Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
tacho rapid https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=10378 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Marra [ 15.4.08, 17:28 ] |
Předmět příspěvku: | tacho rapid |
dal jsem do šáde hranaté budíky z rapida, jsou supr, ale ukazují víc, a to o dost, podle radaru když jedu 60 tacho, ve skutečnosti jedu 46 km/h. Je to zapříčiněno tím, že mám stálý převod 4,22, nebo to lze nějak ošéfovat? a taky se mi zdá, že otáčkoměr mi ukazuje lehce méně, než ten předchozí (měl jsem kulaté budíky) . dík |
Autor: | Šemik [ 15.4.08, 17:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ne, prostě jsou tyhle budíky více nepřesné než ty první. |
Autor: | Marra [ 15.4.08, 17:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
aha, čili pokud to chápu, není chyba v převodu, že bych musel přehazovat ty kolečka pod předním víkem převodovky, ale v nepřesnosti tacha... snad seženu ještě jeden tacho, třeba bude míň lhát... ale lže dost jako ukazuje slabých 70 a jedu v poho 50 - 53 ... a točkoměr míň tak o 100-200 otáček... |
Autor: | Šemik [ 15.4.08, 17:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
200 otáček není tak strašných, ta rychlost je celkem dost velký rozdíl, ale není to nějak moc vyjímečný případ takováto nepřesnost. Tyhle budíky jsou podle mě nepodařené, ani kontrolky nejsou pořádně vidět |
Autor: | Marra [ 15.4.08, 18:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
jako faktem je, že to svítí jak bludička.... navíc ta montáž lanka tachometru skrz ten držák na steně mezi kabinou a kufrem je chuťovka... jako mně se designově líbí, ale mrzí mě, že to tak lže...zkusím dát jiné... |
Autor: | Šemik [ 15.4.08, 18:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ty kontrolky můžes znatelně vylepšit super svítivými LEDkami, ale na kulaté budíky to stejně mít nebude... |
Autor: | Martin [ 15.4.08, 18:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak sundej rafiku a dej ji o kousek níž, možná se v tom někdo vrtal a dal ji tam špatně. |
Autor: | ventYl [ 16.4.08, 08:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
ak maju nejake polepy, tak to bude najskor tym. |
Autor: | FerdikF [ 16.4.08, 09:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak psali přede mnou, trochu bych hnul s rafičkou. Dej tacho na vrtačku a zkus kolik ukazuje, pak ji dej o to co potřebuješ jinak. Já to u fáva trefil, že mi ukazuje asi o 2km víc, podle gps. Pokud to je ten informační radar, ten může taky dost kecat. V jednom městě jsem měl rozdíl na dvou radarech při stejné rychlosti 5km/h. |
Autor: | hagios [ 16.4.08, 11:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ak to bolo v jednom meste, mohol to byť ten istý radar:) Neexistuje nejaká firma, ktorá by robila kontrolu podľa myslím EHK 29? |
Autor: | FerdikF [ 16.4.08, 12:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ne ne, je to v Lanškrouně, jedna tabule je na příjezdu od Štítů a druhá od Ústí.........každá ukazuje jinak. |
Autor: | Marra [ 16.4.08, 14:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
tu rafičku mám sundat a nasadit níž (jako třeba volant když se posunuje o zub) , nebo násilně přihnout? jinak pro představu, když motor s 5q 4,22 točí 3000, rychlost by měla být +- 80, ne? jo a mám ještě dotaz, dlouho bojuju s cukáním auta mezi 2500 otáčkama, teď jsem si všiml, že když to cuká kontrolky na budíkách (třeba ohřev skla) periodicky v rytmu cukání taky jako že pulzuje, zeslabuje a zesiluje(bliká) - ale lehce...nevíte co to může být? třeba mi to pomůže od cukání:) |
Autor: | ventYl [ 16.4.08, 14:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
ked ti to cuka, zrejme regulator nestiha vyrovnavat pokles napatia v sieti (pri cuknuti sa prudko znizi rychlost motora a to sposobi mensie napatie z alternatora, ktore treba vyrovnat silnejsim budenim), preto ti blikaju. Raficku treba vybrat, ale pri tom pozor, pretoze raficka ma nejake predpatie. Bezne sa to robi tak, ze rucicku prehodis cez kolik, ktory robi zarazku na 0 km/h, nechas ju volne zastavit, zapamatas si, kolko km ukazovala (trebars sa zastavi na 160), stiahnes, posunies trebars o 10km menej (nasadis na 150) a pretocis rucicku naspat cez kolik na 0km/h. Povedal by som ale, ze medzi posunom pri predpati nebude zmena o 10km/h odpovedat znizeniu ukazovanej rychlosti o 10km/h ale o viac, takze s tym treba laborovat... staly prevod 4,22 toci pri prevode 0,96x prevode (u 4q stvorka, u 5q 5ka) na 3000 cca 80km/h. |
Autor: | Marra [ 16.4.08, 16:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak raficku mam sestelovanou, sice jsem to posunul vice, takze na trojku mam 2500 a ukazuje 40, na ctverku 2200 a ukazuje 50, na petku nevim...ale zda se mi to, ze to bude uplne presne (radarove:) ) takze dekuju ventYlovi za navod:) otacky vypadaji dobre, na sest jdou, coz slo i predtim. akorat teda me stve to cukani, to budu muset vyresit... |
Autor: | ventYl [ 16.4.08, 19:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Marra píše: tak raficku mam sestelovanou, sice jsem to posunul vice, takze na trojku mam 2500 a ukazuje 40, na ctverku 2200 a ukazuje 50, na petku nevim...ale zda se mi to, ze to bude uplne presne (radarove:) ) takze dekuju ventYlovi za navod:) otacky vypadaji dobre, na sest jdou, coz slo i predtim. akorat teda me stve to cukani, to budu muset vyresit... Ja osobne by som to radsej zmeral nie podla radarov, ale podla nejakeho dobre skalibrovaneho GPS prijimaca (zapnut na otvorenom priestranstve s volnou oblohou aspon 60 stupnov od vertikaly na kazdu stranu a nechat 5 minut bez pohnutia, prijimac si zalockuje viac druzic a ukazuje presnejsie) a oproti tomu, co ukazuje presne by som tak 2 - 5km/h na kazdych 60km/h rychlosti pridal. Ak to budes mat uplne presne, pri tej vasej debilnej nulovej tolerancii prekracovania rychlosti by ti mohli to skalibrovanie spoplatnit. Navyse elektromechanicky tachometer nie je bohuzial prave najlinearnejsie merajuci meraci pristroj, takze to, ze je pri rozsahoch okolo 50 ukazuje presne, neznamena, ze nebude pri 90tke podmeriavat. Okrem toho, 50km/h na 2200 ot. sa mi zda malo. Ja viem o 50km/h to, ze na 3jku je to vela a na 4rku malo, cize pri 50tke by malo byt tak nejakych 1800 - 1900 ot. Ale niekde tu na TW v sekcii motor a prevodovka medzi clankami je applet, pomocou ktoreho sa to da preratat presne pre tvoje pneu s presnostou +- cca 5km/h, tak si to prerataj, aby si nebol prekvapeny potom. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |