Autor |
Zpráva |
tomasjavorsky
Příspěvky: 149 Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
|
Zapojení budiků
Palubka Felicia ve Favoritu už po sté.
Co se týče zapojení elektriky, tak jsem vycházel z téhle http://www.pepes.cz/auto.htm stránky, ale schéma favorita je pravděpodobně pro karburátorovou verzi. Já jsem palubku dal do Favorita '94 BMM a zde je zapojení konektorů úplně jiné.
Jde mi ale o dvě věci; nemáte někdo, prosím, rozpis pinů z přístrojovky Felicia (BMM 1995)? Nevím, co kam přesně zapojit, a dle schématu z uvedeného webu mi to taky nějak nesedí.
A druhá věc - nemá někdo schema pinů přístrojovky pro Fáčko BMM? Resp. mi jde o přívod signálu k otáčkoměru, palivoměru a teploměru. Zapojení všech kontrolek jsem už odhalil, viz. obrázek níže. Piny s křížkem nejsou v mém autě osazené, a čtyři žlutě označené piny jsou pro mě neznámé - nevím, co v nich běhá. Můžete mi někdo, prosím, poradit k čemu ty zbývající piny slouží?
Jinak zatím co jsem ohledně budíků zjistil (tady http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=7440 ), tak do série k teploměru dám 55 Ohm rezistor a paralelně s palivoměrem 1k6. Jenže 1) nevím, kde pro ty budíky vede z fáčkovský elektriky signál, a 2) kam to mám do felďáckých budíků zapojit.
Mockrát díky.
Tom
|
1.3.09, 15:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
nejake odkazy sme davali napr tu:
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=14110
Schemu felicie najdes v uzitocnych odkazoch aspon 10x. alebo raz na virte.
Schema favorita po 93 je problem rozlusitit.
Moj nazor sa len utvrdil ze vymen s pristrojovkou aj poistkovku s kablovym zvazkom a budes ovela spokojnejsi.
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
1.3.09, 21:46 |
|
|
tomasjavorsky
Příspěvky: 149 Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
|
Díky, na tenhle web jsem už taky koukal. Docela tam jsou užitečné informace; autor stránek ale dával palubku do fáčka '92 s karbecem, a do 1992 bylo zapojení přístrojovky jiný A taky mě zaujalo, jak zapojoval budíky - použil odpory s jinýma hodnotama, a u teploměru zapojený sériově.
|
2.3.09, 11:24 |
|
|
tomasjavorsky
Příspěvky: 149 Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
|
kwiko píše: nejake odkazy sme davali napr tu: http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=14110Schemu felicie najdes v uzitocnych odkazoch aspon 10x. alebo raz na virte. Schema favorita po 93 je problem rozlusitit. Moj nazor sa len utvrdil ze vymen s pristrojovkou aj poistkovku s kablovym zvazkom a budes ovela spokojnejsi.
Moc díky, pročetl jsem si diskuze i články, a nějaké info mi to přineslo.
Někde na netu jsem našel servisní příručku k Fa / Formanu / Pickupu ve formátu .pdf, zde je z ní takovéhle schema:
Docela jsem se pobavil, že tam tak trochu chybí popisy kontrolek.
Na výměnu pojistkovky a svazku jsem línej, nechce se mi utrácet, a taky to chci zkusit namontovat na původní fáčkovskou elektriku.
No, pokusím se ještě zapátrat na tom virtu po schematu Felicie. Zatím mám k dispozici schéma z tohoto webu http://www.favo93.wz.cz/ , tak přístrojovku proměřím, a uvidíme. Jinak to vidím na výlet do nejbližšího knihkupectví pro knihu "Jak na to" pro Feldu a Fáčko.
|
2.3.09, 11:32 |
|
|
tomasjavorsky
Příspěvky: 149 Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
|
Tak práce o kousek postoupily; včera jsem si už nevěděl rady, tak jsem potupně odjel (bez palubky) do knihokupectví a přivezl si tu příručku.
Trochu jinak jsem začal řešit blinkry. Měly by se celkem složitě přepojovat http://www.pepes.cz/obrazky/blinkry%20velke.jpg , ale já jsem vzal původní spínač výstražáků z Favorita, vyměnil samotné tlačítko za feliciácké a celý spínač dávám do Fe palubky. Tím odpadne celkem složitá úprava zapojení; kdykoliv později lze samozřejmě vyměnit přerušovač za Felďácký. Kdyžtak sem večer hodím foto, jak to vypadá.
|
3.3.09, 08:25 |
|
|
tomasjavorsky
Příspěvky: 149 Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
|
Tak palubka je tam, a 90% věcí funguje.
Pokud má někdo s takovou operací zkušenosti, popřípadě tucha v čem je problém, můžete mi poradit? Trápí mě následující:
1) zlobí ovládání světel. Zapnu parkovačky a tlumený, vše OK. Když chci páčkou přepnout na dálkový, tak mi tlumený i parkovačky zhasnou - žádná pojistka se ale nevypálí, jako by se jen rozeplo relé, či co... Musím parkovačky vypnout, znovu zapnout, a pak už svítím těma dálkovýma. Přepnutí zpátky na tlumený musí probíhat stejně. Světelná houkačka ale funguje. Napadlo mě, jestli není problém v tom, že jsem nechal původní favoriťácky páčky? Co se tam v tý elektrice vůbec děje?
2) nějak nevím, jak zapojit spínač zadní mlhovky. Původní favorití spínač používal čtyři póly (dva a dva, nezávislé na sobě), spínač ve Felicii má jen dva. Tak jsem zkusil mlhovku ovládat relátkem (schéma tady http://www.jpeg.cz/view-604_schema_mlhovka.gif ), ale to nefunguje; napájení relátka jsem připojil na žárovku (osvětlení tlačítka), tak že by to byla moc velká zátěž? Relé se totiž ani nehne.
3) pokud na svorku 1 bílého konektoru připojím napájení, svítí mi kontrolka hladiny brzdovky (vykřičník uvnitř brzdy). Kontrolku jsem ani nezapojoval - nevím, kde do felďácký přístrojovky je na ní vstup. Svítit by tímpádem neměla, ne?
4) nedaří se mi zapojit kontrolku předních mlhovek. Kontrolka v přístrojovce (svorka 2, černý konektor) se rozsvítí po připojení plusového napětí, ale výstup z favorití elektriky je mínus. Co s tím...? Vím, že některý kontrolky jsou připojený permanentně na + a mají spínanou kostru (dobíjení, olej, ruční brzda), ale u mlhovky se mi to zdá nějaký divný.
5) a poslední věc, nejdou mi štelovat hodiny (digitální v otáčkoměru). Ťuflíkem můžu otáčet na jakou stranu chci, ale nic se neděje. Stačí hodinám napájení jen na svorku 9 ve žlutém konektoru? Štelovat nejdou ani při zapnutém zapalování.
Snažil jsem se potíže popsat co nejpřesněji; elektrice trochu rozumím, ale tohle jsou věci, ve kterých si už nevím rady. Do takovéhle větší přestavby jsem se pustil poprvé, takže budu vděčný každému, kdo mi k tomu něco řekne.
Díky moc.
Jo, a pro doplnění - tady jsou fotky favoritího vypínače varovek ve Fe palubce. Samotný čudlík, co kouká z palubky, je z felicie a v něm zatavená osmihranná část favoritího čudliku. Dalo sice práci vypínač v palubce uzpůsobit, aby vypadal jako origoš z feldy, ale teď už to vypadá OK.
|
5.3.09, 21:06 |
|
|
tomasjavorsky
Příspěvky: 149 Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
|
lord_sef píše: tomasjavorsky píše: Tak palubka je tam, a 90% věcí funguje. Pokud má někdo s takovou operací zkušenosti, popřípadě tucha v čem je problém, můžete mi poradit? Trápí mě následující: 1) zlobí ovládání světel. Zapnu parkovačky a tlumený, vše OK. Když chci páčkou přepnout na dálkový, tak mi tlumený i parkovačky zhasnou - žádná pojistka se ale nevypálí, jako by se jen rozeplo relé, či co... Musím parkovačky vypnout, znovu zapnout, a pak už svítím těma dálkovýma. Přepnutí zpátky na tlumený musí probíhat stejně. Světelná houkačka ale funguje. Napadlo mě, jestli není problém v tom, že jsem nechal původní favoriťácky páčky? Co se tam v tý elektrice vůbec děje? 2) nějak nevím, jak zapojit spínač zadní mlhovky. Původní favorití spínač používal čtyři póly (dva a dva, nezávislé na sobě), spínač ve Felicii má jen dva. Tak jsem zkusil mlhovku ovládat relátkem (schéma tady http://www.jpeg.cz/view-604_schema_mlhovka.gif ), ale to nefunguje; napájení relátka jsem připojil na žárovku (osvětlení tlačítka), tak že by to byla moc velká zátěž? Relé se totiž ani nehne. 3) pokud na svorku 1 bílého konektoru připojím napájení, svítí mi kontrolka hladiny brzdovky (vykřičník uvnitř brzdy). Kontrolku jsem ani nezapojoval - nevím, kde do felďácký přístrojovky je na ní vstup. Svítit by tímpádem neměla, ne? 4) nedaří se mi zapojit kontrolku předních mlhovek. Kontrolka v přístrojovce (svorka 2, černý konektor) se rozsvítí po připojení plusového napětí, ale výstup z favorití elektriky je mínus. Co s tím...? Vím, že některý kontrolky jsou připojený permanentně na + a mají spínanou kostru (dobíjení, olej, ruční brzda), ale u mlhovky se mi to zdá nějaký divný. 5) a poslední věc, nejdou mi štelovat hodiny (digitální v otáčkoměru). Ťuflíkem můžu otáčet na jakou stranu chci, ale nic se neděje. Stačí hodinám napájení jen na svorku 9 ve žlutém konektoru? Štelovat nejdou ani při zapnutém zapalování. Snažil jsem se potíže popsat co nejpřesněji; elektrice trochu rozumím, ale tohle jsou věci, ve kterých si už nevím rady. Do takovéhle větší přestavby jsem se pustil poprvé, takže budu vděčný každému, kdo mi k tomu něco řekne. Díky moc. Jo, a pro doplnění - tady jsou fotky favoritího vypínače varovek ve Fe palubce. Samotný čudlík, co kouká z palubky, je z felicie a v něm zatavená osmihranná část favoritího čudliku. Dalo sice práci vypínač v palubce uzpůsobit, aby vypadal jako origoš z feldy, ale teď už to vypadá OK. no ty brdo:D daleko jednodussi a casove mene narocnejsi bys mel pozapojovat ty vystrazne podle schematka:D - zadni mlhovky : staci zapojit jen jen privod a jeden odvod, naprimo bez relatka, ted nevim ktere presne dva draty to jsou... zkus pokus omyl... nic se nemuze stat, maximalne prepalis pojistku:) osvetleni tlacitka uz je pak pohoda... bod 1.) svetla - tohle bude nejspis tim, ze jsi nechal packy z favoritu... a nebo mas nekde nejaky zkrat ci neco spatne zapojene... vse prekontroluj bod 5) asi nejaka vada..tohle nebude zapojenim.... zbytek nevim
Děkuju za rady!
Já jsem byl línej ty výstražáky přepojovat, tak jsem si řekl "Ten favorití vypinač tam bude hned". A to "hned" se protáhlo na víc než hodinu...
Ty mlhovky tedy zapojím; vůbec mě nenapadlo, že budou stačit jen dva vodiče. Během dne ještě jednou prohlídnu kompletní kabeláž, a snad s těma světlama na něco přijdu. Jinak začnu už shánět ty Fe páčky.
|
6.3.09, 07:54 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
[/quote]
Já jsem byl línej ty výstražáky přepojovat, tak jsem si řekl "Ten favorití vypinač tam bude hned". A to "hned" se protáhlo na víc než hodinu...
Ty mlhovky tedy zapojím; vůbec mě nenapadlo, že budou stačit jen dva vodiče. Během dne ještě jednou prohlídnu kompletní kabeláž, a snad s těma světlama na něco přijdu. Jinak začnu už shánět ty Fe páčky.[/quote]
taky se pokouším přepojovat vypínače z feldy na fávo a časem budu řešit i ty budíky (tu už mám doma ale zatím se mi do toho nechce) ale k vypínačum ...
zapojeny mám všechny kromě toho vystražnyho trojuhelníku protože nevím jak tam jsou uspořádany ty konektory ale nevím jestly to tak je ale tuším že je to takhle: 1. řada od te delší strany je 1-4 a ta druha 5-8
jen to nevím 100% no ale také musím řešit problémi a to takovy že když zapnu parkovací brzdy tak se mi osvětlení budíku nerožne, rožne se až tehdy když zapnu potkávací ale at toho není málo tak se mi vypnou když rožnu dálkové světla celkem mě to štve tak snad to bude jen relátkem ...
_________________ #2580 fávo 135 LSe - Get Hard
|
13.3.09, 16:09 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
hardb píše: jen to nevím 100% no ale také musím řešit problémi a to takovy že když zapnu parkovací brzdy tak se mi osvětlení budíku nerožne, rožne se až tehdy když zapnu potkávací ale at toho není málo tak se mi vypnou když rožnu dálkové světla celkem mě to štve tak snad to bude jen relátkem ...
Ale prd Je zřejmé, že přívodní drát na osvětlení budíků je na špatné pojistce, nevím co by tady mělo dělat nějaké relé.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
13.3.09, 17:01 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
hardb píše: když zapnu parkovací brzdy tak se mi osvětlení budíku nerožne, rožne se až tehdy když zapnu potkávací ale at toho není málo tak se mi vypnou když rožnu dálkové světla celkem mě to štve tak snad to bude jen relátkem ...
to mi dělá felda taky až na ty dálkový
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
13.3.09, 17:37 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
Sadra17 píše: hardb píše: když zapnu parkovací brzdy tak se mi osvětlení budíku nerožne, rožne se až tehdy když zapnu potkávací ale at toho není málo tak se mi vypnou když rožnu dálkové světla celkem mě to štve tak snad to bude jen relátkem ... to mi dělá felda taky až na ty dálkový
a proč to děla si nezjistil??? jako pokud by mě to dělalo bez tech dálkových tak je mi to taky celkem šumafuk ale takhle mi to trochu vadí ...
jinak pokud dám páčku k sobě a ty dálkove se rozsvítí tak i osvětlení funguje ale pokud tu páčku dám do polohy "dálkové světla" tak se to osvětlení vypne je možné že to rele na dálkové světla je špatny?? nebo co by mohlo být příčinou ?
_________________ #2580 fávo 135 LSe - Get Hard
|
13.3.09, 18:24 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
JE TO NA ŠPATNÉ POJISTCE
Máš to na pojistce potkávacích světel místo na pojistce obrysových světel
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
13.3.09, 18:27 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
Šemik píše: JE TO NA ŠPATNÉ POJISTCE Máš to na pojistce potkávacích světel místo na pojistce obrysových světel
aha no kuknout se nato znova můžu třeba jsem to přehlídl díky za upozornění na možnou příčinu
nebo myslíš že je to blbě zapojeny ty vypínače???
_________________ #2580 fávo 135 LSe - Get Hard
|
13.3.09, 18:28 |
|
|
psimi
Příspěvky: 177
|
nenasiel by sa navod na pristrojovu dosku na skodu 130
_________________ Skoda 130 s motorom 120 , 5 stupnova
|
19.3.09, 14:37 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
psimi píše: nenasiel by sa navod na pristrojovu dosku na skodu 130
Co tě tam zajímá konkrétně?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
19.3.09, 16:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|