Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Asi altik.....
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=10806
Stránka 1 z 3

Autor:  Ondras83 [ 8.5.08, 09:56 ]
Předmět příspěvku:  Asi altik.....

zdar, když sem stál u kámoše tak na volnoběh svítilo dobíjení, jak sem se dotknul plynu na 1500 rpm tak to zhaslo a navolnoběh zase svítilo....přijel sem domů a už nic, ani na volnoběh, pak sme byl u klempíře odvíst díly no a přijedu domů, už bylo šero a jak šlápnu na plyn, tak najednou začali světla víc svítit..jako to dělaj škodovky... no a začalo problikávat vypnutý rádio :roll: ....altik je asi 6000km po GO (nový ložiska, diodovej můstek atd...) tak nevim jestli to je von..každopádně ho musim změřit ale pěkně mě to sere :evil:

nevíte někdo proč sakra bliká to rádio ??...jo a ještě, včera cestou ze školy mi začal svítit airbag (kontrolka), od tý doby začalo skákat rádio na FM, začalo se srát tohle dobíjení atd....každopádně v sobotu to jede na diagnostiku, kvůli tomu begu.....

Autor:  cyz [ 8.5.08, 11:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Asi altik.....

Ten bag ti svítí kvůli tomu že jeho ŘJ hlásí podpětí v síti. To rádio a světla blbnou kvůli tomu že to napětí kolísá. Klasika - zkus všechny kontakty a druhý regulátor. Nedávál jsi tam při té GO nějaký levný? Špatné diody se dají zjistit osciloskopem nebo testerem na baterie, ten snad v servisu máte.

Autor:  slovacek.milos [ 8.5.08, 13:17 ]
Předmět příspěvku: 

já jsem zas měl minulý týden že přestávalo hrát rádio už novější na CD, jaký to mělo přesný projev nevím, jsem vzal zrovna multimetr a měřil na aku, no a nakonec relátko alternátoru 16.2V miloš

Autor:  Ondras83 [ 8.5.08, 15:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Asi altik.....

cyz píše:
Ten bag ti svítí kvůli tomu že jeho ŘJ hlásí podpětí v síti. To rádio a světla blbnou kvůli tomu že to napětí kolísá. Klasika - zkus všechny kontakty a druhý regulátor. Nedávál jsi tam při té GO nějaký levný? Špatné diody se dají zjistit osciloskopem nebo testerem na baterie, ten snad v servisu máte.

aleternátory neděláme....OK..vyměnim altik a ten můj nechám zase udělat :roll:
edit:...jinak to, proč svítí bag mě napadlo taky, že tam je nízký napětí....tak du makat :D....

Autor:  cyz [ 8.5.08, 18:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Asi altik.....

No on může svítit i při přepětí, ale jestli pohasínají světla a svítí kontrolka tak je to podpětí.

Autor:  Ondras83 [ 8.5.08, 19:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Asi altik.....

cyz píše:
No on může svítit i při přepětí, ale jestli pohasínají světla a svítí kontrolka tak je to podpětí.

tak...altim vyměnen a je po problému, nicméně kontrolka begu svítí pořád...v sobotu jede na výmaz paměti chyb....světla už nepohasínají a rádio neprosvítá....na tom bym bude asi v háji regulátor nebo diodovej můstek (což doufám že ne, hlavně z finančního hlediska) :roll:

Autor:  septim [ 9.5.08, 09:31 ]
Předmět příspěvku: 

Ja som menil palubovku - budiky z hodin na otackomer a po montazi vsetko maka, len svieti stale airbag. Najvacsia sranda je v tom ze nemam airbag. RJ vyzera klasicka origo, podla cisel sedi na motor, a mam aj imo tak to asi nikdo nemenil. Moze byt nejaka ina elektrika? Palubka je tiez z 1,3 a zda sa tiez rv 96, no neviem presne. Inac vs ide dobre... :roll:

Autor:  Ondras83 [ 9.5.08, 21:41 ]
Předmět příspěvku: 

septim píše:
Ja som menil palubovku - budiky z hodin na otackomer a po montazi vsetko maka, len svieti stale airbag. Najvacsia sranda je v tom ze nemam airbag. RJ vyzera klasicka origo, podla cisel sedi na motor, a mam aj imo tak to asi nikdo nemenil. Moze byt nejaka ina elektrika? Palubka je tiez z 1,3 a zda sa tiez rv 96, no neviem presne. Inac vs ide dobre... :roll:

RJ na airbag je pod palubovkou jak vede tunel s topením na nohy, tak u auta bez begu přesně kopíruje karoserii(jako u favorita) a s begem je takovej prohnutej a pod nim je ta jednotka....vytáhni z tý tvý palubky žárovku a máš po problému, já jedu v sobotu na výmaz chyb (jestli to vlastně u BMM vůbec jde :D )

Autor:  Ondras83 [ 14.5.08, 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

tak opraveno....nakonec to byl ten regulátor (286 kč)....tak sem ho dneska namontoval a OK....s tim nízkym napětím ste měli klucí pravdu :wink: ....vymazal sem to a OK

Autor:  slovacek.milos [ 15.5.08, 06:12 ]
Předmět příspěvku: 

Ondras83 píše:
tak opraveno....nakonec to byl ten regulátor (286 kč)....tak sem ho dneska namontoval a OK....s tim nízkym napětím ste měli klucí pravdu :wink: ....vymazal sem to a OK


v poslední době mám častou závadu u fe a fa, že vyměním regulátor dojde ke zlepšení třeba z 13.01 na 13.85, ale je to kontakt šroubek M5 jsou celkem tři na diodovém můstku, jsou volné a nemají ten správný kontakt, závada se projevuje tak že zapnu světla a z 13.83 jsem na 13.2, pak ventilátor 11.9 a nakonec co se dá a sepne ještě chladič a je tam 9.5V, rozdělám altík utáhnu 3xM5, demontuji jen zadní stranu a s novým relátkem to lítá 13.99-14.01V, oprava do hodiny, ušetřím čas i peníze za autoelektrikáře miloš

Autor:  cyz [ 15.5.08, 17:53 ]
Předmět příspěvku: 

Ha, dobré vědět :) dík za tip. Měl jsem tady už asi 3 auta (z toho 2 Felicie) kde byl problém s dobíjením, nový regulátor, všechny kontakty pročištěné a pořád 13,8V naprázdno a klesalo při zátěži, ne tak brutálně jak píšeš ale kleslo....čekal bych že je to zakapané barvou a že se to nemůže povolit....

Edit: Jaká je pravděpodobnost že mi ten zadní kryt při sundávání praskne? Stalo se ti to někdy?

Autor:  Martin [ 15.5.08, 19:16 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, nedávno jsem to psal Martinovi 007, ty tři šroubky jsou ukostření diodového můstku a jde přes ně veškerý proud.

Autor:  Martin 007 [ 15.5.08, 19:18 ]
Předmět příspěvku: 

Já sem jenom zvědavej jak rozchodim tu svojí mrchu... 8) 8) 8)

Autor:  Ondras83 [ 15.5.08, 19:50 ]
Předmět příspěvku: 

ou hoši, tak to nevim, my altiky ani startéry neděláme, vždycky to cestou do školy hodim dědkovi (opravuje to), a když jedu ze školy, stavim se proto a je to hotový...takže tohle nevim, ale včera sem to vyměnil, dneska jezdil celej den a nic, takže snad dobrý 8)

Autor:  p20k [ 16.5.08, 07:07 ]
Předmět příspěvku: 

Ondras83 píše:
tak opraveno....nakonec to byl ten regulátor (286 kč)....tak sem ho dneska namontoval a OK....s tim nízkym napětím ste měli klucí pravdu :wink: ....vymazal sem to a OK


Taky mám problém při nastartování mě asi 2x slabě problikne vypnuté rádio potom už na ani na volnoběhu jen při nastartování. Napětí je 13,9-14V se světlama. To blikání by se mohlo vyřešit tím regulátorem? Já doma jeden mám, ale je na 70A altik, ale to by asi nemělo ničemu vadit, když mám v autě 55A?
Díky

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/