Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 04:30



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Jak správně nabíjet akumulátor 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Kluci já nevím. Jsem spíš elektrikářský embryo který zná jen základy. Ale skoro 10 let jsem jezdil s Magnetonem aniž bych měl problém. Měl jsem dva akumulátory ten první u mě vydržel 5 let a ten druhý dalších 5 s tím že už byl předtím 2 roky v provozu. Dobíjení nejde v zátěži na volnoběh pod 13,95 V a maximální ve zvýšených se zátěží je 14,25 V. Což i přes mé chabé znalosti o konstrukci aku. jeho údržbě a nabíjení myslím stačí. Problém je že teď jsem pořídil aku. s technologií desek Ca-Ca který potřebuje napětí 14,4 - 14,7 V což Magneton nedává. Tudíž jedinou alternativou pro mě je buď dioda a nebo jiný altík Bosch nebo Valeo. Ale vzhledem k tomu že už do auta moc sypat nechci půjdu asi cestou diody.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


17.1.12, 18:28
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
@Šemik
Pokud napětí na aku trvale neleze pod 13,8V a krátkodobě pod 13,6V, není to s dobíjením tak horké.


17.1.12, 19:02
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Ano, jsem si těchto hodnot vědom. I s 13.5V jezdí auta.
Ale pod 14V mám záchvaty, prostě to nesnesu :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


17.1.12, 19:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Existuje jednoduchý způsob, jak donutit škodovácký altík aby na baterce udržoval stále 14,2V i při různém zatížení (tedy kromě volnoběhu při zapnutí více spotřebičů, kdy nemá nominální výkon a i to jde řešit malou řemenicí). Stačí k tomu spínací relé, rezistor a kus vodiče. Regulátor se přepojí tak aby fungoval jako pro šestidiodový alternátor.


17.1.12, 19:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Re: Jak správně nabíjet akumulátor
Šemik píše:
Ano, jsem si těchto hodnot vědom. I s 13.5V jezdí auta.
Ale pod 14V mám záchvaty, prostě to nesnesu :)

Nojo, Šemo, ale proč bych řešil nějaké desetiny voltu, když od roku 2003 mám v autě teprve druhou baterii a ta první, se kterou jsem auto koupil, odešla jenom kvůli tomu, že auto stálo rok u lakýrníka ve stodole (2008-2009). Čas od času (na jaře a před zimou) zkontroluji stav elektrolytu, doliji destilku a baterku napíchnu přes noc na nabíječku. To mi připadá důležitější, než honit desetiny voltů na altíku :) Beztak většina baterek odchází v důsledku zanedbané údržby (suché články), přebíjení, nebo dlouhé stání bez dobíjení, nejlépe ještě s klidovým odběrem rádia, alarmu atd... :roll:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


19.1.12, 11:59
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 76 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz