Instalace zadniho sterace a ostrikovace
Autor |
Zpráva |
Johnny
Příspěvky: 284
|
Instalace zadniho sterace a ostrikovace
Chci si namontovat do sveho auta zadni sterac s ostrikovacem a potrebuju poradit jak to udelat.
Nejdriv se zeptam, v jakych polohach se sdruzenym ovladacem steracu zapina zadni sterac a ostrikovac.
Jak udelat novou elektriku pro tyto zarizeni, (jak to zapojit), ktery drat kam prijde?
Jak dimenzovat pojistky budou-li se davat?
Pouzit kontakty patych dverich nebo to vest dvermi kufru?
A zda ma smysl instalovat novou nadrz na ostrikovaci kapalinu do kufru nebo pouzit tu v motoru a tahnout hadicku k trysce ke dverim kufru?
Jinak jedna se o instalaci do auta Favorit r. v. 89.
Dekuji.
_________________ to bylo dobre auto , k**va
|
2.5.09, 21:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Polohy pravé páčky jsou:
k sobě - stírá
k sobě ještě víc - stírá a stříká.
Elektroinstalace pro čerpadlo je připravená - plug&play, to je důvod proč dát čerpadlo dopředu a použít nádržku u motoru. Protáhnout hadičku už je trochu horší zábava.
Elektroinstalace pro zadní stěrač končí ve svorkovnici před levou nohou, je třeba dotáhnout dozadu další dva dráty. Jestli se ti nechce vrtat díry, klidně použij kontakty, když se ty plasty v kufru trochu poladí horkovzdušnou pistolí, celkem to i funguje
Pojistky vyhoví stávajíci.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
2.5.09, 21:47 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
jeste upozorneni, kdyby ti na tuhle akci nekdo nabizel motorek z sterace z felicie, tak se nenapal jako ja, nelze jej pouzit, raminko samozřejmě jde
|
2.5.09, 22:58 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Jestli to je r.v. 89 tak to bude mít zadní 5. dveře přes kontakty, že? Tak buď dát na druhou stranu(pravá strana) ještě jedny a na to stěrač napojit, nebo je lepší celou elektriku předělat na husí krk. Je to sice pracné, ale pak je to celkově spolehlivější. Já si to na starém fáčku předělal a měl jsem klid od nesvítících zpáteček, blikajících světýlek na SPZ apod. Ostřikovací motorek se jen nasadí do stávající nádobky na ostřikovače, káblíky s konektory by tam měli být někde nachystané. Zadní stěrač by měl mít přípravu, u levých předních dveří by měl být konektor, a v tom to končí. Je potřeba dozadu natáhnout dva káblíky, průřez asi 0,75mm lépe 1mm. Motorek má černý káblík- kostra, modrý je +12V po zapnutí klíčku a páčky a červený káblík je +12V trvalých. Barvy vodičů se můžou lišit! Je potřeba to zkoušečkou vyzkoušet.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.5.09, 07:37 |
|
|
Johnny
Příspěvky: 284
|
ok, dekuji za rady ted jeste sehnat motorek na ten sterac a hura do vylepsovani.
_________________ to bylo dobre auto , k**va
|
3.5.09, 08:44 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
Johnny píše: ok, dekuji za rady ted jeste sehnat motorek na ten sterac a hura do vylepsovani.
teď jsou favoritu určitě plné vrakáče takže by to problém nemusel být
_________________ #2580 fávo 135 LSe - Get Hard
|
3.5.09, 08:46 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Johnny píše: ok, dekuji za rady ted jeste sehnat motorek na ten sterac a hura do vylepsovani.
dá se koupit i novej, stojí asi 1500 originál
|
3.5.09, 09:33 |
|
|
Johnny
Příspěvky: 284
|
Vít píše: dá se koupit i novej, stojí asi 1500 originál
"Skoda" penez za je du na vrakac treba do Otrokovic, a kdyz budu mit stesti tak ho sezenu treba za par stovek.
_________________ to bylo dobre auto , k**va
|
3.5.09, 10:58 |
|
|
Johnny
Příspěvky: 284
|
tak jsem byl vlezeny v aute a elektroinstalace tam vskutku nachystana je, u nadrzky ostrikovace jsou dva konektory (jeden hnedy kabl a dva bile) a vlevo pod palubovkou je 6-ti pinovy konektror, ktery na strane zdirky ma cerny, cerveny a zlutozeleny kable. Domnivam se ze ten cerny bude vskutku ta kostra motorku, jak kdosi psal, cerveny +12V pri zapnuti packy a ten zlutozeleny +12V trvale. Stejene to budu premerovat, radsi, ale zatim jen tak orientacne.
_________________ to bylo dobre auto , k**va
|
3.5.09, 11:55 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
To napájení má být spínané přes klíček, pro dojezd stěrače. Kostra tam není, kostří se to až vzadu na dveře.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
3.5.09, 15:34 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Jo, kostra se vezme od světel vzadu, nebo pod. Stačí natáhnout jen dva kabely, jeden +12V trvalých a +12V po zapnutí páčky. Těch trvalých 12V nevím jestli je i při vypnutém klíčku nebo jen se zapnutým. Motorek jsem kdysy koupil za asi 350,-kč v obchodě s použitýma dílama na škodovky. i na vrakáči za to chtějí většinou do 500,- kč. Znám ale jeden, kde za něj chce jedna ludra přes 8 stovek. Na to bacha, jsou to zloději. Nejdříve vyzkoužet mimo auto, pak až namontovat!
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.5.09, 18:19 |
|
|
Johnny
Příspěvky: 284
|
potom nevim na co tam je ten cerny v tom 6-pin konektoru, mimo jine jeden nezapojeny je i v tom sirsim konektoru kde jsou pripojeny zadni svetla. Ale to je fuk, proste ty dva uz zminene hrajou roli tak se zamerim na ne. Diky za odpovedi.
_________________ to bylo dobre auto , k**va
|
8.5.09, 08:30 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
to bych moc neřešil. Ve starších typech fáček bylo plno konektorů, kde nebylo hodně pinů zapojeno. Já měl kdysy fáčko r.v. 91 a taky jsem přidával dozadu stěrač a ostřikovač. Jak už tady nekdo psal, tak největší d...a je s natažením té hadičky k trysce. Pokud nechcete předělávat i elektriku 5. dveří, tak už je to hračka. Ty dva káblíky je dobré natáhnout společně se stávajícím vedením u levého prahu. Ten černý káblík v konektoru je myslím ke spínači ruční brzdy(starší fáčka kontrolku neměli zapojenou), nebo ke kontrolce pásu. Teď už přesně nevím, ale taky jsem to zjišťoval. Je to ale už nějakých pět let, tak si nepamatuji.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
8.5.09, 09:35 |
|
|
Johnny
Příspěvky: 284
|
Jeste se chci zeptat, jen tak mimochodem jsem zkousel packou pohnout do polohy ve ktere se zpina ten sterac, tusim ze k sobe (nahoru) ale neslysel jsem zadne cvaknuti relatka, tak nevim jestli tam je nebo ne, pokud tam neni, jako na pojistkovce, tak bych ani nemel namerit tech 12V na tech kabelech, krome tech trvalych, snad. A dale nevim do ktere patice na pojistkovce to rele prijde. Jestli nekdo zna tu patici tak at ji kdyztak vyznaci a posle obrazek s tim oznacenim, prosim. Nejaka relatka z Fava mam doma tak s tim nebude problem. Dik.
_________________ to bylo dobre auto , k**va
|
15.5.09, 12:35 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Tam žádné relátko není.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
15.5.09, 13:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|