v akych hodnotach sa Ti to podarilo uregulovať? Len tak +/- nemusia to byť presne hodnoty.
|
12.7.09, 16:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
pietro
Příspěvky: 26 Bydliště: Spišská Nová Ves
|
Mal som na pristrojovke "svetelného hada" aby aj pri záťaži (svetlá, ventilátor, zima) stacilo dobíjať na >= 14V
|
12.7.09, 16:17 |
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
pietro píše: Mal som na pristrojovke "svetelného hada" aby aj pri záťaži (svetlá, ventilátor, zima) stacilo dobíjať na >= 14V
Regulacia "svietelnym hadom". No 14V je napatie ak sa nemýlim. A ten prud si reguloval ako?
|
12.7.09, 16:21 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Fatale: Jestli to bylo na mě s tím neproražením aku, tak nevím. Jestli je aku schopný výbuchu nevím, možná jen vyvře elektrolit. Ale jen jsem reagoval na to, jak tady dotyčný psal, že autoakumulátor nabíjel proudem 50A. Já kdysy nabíjel aku asi 10A a to už bylo kritické. Můj aku už byl ale asi 5 roků starý a už byl skoro po smrti. Ale těch 50A mě pobavilo.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
12.7.09, 18:01 |
|
|
pietro
Příspěvky: 26 Bydliště: Spišská Nová Ves
|
pre Varok
Samozrejme, že 50A je bomba (a nechce sa mi to veriť). Ak som dal napr. 10A, už to bolo vidieť, ako hned vrie.
Moje (tyristorové - impulzné) nabíjačky nabíjajú, ako ked šumí šampanské či malinovka.
Nechcem už toľko o tom písať, je dosť literatúry (čo si pamätám - kniha Nabíječky a nabíjení)
|
12.7.09, 19:31 |
|
|
pietro
Příspěvky: 26 Bydliště: Spišská Nová Ves
|
pre Slavik
"svetelný had" boli LED diody ukazujúce napätie (náhrada za merací prístroj).
|
12.7.09, 19:36 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
50A to nedá žádná nabíječka moje poctivá komunistická dá max 8A
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
12.7.09, 19:38 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Kluci a máte někdo tuto nabíječku http://skveleceny.cz/Filson/Nabijecka-a ... g9657.html ? Mám jí a když jí nechám dlouho připojenou na baterce tak se proud sníží úplně na nulu... Tzn. že má nějakou regulaci nabíjecího proudu kdy už prostě přestane dobíjet až bude baterka nabitá?
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
12.7.09, 19:45 |
|
|
pietro
Příspěvky: 26 Bydliště: Spišská Nová Ves
|
Toto sú nabíjačky (ako som už predtým písal), ktoré majú navinuté trafo na napätie niečo cez 13V (mäkký zdroj) -
dobíjaním sa zvyšuje napäti/znižuje prúd.
Počiatočný prúd neovplyvníš, ten je veľký podľa vybitia batérie.
Kedže ju náš, je to tak?
|
12.7.09, 19:56 |
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
Re: pre Slavik
pietro píše: "svetelný had" boli LED diody ukazujúce napätie (náhrada za merací prístroj).
Ale furt neviem akym činom záhadným si reguloval ten nabíjací prud a v akych hodnotach to bolo? A toho svetelneho hada som pochopil rozsah napr. 10,5V až 14,5V postupne rozsvetcuje LED-ky.
|
12.7.09, 19:57 |
|
|
pietro
Příspěvky: 26 Bydliště: Spišská Nová Ves
|
V regleri som zdvihol/znižil trimrom napätie do budenia alternátora, teda aj výkonu nabíjania.
|
12.7.09, 20:01 |
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
pietro píše: V regleri som zdvihol/znižil trimrom napätie do budenia alternátora, teda aj výkonu nabíjania.
Aha, a to napatie je možné zdvíhal do akej hodnoty? Aspon cca, aby som niečo nepokazil.
|
12.7.09, 20:08 |
|
|
pietro
Příspěvky: 26 Bydliště: Spišská Nová Ves
|
Ty to nemáš ako dvíhať (ked tam nemáš možnosť napr. trimrom).
Máš už alektronický regler (nižšia krabička), alebo ešte releový?
Videl som reglery, ktoré mali prepojenie káblikom na zimnú prevádzku.
(zapojenie som si prekresloval do schém, preto poznám ich črevá).
|
12.7.09, 20:24 |
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
pietro píše: Ty to nemáš ako dvíhať (ked tam nemáš možnosť napr. trimrom). Máš už alektronický regler (nižšia krabička), alebo ešte releový? Videl som reglery, ktoré mali prepojenie káblikom na zimnú prevádzku. (zapojenie som si prekresloval do schém, preto poznám ich črevá).
No nechajme to radšej tak, všetko čo si popísal je pre mňa španielska dedina. Ale vďaka za ochotu a prajem veľa uspešných pokusov a nových nápadov v oblasti nabíjania a dobíjania
|
12.7.09, 20:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|