Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Kontrolka dobíjení https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=11795 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Juraj [ 4.7.08, 06:07 ] |
Předmět příspěvku: | Kontrolka dobíjení |
Zdravím. Nejsem moc zběhlý v opravách a hlavně v elektrice takže bych potřeboval poradit po čem mám jít. Mám Felicii 1.3 r.v.1995, nedávno mi začal vycházet divný zvuk (podobný jako když se rozjíždí tramvaj) z alternátoru. Ujel jsem tak 4km a odstavil auto. Odpoledne uz jsem mel baterku hotovou a kdyz jsem tam dal nabitou tak se rozsvítila kontrolka dobíjení (svítí jen když nejsou klíče v zapalování). Když strčím klíče do zapalování a otočím na pozici 2 tak se rozsvítí olej a dobíjení zhasne. Po nastartování již nesvítí ani jedna. Prosím o radu. Děkuji p.s. Jsem na fóru nováček takže kdyby už tady tento problém někdo řešil prosím o odkaz na téma. |
Autor: | fatal [ 4.7.08, 09:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
To mi připadá, jako by něco umřelo v regulátoru alternátoru, ale nejsem si teď jistý, zda není zapojení kontrolky jiné než u stodvácy... Zkoušels vyměnit altík nebo regulátor? |
Autor: | Juraj [ 4.7.08, 09:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě ne. Uhlíky regulátoru jsem měnil před půl rokem. Každopádně jsem přes noc alternátor odpojil a stejne mám teď zase vybitou baterii. Nejspíš asi zkrat někde. |
Autor: | fatal [ 4.7.08, 11:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten alternátor jsi odpojil kompletně (baterii i kontrolku)? Dodatek: Díval jsem se na schéma zapojení, pokud ti svítí kontrolka dobíjení při vypnutém klíčku, musí jít do kontrolky napětí z alternátoru, takže vidím chybu v regulátoru. Správně to má být naopak, při zapnutí klíčku má jít přes žárovku proud do regulátoru. |
Autor: | petr petr [ 4.7.08, 11:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Kontrolka dobíjení |
Juraj píše: Zdravím. Nejsem moc zběhlý v opravách a hlavně v elektrice takže bych potřeboval poradit po čem mám jít. Mám Felicii 1.3 r.v.1995, nedávno mi začal vycházet divný zvuk (podobný jako když se rozjíždí tramvaj) z alternátoru. Ujel jsem tak 4km a odstavil auto. Odpoledne uz jsem mel baterku hotovou a kdyz jsem tam dal nabitou tak se rozsvítila kontrolka dobíjení (svítí jen když nejsou klíče v zapalování). Když strčím klíče do zapalování a otočím na pozici 2 tak se rozsvítí olej a dobíjení zhasne. Po nastartování již nesvítí ani jedna. Prosím o radu. Děkuji p.s. Jsem na fóru nováček takže kdyby už tady tento problém někdo řešil prosím o odkaz na téma. Vadné hlavní diody plusové , vyměň můstek v alternátoru a bude to dobrý . A podle mne si odpojil přes noc jen drátek od kontrolky aby ti nesvítila tak kontrolka nabíjení že ??? Ono sice kontrolka zhasla ale regulátor pořád budil alternátor tak ti to vybilo baterii. |
Autor: | Martin [ 4.7.08, 20:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Také to tipuji na diody. |
Autor: | Paulie I. [ 7.7.08, 13:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Premeraj si diódový blok (každú diódu nazapojenú a sólo! ) a doporučujem ti aj pri vypnutom zapaľovaní zmerať ampérmetrom odber z batérie aby to nebolo viacej vecí a potom si sa čudoval |
Autor: | fatal [ 7.7.08, 14:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nejsem si jistý přesným zapojením altíku, ale není obvod diod oddělen od obvodu regulace? Jde mi o to, čím může proražená dioda zapojená na statoru (třífázový usměrňovač, nemýlím-li se?) způsobit protékání proudu z + baterky do kontrolky jenž je napojená na regulátoru na rotoru. Regulátor má (nemýlím-li se) přípojku jen +, -, kontrolka, 2x uhlík. |
Autor: | Paulie I. [ 7.7.08, 14:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: Nejsem si jistý přesným zapojením altíku, ale není obvod diod oddělen od obvodu regulace? Jde mi o to, čím může proražená dioda zapojená na statoru (třífázový usměrňovač, nemýlím-li se?) způsobit protékání proudu z + baterky do kontrolky jenž je napojená na regulátoru na rotoru. Regulátor má (nemýlím-li se) přípojku jen +, -, kontrolka, 2x uhlík. Premerať diódový blok som mu doporučil aby vedel či mu ešte neodišli nejaké diody,pri takýchto problémoch je dobré skontrolovať celý alternátor + odbery z batérie ako som už písal... |
Autor: | fatal [ 7.7.08, 14:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to jsem tě špatně pochopil. Ale s tím proměřením souhlas. Jen bych doporučil při kontrole proudu z baterie použít dostatečně dimenzovaný ampérmetr (těch obvyklých 10A by mělo při vypnutých všech spotřebičích bohatě stačit ale kdo ví, jakým proudem se to vybíjí). Také doporučuju nejprve zapojit ampérmetr (plus na kastli a mínus na - pól baterky) a až poté rozpojit kontakt mezi baterií a kastlí, různé spotřebiče mají kondíky, které se po rozpojení obvodu mohou nabíjet dost velkými proudy, tak ať to měřák přežije. |
Autor: | Juraj [ 8.7.08, 10:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak chvíli jsem teď s autem nejezdil a dnes ho nutne potreboval. Napojil jsem tedy dobitou baterii. Kontrolka dobíjení už nesvítí bez klíčů v poloze II. Ale po startu žhne a při zvyšování otáček se rozsvicuje a při ubrání pohasíná. |
Autor: | fatal [ 8.7.08, 10:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkus vyměnit ten regulátor na altíku... |
Autor: | petr petr [ 9.7.08, 15:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: Zkus vyměnit ten regulátor na altíku... Škoda peněz za regler. |
Autor: | Juraj [ 11.7.08, 06:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Děkuju za rady. Dneska mi bude známý měnit altík. říkal že to asik je ten diodový blok. Moc všem děkuji ještě jednou za rady. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |