Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
silny altik https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=16829 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | sharpers [ 23.4.09, 10:29 ] |
Předmět příspěvku: | silny altik |
mam v autě klasiky altik nevim zda 50A nebo kolik se dělal ... ktomu 56Ah baterii. Pořad mi jemně sviti dobijeni, když pustim vše naplno auto skoro nejede. V garaži mam altik 70A, uvažoval sem že bych ho tam vlisknul, konečně by to dobijelo jak ma, ale otazka nebude to přebijet baterii ? Znamy to měl v felině s touhle baterii a stejnou vybavou a prej to přebijelo. da se tomu nějak zabranit ? nebo mam prostě ten alik prodat a zaty penize si nechat svuj zrepasovat ? |
Autor: | venda [ 23.4.09, 11:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
To že jemně svítí dobíjení, je zřejmě vinou nějaké špatné diody v můstku. Co tam máš za spotřebiče, že to nestíhá dobíjet? A strach z toho, že by výkonnější altík baterku přebíjel mít vůbec nemusíš. Pokud regulátor funguje tak jak má stát se to nemůže. Jestli ten altík baterku přebíjel, tak má špatný regulátor...dává větší napětí, než by měl. |
Autor: | sharpers [ 23.4.09, 11:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
venda píše: To že jemně svítí dobíjení, je zřejmě vinou nějaké špatné diody v můstku. Co tam máš za spotřebiče, že to nestíhá dobíjet? A strach z toho, že by výkonnější altík baterku přebíjel mít vůbec nemusíš. Pokud regulátor funguje tak jak má stát se to nemůže. spotřebiče....tak klasicky světla, radio + 4x repro a to je vše....spiše myslim že je ten alik slaby....zkusim tam hodit ten 70a |
Autor: | venda [ 23.4.09, 11:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Poměř napětí, zkontroluj diody. A jestli opravdu nemáš žádný velkospotřebič, tak musí v pohodě dobíjet. |
Autor: | sharpers [ 23.4.09, 11:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
jak to mám změřit a jak zkontrolovat diody ? nějak nevím ...se v tom nevyznám |
Autor: | venda [ 23.4.09, 12:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bylo to tu už mockrát. Změřit napětí na baterce, při volnoběhu, při zapnutých světlech, při zvýšených otáčkách. K diodám se dostaneš po rozebrání altíku a zase je proměříš. |
Autor: | sharpers [ 23.4.09, 12:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
venda píše: Bylo to tu už mockrát. Změřit napětí na baterce, při volnoběhu, při zapnutých světlech, při zvýšených otáčkách. K diodám se dostaneš po rozebrání altíku a zase je proměříš. tohle mi změřili předtim v servisu a řekli že dobíjí v pořádku....přesto jemně svítí kontrokla dobíjení a přes zimu sem několikrát kvůli slabé baterce nenastartoval....vždy sem ji dobil a po par tydnech znova ko |
Autor: | venda [ 23.4.09, 15:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ono taky trochu záleží na tom jak jezdíš. Při krátkých jízdách a častém startování ani sebevýkonější altík baterku nedobije. Ale tím, že si napětí změříš sám, nezkazíš vůbec nic. A jestliže slabě žhne kontrolka, tak je na 90% špatná některá z diod. |
Autor: | varok [ 23.4.09, 16:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak už bylo psáno, tak regulátor reguluje napětí jen tolik, kolik baterka potřebuje. V celém rozsahu je udržováno napětí kolem 13,5V plus mínus. Proud je u hodně vybité baterie větší, třeba i desítky ampér. Pokud je baterka nabitá naplno a člověk jezdí na delší trasy, tak altík ubere proud a jde tam jen pár miliampér. Samozřejmě pokud má někdo na baterii třeba 10V, tak altík na krátké trasy nestačí ztráty dobít. Pokud už někdo jezdí jízdy jen pár kilometrů, je lepší nechat motor po ujetí trasy ještě chvíli běžet, ať se baterie dobije. Je jedno, jestli má někdo v autě altík třeba 55A nebo 70A. Pokud není z baterie hodně velký odběr, tak by měl stačit i ten 55A. Samozřejmě by měl být v dobrém stavu a dobře dobíjet. Napětí na volnoběh bez zapnutých spotřebičů by mělo být asi 13,5- 14,2V. |
Autor: | Šemik [ 23.4.09, 16:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
To je asi nezničitelný mýt že silnější alternátor přebíjí akumulátor To je samozřejmě kravina,do auta si můžeš dát třeba 200A alternátor Já jezdím jezdím v naprosté většině jen po městě a alternátor v pohodě dostatečně dobíjí, jak teď 70A tak dříve 42A |
Autor: | Nepér [ 23.4.09, 16:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ono by často stálo za to prostudovat základy elektrotechniky, potom by se předešlo mnoha výše uvedeným blábolům. |
Autor: | Jarda S. [ 23.4.09, 18:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: Ono by často stálo za to prostudovat základy elektrotechniky, potom by se předešlo mnoha výše uvedeným blábolům. to budu muset za chvíli z ní mam závěrečky a vim kulový |
Autor: | Šemik [ 23.4.09, 18:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
A co berete Sádro? |
Autor: | Jarda S. [ 23.4.09, 18:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
nic furt nám kecá jaká sme chlouba společnosti minulou hodinu nám vyprávěl o válce |
Autor: | Sheff [ 23.4.09, 22:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
sharpers píše: spotřebiče....tak klasicky světla, radio + 4x repro a to je vše....spiše myslim že je ten alik slaby....zkusim tam hodit ten 70a po zkušenostech s alternátorama musí dobíjet min 14V. Dříve jsem měl altík a ten dobíjel 13,5V a v zimě jsem měl problémy(jízda bez přídavných světel). Po výměně za jiný co dává 14,1V nemám sebemenší problém. Jinak spotřebiče....světla, radio, a rampa (4x55W) o občas škarpovky (2x55W). A nemám problém. Ale už mi odpočívá v dílně zrepasovaná 70A (jistota je jistota). |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |