Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Že by alternátor? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=12715 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Petr105 [ 27.8.08, 19:45 ] |
Předmět příspěvku: | Že by alternátor? |
Tak si tak jedu, zdálo se mi, že auto hůř bliká a svítí, ale jedu. Po čase už světla svítit přestaly, neblikalo... Po vypnutí motoru ani ťuk při startování... Asi altík v pytli co? ( Je to Forman 94. rok) Akorát je divný, že jsem nastartoval přes kabely, chvíli nechal a pak chcípnul. Pak jsem auto jsem nastartoval už bez problému... Takže asi altík makal ne? Je možný že přestal a zase začal, nebo co to bylo? |
Autor: | michalkatka [ 27.8.08, 19:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Že by alternátor? |
Petr105 píše: Tak si tak jedu, zdálo se mi, že auto hůř bliká a svítí, ale jedu. Po čase už světla svítit přestaly, neblikalo... Po vypnutí motoru ani ťuk při startování... Asi altík v pytli co? ( Je to Forman 94. rok) Akorát je divný, že jsem nastartoval přes kabely, chvíli nechal a pak chcípnul. Pak jsem auto jsem nastartoval už bez problému... Takže asi altík makal ne? Je možný že přestal a zase začal, nebo co to bylo? môže byť, ale skôr by som to videl na nejaký občasný zlý kontakt a podobne sa prejavujú krátke uhlíky... |
Autor: | Samuel-Azagon [ 27.8.08, 20:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ano presne tak demontovat alternator odpojit mustek, vythnout uhliky vymni je to za cca 20 Kc za oba . vyristit vsechny kontaktni mist nasdit mustek nasdit altik. Vyzkouset. |
Autor: | Petr105 [ 28.8.08, 08:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Samuel-Azagon píše: Ano presne tak demontovat alternator odpojit mustek, vythnout uhliky vymni je to za cca 20 Kc za oba . vyristit vsechny kontaktni mist nasdit mustek nasdit altik. Vyzkouset. Je to složitý rozdělávat altík? Ten Můstek, nevim o co jde, jak mám ten altík rozebrat? |
Autor: | Petr105 [ 28.8.08, 08:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, je záměnný alternátor z Fa/karburátor, (ten první typ) a altík do For. BMM, 94? nebo se lišily? Jde mi jen o to, jestli není jednodušší tam dát jinej, ten první zmiňovanej doma mám... |
Autor: | Vít [ 28.8.08, 08:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
rozebrání se popisuje tady , snad je ten altik stejný http://www.skodafavorit.cz/index.php?show=clanky&id=3 |
Autor: | kwiko [ 28.8.08, 09:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Petr105 píše: Jo, je záměnný alternátor z Fa/karburátor, (ten první typ) a altík do For. BMM, 94? nebo se lišily? Jde mi jen o to, jestli není jednodušší tam dát jinej, ten první zmiňovanej doma mám... Lisili sa len remenicou, ktora sa da bezproblemov prehodit. len pri feliciach v GLx(Slx) bol standartne 70A (plne zamenny) a ked bola klima alebo posilovac tak 90A (inak tvarovany) a samozrejme VW motory rozpravaju ponemecky s Boschom |
Autor: | Petr105 [ 28.8.08, 10:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
To jsem rád, to bych je rovnou vyměnil... teda pokud nejsou jen uhlíky v pytli, ty je pokud jsem to dobře pochopil asi lehký vyměnit ne? Odkud se na ně leze? moc jsem to nikde nevyčet.... |
Autor: | cyz [ 31.8.08, 13:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
70A altík měly Felicie snad všechny a Formany které se vyráběly po skončení výroby favoritů taky. K uhlíkům se u fáva dostaneš velice jednoduše....na alternátoru je taková stříbrná placatá krabička (regulátor). V alternátoru ho drží 2 šroubky (chce to kvalitní šroubovák, většinou se jim moc nechce ven) vytáhneš regulátor a jeho součástí jsou uhlíky. Dají se vyměnit, ale já radši měním celý regulátor, je to častý zdroj poruch dobíjení u Favorita a stojí asi 200,-. Uhlíky mají u nového délku 9mm a minimální je 5mm, ale co vím tak to občas dělá problémy i dřív. |
