Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Kalibrování otáčkoměru Favorit
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=13112
Stránka 1 z 1

Autor:  Neex [ 20.9.08, 21:25 ]
Předmět příspěvku:  Kalibrování otáčkoměru Favorit

Kluci potřeboval bych poradit... vím že otáčkoměr má tzv. trimr a tím se dá kalibrovat, ale potřeboval bych si ujasnit jak se trimr nastvauje ...jestli se nepletu tak se jím nastavuje odpor ? ...ale nevím jestli klasicky doprava se přidává a doleva ubírá nebo jak... jde mi o to že bych potřeboval nastavit o 250-300 otáček míň. Vím že je k nastavení potřeba speciální přístroj kde se nastavuje podle frekvence nebo jak ale ten nemám tak bych to chtěl zkusit nastavit podle rychlosti a převodu. Snad jste mě pochopili co myslím :)

Autor:  Jarda S. [ 20.9.08, 21:27 ]
Předmět příspěvku: 

a podle čeho usuzuješ rychlost ?

Autor:  Neex [ 20.9.08, 21:29 ]
Předmět příspěvku: 

Podle grafu rychlostí http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=241 ...na volnoběh ukazuje 1100 ale vím bezpečně že je nastaveno 850 ...stejně tak na 5 při 90 ukazuje 3000 rpm ale má ukazovat zhruba 2750 rpm.

Autor:  DRYVER [ 20.9.08, 22:00 ]
Předmět příspěvku: 

Rychlost muzes zjistit, kdyz budes jezdit porad dokola kolem nejakeho informativniho radaru co je ve meste. (to bude asi presnejsi, nez nejake prevody)

Autor:  Neex [ 20.9.08, 22:06 ]
Předmět příspěvku: 

Pravda není to nejpřesnější způsob, ale jde vidět že tam odchylka je... ikdyž spíš se na to asi vykašlu a těch 250 otáček si raději pomyslně odečtu než to dodrbat a odečíst si pár stovek za nový otáčkoměr :D

Autor:  DRYVER [ 20.9.08, 22:11 ]
Předmět příspěvku: 

Ja sem si jednu drbl do rucicky otackomeru (kdyz sem mel sundane to plexi a motor bezel). Pak mi to ukazakovalo asi o 500 min. No tak sem sundal rucicku a pujcil jsem si stroboskop na predstih, kde se ti ukazuji i otacky a podle toho sem naladil rucicku zpatky na misto kde ma byt a uz to ukazuje v celem rozsahu jak ma 8)

Autor:  Vít [ 20.9.08, 22:21 ]
Předmět příspěvku: 

DRYVER píše:
Rychlost muzes zjistit, kdyz budes jezdit porad dokola kolem nejakeho informativniho radaru co je ve meste. (to bude asi presnejsi, nez nejake prevody)


GPS je podle mě lepší volba

Autor:  DRYVER [ 20.9.08, 22:29 ]
Předmět příspěvku: 

Vít píše:
DRYVER píše:
Rychlost muzes zjistit, kdyz budes jezdit porad dokola kolem nejakeho informativniho radaru co je ve meste. (to bude asi presnejsi, nez nejake prevody)


GPS je podle mě lepší volba


Ale ne kazdej ji ma doma ze.

Autor:  Vít [ 20.9.08, 22:39 ]
Předmět příspěvku: 

má ji tolik lidí, že snad není problém se s někým domluvit, dneska už to mají i mobily

Autor:  DRYVER [ 20.9.08, 22:43 ]
Předmět příspěvku: 

Vít píše:
má ji tolik lidí, že snad není problém se s někým domluvit, dneska už to mají i mobily


hmm tak to asi nejdu s dobou kdyz ju jeste nemam :lol: :lol: :lol: :lol:

Autor:  Neex [ 20.9.08, 22:49 ]
Předmět příspěvku: 

Taky jí ještě nemám a co se tachometru týká tak jsem byl cca. ani ne před dvěma lety na akci kde dopravka dělala měření rychlosti pro věřejnost a odchylka od skutečné rychlosti je prakticky zanedbatelná respektive mizivá ...samozřejmě při nižších rychlostech, ale nepočítám že by při vyžších to bylo výrazně jinak.

Edit: Abych nezapomněl jednou jsem měl GPS pujčenou a rozdíl při 150 km/h byl něco kolem 4 km/h.

Autor:  gokralik [ 20.9.08, 22:56 ]
Předmět příspěvku: 

Stačí posunout ručičku otáčkoměru o těch 250 níž. To zvládne každý a ani není třeba sahat na ten trimr.

Autor:  Neex [ 20.9.08, 22:59 ]
Předmět příspěvku: 

gokralik píše:
Stačí posunout ručičku otáčkoměru o těch 250 níž. To zvládne každý a ani není třeba sahat na ten trimr.


To je sice fakt ale tohle je taky pokus omyl protože laborace s ručičkou je skoro hodinářská práce a navíc neustále ručičku nasazovat a sundávat pro osku taky není zrovna nej :wink: Nehledě na to že v tom případě by ručička nebyl v klidové poloze na nule ale pod ní což zrovna nechci. Takže mi přijde daleko efektivnější to udělat přes ten trimr.

Autor:  gokralik [ 21.9.08, 12:21 ]
Předmět příspěvku: 

Sundávat a nasazovat není třeba, dá se na osce otáčet. Bohužel mám při vypnutém motoru taky cca -200ot/min, ale to už mě tak moc neštve. Hlavně když volnoběh ukazuje 800 a všechny ostatní rychlosti taky správně. Mimochodem, až budu na emisích, tak si to seřídím přesně.

Autor:  Nepér [ 21.9.08, 14:32 ]
Předmět příspěvku: 

Na vstup se přivede obdelník se stejnosměrnou složkou a amplitudou asi 15V, teď nevím, jestli od nuly nahoru, nebo dolu, ale to je jedno, v nejhorším to nepůjde a prohodí se to. Připojí se čítač a převod mezi Hz a ot/min je asi takovej, že při 100Hz je 3000rpm :) a ručička by měla bejt v klidu na nule a někde v otáčkách se doladí trimrem.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/