Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

odpojení baterky
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=10186
Stránka 1 z 3

Autor:  kingbacker [ 8.4.08, 20:51 ]
Předmět příspěvku:  odpojení baterky

Budete mě mít za blbce, ale někdy se začít musí. Jak mám udělat co nejjednodušší odpojovač baterky? Hodit to přímo před pojistky, normálně vypínač kterej koupim v elektře a hodit si to někam pod palubku? BTW mam 120ku(teda 130 ku no :-D

Autor:  Šemik [ 8.4.08, 20:56 ]
Předmět příspěvku: 

Ne :!:

Kup si silový odpojovač aku, jako mají třeba avie nebo multikáry, a odpojuj minus. Stojí okolo 200kč. Pokud si to uděláš, abys jej měl z dosahu z místa řidiče, natáhni k němu dostatečně silný kabel, nějakých 70mm2 by nebylo od věci. A koncovková očka ne nějaké šmejdy tenké, ale pořádná kabelová oka za jaká by se nemusela stydět ani lokomotiva :)

Autor:  kingbacker [ 8.4.08, 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

To nejde o imobilizer, ale jen aby se nevybijela baterka, protoze to furt nejak zere. Tak ja zkusim ten silovy, pak vezmu baterku do staryho auta a budu experimentovat. Dik

Autor:  kingbacker [ 8.4.08, 21:01 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Ne :!:

Kup si silový odpojovač aku, jako mají třeba avie nebo multikáry, a odpojuj minus. Stojí okolo 200kč. Pokud si to uděláš, abys jej měl z dosahu z místa řidiče, natáhni k němu dostatečně silný kabel, nějakých 70mm2 by nebylo od věci. A koncovková očka ne nějaké šmejdy tenké, ale pořádná kabelová oka za jaká by se nemusela stydět ani lokomotiva :)


A jenom ten odpojovač se zapojuje normalně, myslim tim do jakýchsi čokolád, který jsou v něm, takže nemusim potom vymejšlet nic jinýho?

Autor:  Šemik [ 8.4.08, 21:03 ]
Předmět příspěvku: 

Čokolády :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Chlape, přes todle potečou stovky ampér, tady žádná čokoláda nemá co dělat. Budeš tahat nové velmi tlusté kabely a letovat na ně na konce ta pořádná očka.

Ale tohle není řešením vybíjení aku :!:

Autor:  Matthes [ 8.4.08, 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Ale tohle není řešením vybíjení aku :!:


To ne no ... blbje zapojeny radio :)

Autor:  kingbacker [ 8.4.08, 21:08 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Čokolády :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Chlape, přes todle potečou stovky ampér, tady žádná čokoláda nemá co dělat. Budeš tahat nové velmi tlusté kabely a letovat na ně na konce ta pořádná očka.

Ale tohle není řešením vybíjení aku :!:


Řešení, neřešení, moje finanční zdroje jsou rovny zbytku toho, co zbyde, v rámci stovek měsíčně. Kdybych měl procházet auto, musel bych to jednak umět, což je problém A a taky mít prachy, abych nemusel dělat hogo fogo. Tzn. myslíš natahat nový dráty od baterky až k pojistkám,, kde se to pak zapojí. A tudíž tedy padá možnost nějakého rychlo vypínače, který jsem původně myslel? Kdyby to fungovalo, dám do toho i víc. jen pak proberu s bratrem onáž, on přec ví víc :-D

Autor:  Šemik [ 8.4.08, 21:09 ]
Předmět příspěvku: 

Ale ne k vypínačum :D

Minus drát od baterky co jde na kastli vyndáš, a mínus baterky dáš a jeden konec tohohle odpojovače a druhý konec tohohle odpojovače dáš na kostru. Zbytek necháš jak je.

Autor:  kingbacker [ 8.4.08, 21:12 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Šemik píše:
Ale tohle není řešením vybíjení aku :!:


To ne no ... blbje zapojeny radio :)


kdybych to nezkoušel po složite instruktáží s amper(volt)metrem, kterou pak k memu udivu potvrdil i bratr, tak budu hledat tam. Akorat opravdu nema vhodne, spis zadne zkusenosti prolejzat eletriku

Autor:  kingbacker [ 8.4.08, 21:14 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Ale ne k vypínačum :D

Minus drát od baterky co jde na kastli vyndáš, a mínus baterky dáš a jeden konec tohohle odpojovače a druhý konec tohohle odpojovače dáš na kostru. Zbytek necháš jak je.


Tzn že budu mit málo práce nebo to tak jen vypadá. A kdybych chtěl teda práce opravdu minimum, tak ten vypinač bude vzadu za sedačkama, nebo bych si ho případně přivedl kam bych chtěl těma tlustejma dratama s okem, treba pod palubku

Autor:  Šemik [ 8.4.08, 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, takhle to je. Nejmíň práce když jej dáš dozadu, nebo pomcí tlustých vodičů někam dopředu.

Autor:  kingbacker [ 8.4.08, 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Jo, takhle to je. Nejmíň práce když jej dáš dozadu, nebo pomcí tlustých vodičů někam dopředu.

Diky moc, to by mohl zvladnout i muj antitalent: Dik jeste jednou, ja vedel ze nezklame. Pokazdy co kouka na novy temata, jsi prvni mezi prispevkama a dycky das radu. panda rulez, virt hadr

Autor:  jk [ 9.4.08, 22:00 ]
Předmět příspěvku: 

Radši najdi příčinu. Pokud ten odpojovač nepotřebuješ k ničemu jinýmu, tak jsou to vyhozený peníze a možný zdroj problémů. Měřil bych ve vypnutém stavu odběr proudu z baterky a odpojoval jednotlivé spotřebiče, které jsou trvale pod napětím. (včetně alternátoru- nehřeje se ti náhodou?)

Autor:  kingbacker [ 9.4.08, 22:12 ]
Předmět příspěvku: 

jk píše:
Radši najdi příčinu. Pokud ten odpojovač nepotřebuješ k ničemu jinýmu, tak jsou to vyhozený peníze a možný zdroj problémů. Měřil bych ve vypnutém stavu odběr proudu z baterky a odpojoval jednotlivé spotřebiče, které jsou trvale pod napětím. (včetně alternátoru- nehřeje se ti náhodou?)


To měření příčiny, jak jsem psal, jsem amatér a když něco dělám, tak to může bejt blbý repro, kerý jsem mastil do dveří snad hodinu a půl, prostě udělám to, ale jak to neumim, tak mi to trvá xkrát dýl. Ten odpojovač, já kdybych měl procházet, jestli někde neni kra´tas, nebo se to někde rozpletlo, to bych to auto nedal dohromady

Autor:  jk [ 9.4.08, 22:43 ]
Předmět příspěvku: 

Záleží jak moc rychle ti to vybíjí. (jak velký odběr z baterky ve vypnutém stavu je). Jako amater by si mohl zkusit vzít jako indikátor odběru ve vypnutém stavu třeba žárovku z kontrolek a odpojit jeden pol baterky a mezi baterku a ten odpojený kabel připojit tu žárovku. Má to ale nevýhodu v tom, že tento indikátor není moc citlivý.Pokud nemáš v autě nějakou specialitu, tak mě napadá jako spotřebič stále pod proudem jen autorádio a ten altík. Zkusil bych, jestli v popsaném zapojení bude žhnout nebo svítit ta indikační žárovka a pak bych postupně začal odpojovat spotřebiče. U kterého spotřebiče odběr (svit)klesne, ten to dělá. Dej si pozor na žárovku, která se rozsvítí po otevření dveří - ta při tomto testu nesmí svítit, jinak ti bude dělat falešnej odběr. Já spínač kdysi u naší 120ky něčím zamačkával, tak aby to při otevřených dveřích nesvítilo světlo.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/