zapojení ampérmetru do š120
Autor |
Zpráva |
paradio
Příspěvky: 258 Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
|
sadro zkus kliknou na ten odkaz co si tam hodil 404
|
3.3.07, 14:55 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
už to šlape
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
3.3.07, 15:15 |
|
|
paradio
Příspěvky: 258 Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
|
tak jsem to dotazem u původního majitele zjistil, že přeruším kabel z altíku B+ na starter a do něj ho vsadím. Budou to ty dlouhý tlustý kabely, čo sa dá robiť.
|
3.3.07, 15:24 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
paradio píše: tak jsem to dotazem u původního majitele zjistil, že přeruším kabel z altíku B+ na starter a do něj ho vsadím. Budou to ty dlouhý tlustý kabely, čo sa dá robiť.
To by ti ukazovalo len prud co ti ide z altiku. ale od starteru ide este kabel na sponaciu skrinku (30) a na vypinac hlavnych svetiel. Tam sa sa musis napichnut. A ked mas ohrievanie zadneho okna, to je tahane rovno od altiku. Pozri si schemu a uvidis.
|
3.3.07, 17:11 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Takže pokud to budeš dopředu, tak sežeň silný kabel a veď ho od altíku dopředu, tam ho napoj na měřák a z měřáku slabším drátem dozadu na startér. Od toho budíku ještě napoj drát na pojistkovku, spínačku a relátko(a) světel.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
3.3.07, 19:58 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
To ale bude měřit odběr proudu co odebírají spotřebiče.Na to mu stačí dát bočník u startéru,ale hlavně použít jinný měřák !!!!.Pak stačí táhnout do předu jen tenké vodiče.
Ale tento typ je konstrukčně navržen tak,aby měřil podle toku proudu.To znamená,akumulátor dobíjen z altíku,nebo naopak z aku odebírán.
To co vy navrhujete,bude ukazovat ručka jen jedním směrem /podle zapojení/. čus
_________________ A máš kostru? - ,,asi jo"
|
3.3.07, 20:53 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
To ano, ale přeci nemůže ten ampérmetr dát mezi baterku a startér? Kdoví, jestli by to vydržel a navíc strašný úbytek napětí.
Záleží, co chceš vlastně měřit. Můžeš měřit proud, co dodává alternátor - tzn. prou kterým se dobíjí baterka + co berou všechny spotřebiče v autě - to by bylo zapojeno jak jsem psal výše. Nebo můžeš měřit nabíjení a vybíjení baterky - To bys musel ze startéru odšroubovat všechna oka a nechat tam jenom to od baterky. Ty ostatní spojíš a napojíš na ně silnější drát a zaizoluješ. Ten drát natáhneš dopředu a připojiš na měřák a ještě propojíš s 1.pojistkou a relátkem/ky světel a můžeš i se spínačkou. A na druhou svorku měřáku připojíš zase silnější kabel a ten připojíš na startér kde byly díříve ty jabely s očkem.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
4.3.07, 09:53 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Martne,píšeš to úplně přesně.,,musí se vědět co se chce měřit,,.Mezi baterku a startér je možno dát jen bočník a měřit odebírající proud.Ale já jsem psal,že tento budík je na kontrolu dobíjení /přebíjení/ a ten se zapojí mezi baterku a altík.Podle toku proudu poznáš na budíku.
Pánové,už jen podle šroubů ze zadu jde usoudit,že to nemůže být napojeno na startér.
- Paradio-rozhodni se,jaký odběr potřebuješ měřit.Podle toho se dá navrhnout zapojení a následně i měřák.Pokud chceš použít zmíněný měřák/obrázek/, máš možnost ho zapojit jak popisuji /kontrola dobíjení/ , nebo ho zapojit na odběrovou větev-kterou chceš měřit.Pak ti bude budík měřit pouze odběr /ručka půjde jen jedním směrem/.Rozhodni se sám a dej vědět.čus
_________________ A máš kostru? - ,,asi jo"
|
4.3.07, 11:52 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: zapojení ampérmetru do š120
paradio píše: Chtěl bych si připojit do š120 ampérmetr. Mám ručkový s rozsahem -50A až +50A.Jedná se o klasický kulatý přístroj který má na zadní straně dva 5mm mosazné šrouby a u jednoho je značka "+" a u druhého nic. Máte někdo zkušenost kam a jak ho nejlíp připojit. http://www.ukazto.com/img/amprmetr.jpg
Podle myho nazoru je tohle na kontrolu dobijeni a pripojuje se to mezi starter a zbytek elektriky. Kdyby se to zapojilo mezi baterku a starter, tak by to pri startovani delalo bordel.
Mel bys na starteru nechat pripojeny jenom kabel od baterky a mezi ostatni kabely co byly na starteru a starter vlozit tenhle A-metr. Bude ti to ukazovat stav dobijeni/vybijeni.
Propojit dopredu bys to mel pomerne silnymi kabely (aspon jako jsou od altiku ke starteru).
Pro minimalizaci ztrat bys moh ten pol A-metru co je spojenej s altikem mohl jeste pod palubkou spojit s privodem k pojistce c.1.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
4.3.07, 17:50 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Jaká oka sezeneš Viky,aby se dalo namontovat na 5-tku šroub a síla káblu na startér ??
A když připojíš ,jak píšeš pojistku č 1, kde vemeš šťávu na spímačku??
No a dobíjení se provádí přez startér?
Tady jsi Viky trochu přestřelil. No nic se neděje,ale uznej chybu./každý se sekne/ čus
_________________ A máš kostru? - ,,asi jo"
|
4.3.07, 19:11 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Ne ne, Viki to píše úplně stejně jako jsem psal já. Očko na kabel co je mezi altíkem a startérem seženeš, vždyť na altíku je taky očko pod M6. To připojení na 1. pojistku jsem psal taky - jinak by zbytečně šel proud od alternátoru dopředu na A-metr, zpátky dozadu na startér a zpět dopředu do pojistkovky. Proto ať to propojí s 1.pojistkou, spínačkou a relátkami světel.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
4.3.07, 19:18 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Martine,asi se nechápem.Na startéru je 6.očko,ale drát jde k baterce, no a právě do této větve se tento typ /co uvádí Paradio/ zapojí.Nechápu,co pletete stále měřit vedení od zdroje /altík,baterka,startér/ - ke spotřeb. /spínačka,1.pojistka, a pod./.Na toto měření stačí použít jinný ampérmetr.
Věřím chlapi,že se dohodnem,ale chudák Paradiov ton začíná mít pěkný guláš.
No nic,tak zítra. čus
_________________ A máš kostru? - ,,asi jo"
|
4.3.07, 19:44 |
|
|
BeBe
Příspěvky: 35 Bydliště: Sk,BA
|
paradio píše: vedete tu docela bujnou diskuzi, ale já bych potřeboval vědět, kam ho mám připojit/tedy ty dva šrouby/ když ho nebudu chtít rozdělávat. a kam když bych z něj ten bočník vyndal a kam přpipojit bočník, předpokládím, že má taky dva přípojovasí body.
Ampermeter sa zapaja v elektrickom obvode do serie,napr. odpojis + kabel od baterie,na plusovy pol baterie pripojis vyvod ampermetra oznaceny +,na neoznaceny vyvod zapojis kabel co si odpojil od baterie...... zozen si niake zaklady elektrotechniky tam to budes mat urcite vysvetlene aj s obrazkom -schemoum,ale oko uz bolo spominane urcite by to robilo pri startovani bordel,urcite je 50A maly rozsah a vnutorny odpor bude asi tiez prilis velky.....bolo by to vhodne na meranie odberu z alternatora...alebo hlavneho privodu do poistkovej skrine
_________________ 110R,120Ls,Rapid 130
|
4.3.07, 20:37 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
vopaje píše: Martine,asi se nechápem.Na startéru je 6.očko,ale drát jde k baterce, no a právě do této větve se tento typ /co uvádí Paradio/ zapojí.Nechápu,co pletete stále měřit vedení od zdroje /altík,baterka,startér/ - ke spotřeb. /spínačka,1.pojistka, a pod./.Na toto měření stačí použít jinný ampérmetr. Věřím chlapi,že se dohodnem,ale chudák Paradiov ton začíná mít pěkný guláš. No nic,tak zítra. čus
Takže pomalu. On chce měřit proud, kterým je nabíjena/vybíjena baterka s tím, že startování bude samostatně, takže kabel z baterky na startér zůstane. To znamená, že ampérmetr musí být mezi baterkou a zbytkem elektroinstalace s altíkem. Takže ze startéru sundá všehny oka kromě toho od baterky, propojí je a připojí k němu kabel o průřezu alespoň jako je od altíku (jak psal Viki), ten natáhne dopředu a propojí s 1.pojistkou atd (tím zároveň posílí elektroinstalaci). A druhý kabel připojí na oko startéru kde byly dřív ty ostatní a natáhne ho taky dopředu (přůřez zase zhruba stejný jako od altíku). Tím má dva okruhy. Jeden baterka + startér a druhý alternátor a všechny spotřebiče. No a mezi ně dá ten ampérmetr (na ty silnější káble).
Je to to samý jak jsem psal, jenom jsem tam domotal ten proud tam a zpátky.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
4.3.07, 21:00 |
|
|
big.jedla
Příspěvky: 445 Bydliště: Rychvald
|
no ještě by mě zajímalo jak to bude startovat v případě, že na tak šíleném průřezu kabelu, při tak šíleně velkém proudu, může být ten ubýtek napětí 1-2V...????
navíc asi by byla celkem sranda kdyby zapomněl kolik ampér má zrovna v tomhle "káblíku" co mu vede pod nohama a někde blbě šáhnul, nebo by si náhodou vyrobil perfektní svářečku
já bych se na takový přístroj vykašlal, já osobně bych ho kompletně vykuchal a upravil... a by z něj byl voltmetr řekněme 10-15V což by byl asi ideální přístroj...
|
4.3.07, 22:11 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 57 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|