Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Favorit - po vypnutí motora ručička otáčkomera vyletí... https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=1087 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | michalkatka [ 11.6.06, 06:28 ] |
Předmět příspěvku: | Favorit - po vypnutí motora ručička otáčkomera vyletí... |
Nebudem popisovať ako to funguje, tu je fotka ako som to zatiaľ na skúšku vyriešil 5A diódou. |
Autor: | Warman [ 11.6.06, 08:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj....já bych byl za popis toho, jak ta závada funguje, docela rád...abych věděl, co to je. Ručička mi vyletěla asi tak dvakrát a poprvé mi to hodně překvapilo. Teď už to zase nedělá, ale jestli bude třeba něco opravit, tak bych rád věděl, co...díky |
Autor: | Nepér [ 11.6.06, 09:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Když jsem měl otáčkoměr venku z auta, napájel jsem ho přes nastavitelný zdroj. Při plynulém snižování napětí ručička vylezla na doraz a při dalším snižování napětí až k nule zase slezla. V autě nastává podobný stav, když běží ventilátor topení, nebo chladiče a vypne se zapalování, elektromotor v tu chvíli funguje jako generátor, jak se postupně zastavuje, napětí plynule klesá a způsobí výše popisované chování otáčkoměru. |
Autor: | michalkatka [ 11.6.06, 11:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
nepér to popísal celkom presne, motor ventilátora na chladiči sa roztočený chová ako dynamo, takža ak sa zaradí dostatočne dimenzovaná dióda pred ventilátor, pri dobehu ventilátora naprázdno nedodáva do siete spätné napätie ktoré spôsobí to vyskočenie ručičky otáčkomera. ako je to na obrázku som skúsil iba provizórne - funguje to dobre, keď bude čas spravím to elegantnejšie. pravdepodobne niekde ten plusový vodič rozcvaknem a naletujem tam tu diódu a zacelím to zmršťovacou bužírkou... |
Autor: | Roman [ 12.6.06, 08:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
sakra hosi konecne na to nekdo prisel - me tohle trapi uz roky a roky - bohuzel ne jen ventilator chladice to zpusobuje Ale jinak dik za reseni |
Autor: | michalkatka [ 12.6.06, 20:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Roman píše: sakra hosi konecne na to nekdo prisel - me tohle trapi uz roky a roky - bohuzel ne jen ventilator chladice to zpusobuje Ale jinak dik za reseni hovorím že je to iba pokus, ale funguje to dobre, pri vypnutí motora ak beží ventilátor chladiča, aj kúrenia ručička otáčkomera padne hneď dolu, ešte to testujem, zatiaľ je to ok. |
Autor: | wilson [ 13.6.06, 12:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
no mne nielen ručika vyletí, ale aj mi otáčkomer ukazuje viac o 500-2000ot./min.. Ked je motor studený, tak to ukazuje presne, ale ako sa zohreje, tak si ručička robí čo chce. Napr. teraz , ked je vonku teplo a svieti mi slnko na auto, tak po naštartovaní ukazuje cca 3000 ot./min. Čím to je? |
Autor: | Mike.M [ 13.6.06, 15:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja to vyresil nasledovne, odpojil sem naporovy ventilator A ne ted vazne, pokud auto jede tak stejne se ten naporovy ventilator toci, ale spinac (cidlo) neni sepnute, timpadem neni zapojeno do obehu. Ono staci misto toho tepelneho cidla v napor. chladici premostit a vyvest na manualni prepinacek do kabiny a vzdy jak se bude prehrivat tak si to zapnem a pred dojezdem vypnem a z pak vypnem motor. Jinak je to zpusobeno i slabou baterkou. Ja kdyz mel slabou baterku tak mi to delalo vice, nez kdyz sem koupil novou. |
Autor: | michalkatka [ 14.6.06, 06:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mike.M píše: Ja to vyresil nasledovne, odpojil sem naporovy ventilator A ne ted vazne, pokud auto jede tak stejne se ten naporovy ventilator toci, ale spinac (cidlo) neni sepnute, timpadem neni zapojeno do obehu. Ono staci misto toho tepelneho cidla v napor. chladici premostit a vyvest na manualni prepinacek do kabiny a vzdy jak se bude prehrivat tak si to zapnem a pred dojezdem vypnem a z pak vypnem motor. Jinak je to zpusobeno i slabou baterkou. Ja kdyz mel slabou baterku tak mi to delalo vice, nez kdyz sem koupil novou. ty si pridávaš starosti, prečo rušiť niečo čo automaticky funguje... mne to teraz funguje na 100% a automaticky... |
Autor: | Roman [ 14.6.06, 07:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
jenom otazecka - jaky je konkretni oznaceni ty diody? - abych zase v prodejne se soucastkama nevypadal jako uplny tele |
Autor: | michalkatka [ 15.6.06, 12:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Roman píše: jenom otazecka - jaky je konkretni oznaceni ty diody? - abych zase v prodejne se soucastkama nevypadal jako uplny tele neviem presne nejaká KY... stačí ak si vypýtaš 5A napr. usmerňovaciu.... |
Autor: | petrpetr [ 16.6.06, 18:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
A můžu se zeptat proč to vlastně rešíte???Není to zbytečný???Za jízdy se to chová normálně a při vypnutí klíčku je to už přeci jedno ne??? |
Autor: | colaczech [ 16.6.06, 19:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
petrpetr píše: A můžu se zeptat proč to vlastně rešíte???Není to zbytečný???Za jízdy se to chová normálně a při vypnutí klíčku je to už přeci jedno ne??? To je tak kdyz to auto mas opravdu hodne rad,tak se snazis dovest k dokonalosti to ,naco se ve fabrice ehm vykaslali |
Autor: | Warman [ 16.6.06, 21:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mě napadla ještě jedna otázka... nepletu-li se, tak třeba taková Felda, má větrák zapnutej i s vypnutým zapalováním, nebo tomu tak není?Teď si fakt nejsem jistej. A neví někdo, jak je to zapojovaný tam?Třeba by se šlo poučit z již existujícího systému a trochu Favorita zdokonalit... |
Autor: | michalkatka [ 16.6.06, 21:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Warman píše: Mě napadla ještě jedna otázka... nepletu-li se, tak třeba taková Felda, má větrák zapnutej i s vypnutým zapalováním, nebo tomu tak není?Teď si fakt nejsem jistej. A neví někdo, jak je to zapojovaný tam?Třeba by se šlo poučit z již existujícího systému a trochu Favorita zdokonalit... máš pravdu, niektoré autá majú zapojený vetrák chladiča aj pri vypnutom zapaľovaní, v čom nevidím veľký význam, nakoľko ventilátor zbytočne dlho beží pretože voda pri vypnutom motore necirkuluje a čidlo sa ochladí a vypne až od kolitého vzduchu, vtedy to vodu ochladí iba v zábere plochy ventilátora... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |