Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
dobíjení na š-120 https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=13730 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Mates1,2 [ 28.10.08, 15:34 ] |
Předmět příspěvku: | dobíjení na š-120 |
Poraďte mi prosím někdo jak na dobíjení mojí 120. Už si na tom vylámali zuby 4 elektrikáři a nikdo na to ještě nepřišel, prostě když je motor studený, tak nedobíjí, ani ve vysokých otáčkách, poté co se ohřeje, tak asi po 3 minutách jízdy začne dobíjet. Zkusil jsem vyměnit alternátor (vyzkoušel jsem už 3 různé i 42A i 55A), vyměnil jsem regulátor (také 4 kusy mechanické i elektronické), natáhl jsem nové kabely od alternátoru ke startéru, k regulátoru a vyčistil jsem všechny kontakty na přístrojovce a všech svorkovnicích okolo, vyměnil jsem také kostřící pásky na motoru a u akumulátoru a vše jsem vyčistil, vyměnil jsem i žárovku kontrolky dobíjení (klasická žárovka ne LED). Klínový řemen jsem také vyměnil a dostatečně napnul a ta mrcha furt za studena nechce dobíjet a dělá to samé s každým alternátorem a každým relé, už si nevím rady co předělat, aby to chodilo tak jak má. |
Autor: | Šemik [ 28.10.08, 15:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Fíha, na začátku topicu jsem věděl spoustu věcí které by to mohly být a na konci mi už žádná nezbyla Jaké napětí je na akumulátoru za studena kdy to nedobíjí? A alternátor jako takový má dobrou kostru? A kontrolka na přístrojovce se chová jak? |
Autor: | Mates1,2 [ 28.10.08, 15:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Alternátor jsem měl venku na zkušební stolici a tam dává hned po rozběhu 14,6 - 14,8 V. V autě dává od 14,0 do 14,4 V, dle multimetru hned po nastartování (ve vyšších otáčkách na sytič) a kontrolka nejdřív souvisle svítí, dá se říct že naplno, asi po minutě začne pozvolna skomírat až úplně zhasne. |
Autor: | Šemik [ 28.10.08, 16:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mates1,2 píše: Alternátor jsem měl venku na zkušební stolici a tam dává hned po rozběhu 14,6 - 14,8 V. V autě dává od 14,0 do 14,4 V, dle multimetru hned po nastartování (ve vyšších otáčkách na sytič) a kontrolka nejdřív souvisle svítí, dá se říct že naplno, asi po minutě začne pozvolna skomírat až úplně zhasne. Tak napětí je v pořádku a alternátor dobíjí, třebaže kontrolka svítí. |
Autor: | Mates1,2 [ 28.10.08, 19:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Alternátor nejspíš skutečně dobíjí už od začátku, jinak bych už asi dávno dojezdil, ale jde mi o to, aby mě ta kontrolka přestala otravovat a dělala to, co má dělat. Jsem asi moc velkej puntičkář, ale mám rád věci v pořádku. Mimo to po dobu, co kontrolka svítí, tak potkávací světla svítí o poznání méně, než potom, co kontrolka zhasne, takže něco přeci jen nebude v pořádku. Už jsem z toho dost otrávenej a prostě nevím jak z toho ven. Díky každému za radu. |
Autor: | Šemik [ 28.10.08, 19:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
A kolik to proboha dobíjí když ta kontrolka zhasne Zkoušel jsi i udělat jinou kontrolku dobíjení, zkušební? V motoru u regulátoru 2W žárovičku napojit a jak se bude chovat ta.. |
Autor: | Mates1,2 [ 28.10.08, 19:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak to jsem ještě nezkusil, myslíš, že by alternátor mohl mít vadné buzení od orig. kontrolky? To mě nenapadlo, zítra to zkusím. Když jsem měřil výstup z alternátoru, tak jsou hodnoty pořád stejné bez ohledu na kontrolku, nebo teplotu. |
Autor: | Šemik [ 28.10.08, 19:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
V podstatě ta kontrolka a její propojení s regulátorem je to jediné co jsi ještě nevyměnil Hlavně pozor jaká žárovka se použije, patří tam 12V 2W přičemž wattáž je důležitá. Od původní kontrolky k regulátoru dozadu vede modrý kabel, u regulátoru se ve fastonu dvojí. Ale matou mě ta světla, poté co kontrolka zhasne tak se více rozsvítí.. koukal jsi i na pojistkovou skříňku, hlavně na 2.pojistku, jestli tam ta pojistka dobře drží a dráty zrovna tak? |
Autor: | Jonny [ 28.10.08, 19:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: V podstatě ta kontrolka a její propojení s regulátorem je to jediné co jsi ještě nevyměnil Hlavně pozor jaká žárovka se použije, patří tam 12V 2W přičemž wattáž je důležitá. |
Autor: | Mates1,2 [ 28.10.08, 19:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pojistky jsem už taky přešel, všechny kabely jsem podotahoval a packy, co drží pojistky jsem přihnul tak, aby byly pevnější, už skutečně zbývá jen kabel od kontrolky k relé, tak ten taky zkusím. |
Autor: | Šemik [ 28.10.08, 20:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jonny píše: Šemik píše: V podstatě ta kontrolka a její propojení s regulátorem je to jediné co jsi ještě nevyměnil Hlavně pozor jaká žárovka se použije, patří tam 12V 2W přičemž wattáž je důležitá. Ne. 1.2W byly origináně montované. Psal jsem to hlavně proto aby tam nedal 4W žárovku, někdo mi říkal že mu to dělalo neplechu. |
Autor: | Jonny [ 28.10.08, 20:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Jonny píše: Šemik píše: V podstatě ta kontrolka a její propojení s regulátorem je to jediné co jsi ještě nevyměnil Hlavně pozor jaká žárovka se použije, patří tam 12V 2W přičemž wattáž je důležitá. Ne. 1.2W byly origináně montované. Psal jsem to hlavně proto aby tam nedal 4W žárovku, někdo mi říkal že mu to dělalo neplechu. |
Autor: | Martin [ 28.10.08, 21:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hm, takovouhle závadu těžko přes net, chtělo by to osobně, vzít do ruky měřák a zjistit, jak se napětí na kontrolce objeví. Jinak watáž kontrolky by neměla být u 742 nijak kritická. |
Autor: | duchodce [ 3.11.08, 20:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud to již není vyřešeno ,zkuste odpojit -vytáhnout konektor čidla teploměru na motoru. Pokud se chování kontrolky změní tak je potřeba opět zkontrolovat jak plusové tak kostřící propojení na pal. dasce.Zvláště zajištění stejného potenciálu jak plus tak mínus mezi deskou a motorem i třeba provizorním propojením náhradním vodičem. |
Autor: | Kachnis [ 3.11.08, 21:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja bych zkusil dotahnout napinak alternatoru, jednak aby byl napnutej remen podle predpisu a jednak aby byl dobry prechod proudu altik-napinak-blok a od bloku natahnout vodic na kastli jinou cestou nez jak sou ty medeny pasky... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |