Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

generator impulsu
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=11158
Stránka 1 z 3

Autor:  Jiri [ 26.5.08, 19:46 ]
Předmět příspěvku:  generator impulsu

kluci elektronici..moc nezkoumejte na co to potrebuju...ale..dokazal by nekdo postavit asi tohle...potrebuju obvod kterej v okamziku rozpojeni kladivka...doda impuls pro vysokotlakej vstrik radove milisekundy....a potrebuju delku tech impulsu regulovat nejakym potenciometrem..od nuly...nekam...proudove naroky pro ten vstrik budou asi tak v amperech...puvodni pruzer dratu k nemu asi 1.5mm..ma nekdo napad...uz sem to resil s Matthesem....predem diky

Autor:  Matthes [ 26.5.08, 20:16 ]
Předmět příspěvku: 

Ja taky uz vim prd s temahle vecma ... ale predpokladam ze z kladivka by se bral signal ktery by poustel casovac ... delka impulzu casovace se obvykle steluje nejakym RC. Takze bychom plyn napojili na pocemtyvolemetr a tim bychom menili odpor a tim dobu kterou trva impulz, pak na vykonny tranzistor na vstrik. :oops:

Autor:  fatal [ 26.5.08, 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

Napadá mě 555ka, ale to spínání kladívkem může být problém, není tam hrana, ale impulsy z cívky... :roll: V kombinaci s elektronickým zapalováním už bych tam problém neviděl.

Autor:  Matthes [ 26.5.08, 21:20 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Napadá mě 555ka, ale to spínání kladívkem může být problém, není tam hrana, ale impulsy z cívky... :roll: V kombinaci s elektronickým zapalováním už bych tam problém neviděl.


No ne, kladivko by nebylo pripojene na civku, takze by tam byla hrana, popripade lze jako tvarovac uzit nejaky obvod ... :) Doufam

Autor:  fatal [ 26.5.08, 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
No ne, kladivko by nebylo pripojene na civku, takze by tam byla hrana, popripade lze jako tvarovac uzit nejaky obvod ... :) Doufam


Takže 555ka to jistí. :)

Autor:  Matthes [ 26.5.08, 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Matthes píše:
No ne, kladivko by nebylo pripojene na civku, takze by tam byla hrana, popripade lze jako tvarovac uzit nejaky obvod ... :) Doufam


Takže 555ka to jistí. :)


No, ale kdyz potak bude u plynu ... to na vedeni bude dalsi odpor ... nebo ho dat k motoru a tahat za nej lankem?

Autor:  Martin [ 26.5.08, 21:42 ]
Předmět příspěvku: 

Klasika: 555 v zapojení MKO, to je na to přesně dělaný.

Autor:  fatal [ 26.5.08, 21:44 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
No, ale kdyz potak bude u plynu ... to na vedeni bude dalsi odpor ... nebo ho dat k motoru a tahat za nej lankem?


Toho odporu navíc bych se nebál, záleží na volbě vhodných hodnot poťáku a součástek "jednotky"...

Dodatek: Ta 555ka by samozřejmě musela být doplněna o vhodný výkonový stupeň, nejlépe výkonný spínací tranzistor buzený slabším spínacím trandíkem v Darlingtonově zapojení. Takových zapojení jsou určitě všude spousty. :)

Autor:  Matthes [ 26.5.08, 21:46 ]
Předmět příspěvku: 

A nemel by nekdo cas a chut mu nakreslit schemo? :oops:

Zacatek je jedno kladivko, pak tvarovac, ta 555, predpokladam tedy ze doba pulzu se nastavuje pomoci nakeho RC - pricemz R menime polohou pedalu. Pak je potreba jeste dat na rozdelovac optickou zavoru, podle ktere se rozhodujeme ktery valec ma palit - to vyzaduje par NANDu ci podobnych brouku. No a pak vyvod na 2 vykonove tranzistory :)

Autor:  fatal [ 26.5.08, 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

Tady chce někdo dělat z eMBéčka eMPéÍčko? :)

Autor:  Matthes [ 26.5.08, 21:54 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Tady chce někdo dělat z eMBéčka eMPéÍčko? :)


Eeee cti zadani :lol: Jirka pise vysokotlaky vstrik :)

Autor:  Martin [ 26.5.08, 21:54 ]
Předmět příspěvku: 

Hledej 555 MKO.

např:
http://jirky.webz.cz/index.php?page=casovac_555
http://www.dmu-mez.ic.cz/III_Univerzaln ... _NE555.pdf str.5
atd.

Ale neměl bych tedy odvahu něco takového dělat. :? Spolehlivost takovýchto konstrukcí v automobilu není moc velká.

Autor:  CROWACK [ 26.5.08, 21:55 ]
Předmět příspěvku: 

řekl bych že se to bude hodit třeba na plynovku...místo podtlaku... :wink: ...ale co já vím...

Autor:  fatal [ 26.5.08, 21:58 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
fatal píše:
Tady chce někdo dělat z eMBéčka eMPéÍčko? :)


Eeee cti zadani :lol: Jirka pise vysokotlaky vstrik :)


No a? Čím vyšší tlak, tím lépe připravená směs. :wink: Ale jo, byl to jen vtípek, samozřejmě to MPI být nemůže, tvorba směsi je trošku komplikovanější, než jednoduché časování vstřiku poťákem. Takže zůstává jedině dehtožrout...

Dodatek: Ale i u dehtožrouta je nutné brát v úvahu množství nasávaného vzduchu... Tak teda nevím, že by NOS?

Autor:  Jiri [ 26.5.08, 22:00 ]
Předmět příspěvku: 

Kluci sama voda ale diky moc za napady myslite ze bych to zvladl doma sam...potenciometr plynu bude hned u motoru tam neni problem potrebuju proste potenciometrem regulovat dobu vstriku.....milisekundy nic jineho

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/