Autor: | Petr105 [ 31.8.08, 14:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
cyz píše: 70A altík měly Felicie snad všechny a Formany které se vyráběly po skončení výroby favoritů taky. K uhlíkům se u fáva dostaneš velice jednoduše....na alternátoru je taková stříbrná placatá krabička (regulátor). V alternátoru ho drží 2 šroubky (chce to kvalitní šroubovák, většinou se jim moc nechce ven) vytáhneš regulátor a jeho součástí jsou uhlíky. Dají se vyměnit, ale já radši měním celý regulátor, je to častý zdroj poruch dobíjení u Favorita a stojí asi 200,-. Uhlíky mají u nového délku 9mm a minimální je 5mm, ale co vím tak to občas dělá problémy i dřív. Díky moc, podívám se na to... |
Autor: | MisakHK [ 1.9.08, 09:58 ] |
Předmět příspěvku: | Že by taky alternátor ? |
Ahojda, vcera jsem prijel vecer domu pred barak a akoukam na protejsi zdi ze mi na volnobeh malinko zkomiraj svetla ... tak pridam plyn a je to normalni , kouknu na pristrojovou desku a vsechny kontrolky co jsou prave rozsvicene (dve na svetla plus parkovaci brzda) zkomiraj v tom samym cyklu jako ty svetla .... jako kdyby alternator dodaval na volnobeh nestabilni napeti nebo co ..... prekontroloval jsem vsechny kontakty od nej a dela to porad.Pri vyplem motoru na baterku vse OK. Takze ve zkratce : Vadi mi jak pri volnobehu (treba na krizovatce) zkomiraj kontrolky na pristrojovce spolu se svetlama. Favorit 136LX Dík za nazor. |
Autor: | michalkatka [ 1.9.08, 10:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Že by taky alternátor ? |
MisakHK píše: Ahojda, vcera jsem prijel vecer domu pred barak a akoukam na protejsi zdi ze mi na volnobeh malinko zkomiraj svetla ... tak pridam plyn a je to normalni , kouknu na pristrojovou desku a vsechny kontrolky co jsou prave rozsvicene (dve na svetla plus parkovaci brzda) zkomiraj v tom samym cyklu jako ty svetla .... jako kdyby alternator dodaval na volnobeh nestabilni napeti nebo co ..... prekontroloval jsem vsechny kontakty od nej a dela to porad.Pri vyplem motoru na baterku vse OK. Takze ve zkratce : Vadi mi jak pri volnobehu (treba na krizovatce) zkomiraj kontrolky na pristrojovce spolu se svetlama. Favorit 136LX Dík za nazor. je to normálne, trocha sa to dá eliminovať menšou remenicou... |
Autor: | Petr105 [ 2.9.08, 11:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak dnes dobíjení vypadlo zase... Takže to musim rozebrat co nejdřív Jen taková otázka, nemůže v tom hrát roli i baterka? To asi ne, co... ? |
Autor: | cyz [ 3.9.08, 19:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co jsi na tom vyměnil? Nebo co jsi s tím dělal předtím? MisakHK: Záleží na tom co máš za stroj - jestli tam máš menší drážkovanou řemenici (u vstřikování standartně) tak je to celkem normální ale může to znamenat že altík není ve formě.....dříve jsem si taky myslel že je to normální protože všechny meření altíku dopadly dobře, ale potom po cca 1000km jízdy v kuse mi to začalo přebíjet, patrně shořelo vinutí. S novým alternátorem mi to drží přesně 14V i na volnoběh do zátěže cca 25-30A, až potom začne mírně padat, při zvýšených otáčkách nějaké kolísání napětí neexistuje. |
Autor: | Petr105 [ 4.9.08, 09:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zatím právě nic... Prostě od té doby, co jsem ho nastartoval přes kabely, vše zase normálně fungovalo... Až teď, zase blinkry, světla, nic nešlo, při jízdě prostě postupně všechno umřelo... Ten alternátor prostě chvíli jde a chvíli ne... To musí bejt tím blokem regulátoru s uhlíkama ne? Když to beru selskym rozumem, tak kdyby se pokazilo v altíku něco jinýho, bylo by to definitivní, ne občasný... Potom ještě připadá v úvahu nějakej občasnej špatnej kontakt, ale ta baterie byla po jízdě úplně kaput, ani to neťuklo, takže kotakt asi taky ne.... No, o víkendu se do toho pustím, tak napíšu... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |