Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Vyhřívané sklo Škoda 105 - 130 https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=168 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Herbie [ 10.2.06, 23:15 ] |
Předmět příspěvku: | Vyhřívané sklo Škoda 105 - 130 |
Proč není možné zapnout současně vyhřívané sklo a rychlý chod ventilátoru topení? Mám tomu rozumět tak že by to alternátor 55 A neutáhl. Počítám-li správně znamená 55 Ampér výkon zhruba 660 W. Příkon skla je, dle výrobce, cca 100 W. Sečtu-li dohromady příkon světel, větráku (údajně kolem 50 W), skla a event. něčeho dalšího do 660 W mám stále velkou rezervu. Navíc se nemohu zbavit dojmu že kdyby byl nainstalován alternátor s vyšší proudovou hodnotou např. 70 A, sklo by se rychleji rozmrazilo. Přidejte svoje názory. |
Autor: | Luboš [ 11.2.06, 02:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nejsou náhodou tyhle dvě funkce na jeden přepínač? Výrobce prostě šetřil, no. |
Autor: | petr [ 11.2.06, 05:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Vyhřívané sklo Škoda 105 - 130 |
Herbie píše: Proč není možné zapnout současně vyhřívané sklo a rychlý chod ventilátoru topení? Mám tomu rozumět tak že by to alternátor 55 A neutáhl. Počítám-li správně znamená 55 Ampér výkon zhruba 660 W. Příkon skla je, dle výrobce, cca 100 W. Sečtu-li dohromady příkon světel, větráku (údajně kolem 50 W), skla a event. něčeho dalšího do 660 W mám stále velkou rezervu. Navíc se nemohu zbavit dojmu že kdyby byl nainstalován alternátor s vyšší proudovou hodnotou např. 70 A, sklo by se rychleji rozmrazilo. Přidejte svoje názory. to si nemyslím okno je napájené přes relé které ma přívod přímo od kontaktu alternátoru svorka 30. Na vystupu altiku ať je to 55A nebo 70A naměříš napětí ktere drží regler to znamená že zhruba 14V takže silnější altík by na sklo neměl vliv je to jen vina jednoho přepínače namontuj si zvlášť na okno a je po problému a altik nech ten který máš. |
Autor: | Jiří Čech [ 11.2.06, 10:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Když tento vypínač vznikl, nebylo vybavování alternátorem 55 A běžné. A k tomu si představ, jak by ten vypínač musel vypadat a kolik by měl poloh. A mimochodem, musíš počítat 14 x 55, tedy 770 W. Jestli si chceš udělat zvlášť vypínač, nezapomeň ho připojit přes klíček (pojistka č.2), nebo si jednou vyšlehneš aku. Počítej - světlomety 128 W, motorek topení 65 W, přístroje a zapalování cca 30 W, motorek stěračů 55 W, okno 100 W k tomu sešlápnutí brzd a jsi skoro na 400 W. Toto alternátor na volnoběh neutáhne... |
Autor: | vopaje [ 11.2.06, 14:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Souhlas s Petrem i Jirkou,jenom malou technickou poz.Ze zkušeností co se dost podceňuje je jištění tohoto vedení od altíku a dostatečný průměr a izolace drátu.Určitě zapojení přez klíček a není na škodu kontrolka.čus |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |