Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Regulátor dobíjení a LED kontrolka https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=14859 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | HonzaX [ 5.1.09, 09:07 ] |
Předmět příspěvku: | Regulátor dobíjení a LED kontrolka |
Ahoj, u Formana jsem vyměnil kontrolky v palubovce za LED a to včetně kontrolky dobíjení. Teď se to chová tak, že po nastartování zůstane kontrolka svítit a zhasne až po zvýšení otáček na cca 1500-2000. Pak už zůstává zhasnutá. Současně s tím, jak zhasne, se evidentně zvýší palubní napětí, což lze pozorovat na intenzitě svitu reflektorů. Může to být způsobeno výměnou kontrolky? Může to negativně ovlivňovat dobíjení? Jak vlastně funguje ten regulátor?. Pžed tím, než jsem měnil kontrolky, tak mi ta kontrolka po nastartování lehce problikávala opět do zvýšení otáček. |
Autor: | gokralik [ 5.1.09, 10:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kontrolka dobíjení by měla zůstat klasická žárovka. Budí totiž alternátor. |
Autor: | Peter50kw [ 5.1.09, 13:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
Presne tak sa mi to chovalo na felde ked mi upadol drot u altika. Altik nabehol pri 2000 otackach. Musis tam dat nazad ziarovku. Prechadza cez nu totiz budiaci prud. |
Autor: | michalkatka [ 5.1.09, 23:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
gokralik píše: Kontrolka dobíjení by měla zůstat klasická žárovka. Budí totiž alternátor. niektoré budíky mali 150Ohm odpor paralelne s kontrolkou.... |
Autor: | Martin 007 [ 6.1.09, 11:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Když chceš LEDku tak přes ní dej paralelně nákej malej odpor ale s větším výkonem...třeba 2W...tak 150R by asi šla...a netu se to dá najít kdo si to jak upravil... Třeba Simirovi ač se divim to funguje i s LEDkou... |
Autor: | HonzaX [ 6.1.09, 11:52 ] |
Předmět příspěvku: | dobíjení |
Ale taky už jsem teď někde našel na webu, že to začne dobíjet až při vyšších otáčkách a pak už ale furt - někdo toho tam využíval pro spínání světel. Není to teda náhodou normální, že po nastartování to do přišlápnutí plynu nedobíjí? Jak už jsem psal, když jsem tam měl ještě řárovku, tak mi to stejně po nastartování pomrkávalo (jenže jsem nesledoval, jestli se zvedne napětí nebo ne. Takže bych to skoro tipoval, že se nic nezměnilo, akorát ta LEDka dokáže pořádně svítit za stejných podmínek za kterých žárovka jen žhnula. Taky se pamatuju, že před lety u služebnmího formana mi odešlo při jízdě dobíjení a poznal jsem to až podle toho, že přestalo hrát rádio, pka nešly blinkry a teprve pak, když jsem se jó zaměřil na kontrolku dobíjení, dalo se tušit, že trošičku svítí. Takže ta LEDka by tam k zahození nebyla. Teď jen trefit ten správnej paralelní odpor, kdo ví, možná už je někde na desce přístrojovky. Máte někdo konkrétní odkaz na web a nebo zkušenost, jakej odpor tam fakt patří? Za odhady dík, ale přeci jenom, jestli má někdo ten systém dobíjení víc teoreticky zvládnutej, tak s informacema, prosím sem. Navíc odpor žárovky není lineární narozdíl od odporu rezistoru. |
Autor: | Martin [ 16.1.09, 21:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Už jsem to tu několikrát podrobněji popisoval, měl bys to tu najít, u 742 lze dát LED bez odporu, protože odpor je v regulátoru. U Favorita a dál je nutný dát ještě odpor paralelně k LED, již zmiňovaných 150Ohm/2W, v prvním momentě se přes něj nabudí alternátor. |
Autor: | varok [ 17.1.09, 09:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jde to paralelním odporem, nebo jednou jsem dělal kamarádovi, že jsem tam nechal ty malou žárovku a k ní paralelně LED. Tu žárovku jsem schoval na místo, kde není vidět její svit a LED dal do přístrojovky. |
Autor: | Martin [ 24.1.09, 21:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ano, také to jde, ale není to moc čisté řešení. Žárovka se může přepálit a potom upřímně lituji toho, kdo bude hledat závadu. |
Autor: | HonzaX [ 7.2.09, 19:39 ] |
Předmět příspěvku: | jo, je to tak. |
Tak jsem se k tomu konečně dokopal - naletoval jsem paralelně odpor 150Ohm a už to fachá, jak má. Díky za všechny Vaše rady. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |