Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

termo spínač
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=12376
Stránka 1 z 1

Autor:  DcSpeedi [ 8.8.08, 14:43 ]
Předmět příspěvku:  termo spínač

ahoj
mám takovej problém, na favoritu (92) se mi přestal točit ventilator tak jsem koupil nový termo spínač ale ventilátor se ne a ne točit tak jsem ho byl reklamovat a stejně jsem tam, kde jsem byl na začátku. když to napojím naotro tak se točí

co dělám špatně ? nebo v čem by mohl byt problém

Autor:  fatal [ 8.8.08, 14:45 ]
Předmět příspěvku: 

Dosahuje tam vůbec teplota spínací teploty termospínače?

Autor:  DcSpeedi [ 8.8.08, 15:03 ]
Předmět příspěvku: 

ručička ukazatele teploty už je pod červeným polem takže asi jo

Autor:  slovacek.milos [ 8.8.08, 15:08 ]
Předmět příspěvku: 

pokud je termospínač nový a ventilátor po připojení třeba na altík se točí tak jak dojedeš stůj na místě se zaplým motorem určitě se roztočí miloš

Autor:  fatal [ 8.8.08, 15:10 ]
Předmět příspěvku: 

Ručičce bych moc nevěřil, teplotu bych proměřil nějakým přesným teploměrem a termospínač bych ověřil obdobně (např. multimetr na kontakty spínače, spínač do hrnce s trochou vody, vedle spínače teploměr, a lehce pod hrncem zatopit :wink: ).

Autor:  ventYl [ 8.8.08, 15:34 ]
Předmět příspěvku: 

no ani ten teplomer na multimeraku nie je ziadny vrchol presnosti...

Autor:  fatal [ 8.8.08, 15:36 ]
Předmět příspěvku: 

ventYl píše:
no ani ten teplomer na multimeraku nie je ziadny vrchol presnosti...


Měl jsem na mysli multimetr na pípání (kontrola sepnutí) a teploměr pořádný, laboratorní rtuťový třeba.

Autor:  ventYl [ 8.8.08, 15:38 ]
Předmět příspěvku: 

aha, to som ta blbo pochopil... to mam zato, ze rychlo citam...

Autor:  Jiří Čech [ 8.8.08, 16:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: termo spínač

DcSpeedi píše:
ahoj
mám takovej problém, na favoritu (92) se mi přestal točit ventilator tak jsem koupil nový termo spínač ale ventilátor se ne a ne točit tak jsem ho byl reklamovat a stejně jsem tam, kde jsem byl na začátku. když to napojím naotro tak se točí

co dělám špatně ? nebo v čem by mohl byt problém


Neděláš špatně nic, ale ventilátor se začne točit, až se zvýší teplota kapaliny někam nad 99°C, jinak se netočí. Podle budíku to znamená ručička někde těsně před červeným polem... Pokud se ani tehdy neroztočí, je možné, že nejde šťáva na termospínač, pozná se to tak, že propojíš oba kablíky přímo, motorek se musí roztočit.

Autor:  DcSpeedi [ 8.8.08, 19:51 ]
Předmět příspěvku: 

takže jsem to byl projet, pak jsem to nechaál na místě chvíli běžet a nakonec se roztočil ale v zápěti vypl a tak to udělala znovu no v každým případě to funguje byt v pohybu tak by se to točit mělo

takže všem děkují

Autor:  slovacek.milos [ 8.8.08, 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

DcSpeedi píše:
takže jsem to byl projet, pak jsem to nechaál na místě chvíli běžet a nakonec se roztočil ale v zápěti vypl a tak to udělala znovu no v každým případě to funguje byt v pohybu tak by se to točit mělo

takže všem děkují


tak to je :D miloš

Autor:  varok [ 9.8.08, 19:06 ]
Předmět příspěvku: 

Právě to je ten princip, ne? Když auto jede, tak se náporovým vzduchem chladič stačí většinou chladit. Pokud auto jede ve velkém vedru hodně pomalu nebo stojí někde v koloně nebo dlouho na semaforech, tak se motor více zahřeje, protože není chladič ochlazován náporovým vzduchem a ventilátor se roztočí. Pokud je vše v pořádku, tedy termostat a ten termospínač, tak všechno jde jak má. U starších verzí favoritu se někdy spíná ventilátor až je ručička v červeném políčku na teploměru. Provozní teplota je kousek před červeným. U novějších typů od r.v. 93 je provozní teplota okolo půlky stupnice na teploměru. Ventilátor se spíná asi ve třičtvrtě. Alespoň já to tak mám.

Autor:  ventYl [ 9.8.08, 20:10 ]
Předmět příspěvku: 

varok píše:
Právě to je ten princip, ne? Když auto jede, tak se náporovým vzduchem chladič stačí většinou chladit. Pokud auto jede ve velkém vedru hodně pomalu nebo stojí někde v koloně nebo dlouho na semaforech, tak se motor více zahřeje, protože není chladič ochlazován náporovým vzduchem a ventilátor se roztočí. Pokud je vše v pořádku, tedy termostat a ten termospínač, tak všechno jde jak má. U starších verzí favoritu se někdy spíná ventilátor až je ručička v červeném políčku na teploměru. Provozní teplota je kousek před červeným. U novějších typů od r.v. 93 je provozní teplota okolo půlky stupnice na teploměru. Ventilátor se spíná asi ve třičtvrtě. Alespoň já to tak mám.


presnejsi problem je tepelna zotrvacnost. ak ides na plny vykon trebars 120 km/h a potom pri vjazde do dediny dupnes na brzdu, zbrzdis na 60, tak to teplo, co este v motore zostalo naakumulovane sa stale uvolnuje, ale kedze je cez chladic mensi prietok vzduchu, treba mu dopomoct.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/