Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
rapid elektrika https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=10835 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Marra [ 10.5.08, 08:51 ] |
Předmět příspěvku: | rapid elektrika |
na kámošovém rapidu 136 s motorem 78.136 se stala zajímavá věc, při jízdě, asi po 10 km auto začlo cukat až zdechlo... muselo se pak nechat odstavené a po delší době jelo... bylo to čím dál horší, vybíjela se baterka dle mého, tak to dal do servisu. Tam mu vyměnili borci altík (původní fávo s regulátorem 55 A), dali mu tam užovkový 37 A a starý reglér, který si pamatuju ze staré š . octavia... ovšem auto nejelo, tak to kámoš dotáhl do garáže, cestou se jim urvala cívka, tak jsem dojel, podle schématu zapojil elektriku, nestačil jsem mrkat na ten chaos kabelů, nahodil rozdělovač, cívku, a ejhle motor hodil jiskru.. ale teĎ to hlavní: i když se baterka byla nabitá, nebo byla baterka z jiného auta, které právě dojelo, buď s motorem točí hodně slabo, nebo vůbec, prostě při první poloze vše ok, při druhé, všechno pohasíná, jako kdyby něco zkratovalo, startér jen cvakne, nebo kňučí, ael netočí....přitom otáčkoměr vyletí na 3,5 tisíce, když to "zkratuje" což nechápu... altík jsem pak vyměnl za 55 A, ale ještě mu ti servisáci nedali reglér (btw, zapojení toho starého je stejné jako ten origoš?).... když jsem ladil předstih, tak na první poloze klíčku, jsem dle rysky řemenice točil s rozdělovačem a jiskru hodil, ale ten starér ne a ne točit...přešel jsem kostru motoru, ta je dobrá |
Autor: | Šemik [ 10.5.08, 08:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Do servisu škodovku neee A altík není 37A, ale 35A No ale k věci, moc jsem to nepochopil. Jde o to, že startér akorát cvakne a tím pohasnou kontrolky? Tak startér ven, opravit nebo dát jiný co funguje. Auto roztlačit jde? |
Autor: | Marra [ 10.5.08, 10:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
promiň asi jsem se blbě vyjádřil...po ránu.. startérů jsme zkoušeli hafo i z feldy s reduktorem... jde o to, že někdy točí, a pak ne.... jako kdyby nezajel do věnce, ale zas na drhuo stranu někdy zajede, otočí jednou a pak jako kdyby neměl šťávu, pak zas vůbec nic - jen cvakne, pak třeba zase chvilku točí... ale většinou jen cvakne, kontrolky pohasnou, otáčkoměr vyletí.... roztláčet jsme ještě nezkoušeli, bo je to do kopce, bude to chtít auto a lano ,to chcem dělat hned jak tam dojedem příště... ale to že to tak "zkratuje" jako kdyby startér bral strašný proud a přitom nemá sám sílu |
Autor: | fatal [ 10.5.08, 10:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kontrolky zhasnou a otáčkoměr vyletí? Podle toho bych tipoval nějaký špatný kontakt nebo zkrat, který občas "hoří"... |
Autor: | Šemik [ 10.5.08, 10:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Aha, tak to možná budou svorky na kabelech - jak svorky u akumulátoru, tak ty oka na kabelech u startéru. Pořádně něčím odrbat, očistit, včetně vlastních pólových vývodu na akumulátoru a mohlo by to být v pořádku |
Autor: | Vít [ 10.5.08, 11:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
třeba ti to pomůže, když mě zlobila kostra motoru, tak startér cvaknul, otáčkoměr vyletěl až na doraz, bliklo všecko co na palubce je... pak se motor překostřil a je klid. |
Autor: | cyz [ 10.5.08, 11:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Psal že ukostření motoru je v pohodě....tohle může být jedině v kabeláži, jak píše Šemik, prostě velké přechodové odpory na kabelu od baterky. Ještě bych zkontroloval věnec, jestli není ohlodaný ale to by tohle nedělalo. |
Autor: | Marra [ 10.5.08, 11:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
jj, kouknu se na to, snad to budee tímto:) |
Autor: | cyz [ 10.5.08, 11:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dá se to ověřit tím že napíchneš voltmetr přímo na baterku (ne na svorku ale na vlastní kontakt), druhý hrot na šroub startéru který předtím důkladně očistíš, druhého posadíš za volant ať startuje a na voltmetru vidíš úbytek napětí. Vždycky tam nějaký bude (normální je tak kolem 1V) ale pokud půjde výš tak je to jasné. |
Autor: | borsik rastislav [ 10.5.08, 21:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
cyz píše: Dá se to ověřit tím že napíchneš voltmetr přímo na baterku (ne na svorku ale na vlastní kontakt), druhý hrot na šroub startéru který předtím důkladně očistíš, druhého posadíš za volant ať startuje a na voltmetru vidíš úbytek napětí. Vždycky tam nějaký bude (normální je tak kolem 1V) ale pokud půjde výš tak je to jasné. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |