cyz píše:
Ve Formanu po roce a půl provozu....
Tak jsem si byl nechat změřit baterku výše uvedeného typu (typ Ca-Ca), připomínám že ve Formanu nemám upravené dobíjení, žádné tuningové diody apod. akorát mi zjistil nějaké přechodové odpory a úbytek mezi alternátorem a baterkou 0,4V což je hodně.
Výsledek byl takový, že při zátěži napětí 9,5V (drželo asi 20s nebo kolik, nestopoval jsem to, ručička se ani nepohnula), měřící přistroj naměřil všechny hodnoty takové jaké mají být. Takže tak. Jinak doporučuju těm co mají Varty zajít do značkové prodejny Varta kde tento test dělají zadarmo, na počkání, přímo na autě.
se na tu elektrárnu vyprdni a udělej si drát z altíku na baterku nový, ten úbytek zmizne, nejlépe pocínové konce zacínované do oček, to vápno potřebuje pořádně nakrmit, si spočítej jen ten úbytek procentuálně va vysokém napětí o kolik se ochudíš miloš