Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
odber ventilátora... https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=17122 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | michalkatka [ 13.5.09, 19:58 ] |
Předmět příspěvku: | odber ventilátora... |
ide iba o úvahu, možno to niekdy z nudy zmeriam... takže berme klasický ventilátor na chladiči povedzme origo 55W... ( alebo môj 200W ) otázka znie, aký prúd je potrebný na chod ventilátora na stojacom a idúcom aute 55W pri nominálnom napätí 12V je to 4,6A 200W pri 12V je to 16,7A iba uvažujem nad šetrením energie v aute... |
Autor: | Šemik [ 13.5.09, 20:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
A jak na tomhle šetřit? Ale řekl bych, že na jedoucím autě bude odběr neznatelně nižší díky tomu, že je vrtule roztáčena taky proudem vzduchu. |
Autor: | michalkatka [ 13.5.09, 21:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: A jak na tomhle šetřit? Ale řekl bych, že na jedoucím autě bude odběr neznatelně nižší díky tomu, že je vrtule roztáčena taky proudem vzduchu. však ale chcem vedieť či to niekoho už nenapadlo, ale zaujímalo by ma koľko % to asi môže robiť... |
Autor: | michalkatka [ 13.5.09, 22:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
pri dostatočnom nápore vzduchu by ventilátor mohol aj elektriku vyrábať, nielen žrať... |
Autor: | cyz [ 13.5.09, 22:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak jako na volnoběh to asi bude brát celý výkon alternátoru (u 55A 100%, i 70A to krutě pozná) - otázka je jestli je opravdu nezbytné aby tam byl ten šílený 200W ventilátor - jestli by třeba nebylo lepší kdybys tam měl dva 55W a oba běžely jenom při zapnuté klimě - jinak asi jedině vymyslet nějaké snímače teploty a pulzní regulaci toho stávajícího motoru aby to regulovalo výkon větráku podle potřeby.... edit: aby to vyrábělo elektriku muselo by to fávo jet mírně podzvukovou rychlostí |
Autor: | cyz [ 13.5.09, 22:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
btw. nechceš tam dát pomocnou enegratickou jednotku jak má letadlo? Takový malý motorek z nějakého zahradního nástroje a 1,5kW alternátor by se nad převodovku určitě vešel |
Autor: | michalkatka [ 13.5.09, 22:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
cyz píše: tak jako na volnoběh to asi bude brát celý výkon alternátoru (u 55A 100%, i 70A to krutě pozná) - otázka je jestli je opravdu nezbytné aby tam byl ten šílený 200W ventilátor - jestli by třeba nebylo lepší kdybys tam měl dva 55W a oba běžely jenom při zapnuté klimě - jinak asi jedině vymyslet nějaké snímače teploty a pulzní regulaci toho stávajícího motoru aby to regulovalo výkon větráku podle potřeby.... edit: aby to vyrábělo elektriku muselo by to fávo jet mírně podzvukovou rychlostí možno by to aj stačilo, ale ten ventilátor nebeží stále, spravidla iba v kolóne, alebo ak stojím, ale druhá vec je že dva 55W mi tam nevôjdu, to by som potreboval chladič s 1.6Feldy, ale ten nemôžem pretože spodý vývod by smeroval rovno do alternátora. ale spotrebu pri zapnutej klíme robí 50% výkonu ventilátora a k tomu spojka kompresora, tá berie cca 3A... a ten šialený ventilátor je originál pre Favo/Forman s klímou, a som rád že stíha všetko uchladiť, ten meniť nebudem... radšej tou podzvukovou rýchlosťou... |
Autor: | cyz [ 13.5.09, 22:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
no .- myslel jsem rychlosti kolem 800km/h tehdy dosahuje vrtule horní hranice použitelnosti . Neměl tady někdo dva ventilátory na chladiči na fávu? |
Autor: | michalkatka [ 13.5.09, 22:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
cyz píše: btw. nechceš tam dát pomocnou enegratickou jednotku jak má letadlo? Takový malý motorek z nějakého zahradního nástroje a 1,5kW alternátor by se nad převodovku určitě vešel nieje zlý nápad... ja nič nechcem, prehodím tú 70A a potom to pomeriam... iba ma napadlo že aký je rozdiel v odbere elektriky keď stojím a idem, viem že keď idem aj motor má otáčky a tým viac dobíja... teraz uvažujem o šetrení elektrickou energiou v aute... ďaľšou variantou je SPDS, ale nechcem aby ma každý druhí polocajti zastavovali že svietim hmlovkami, a tí čo by vedeli že sú to SPDS by chceli homologizáciu... auto chcem mať tak ako doteraz nenápadné... |
Autor: | michalkatka [ 13.5.09, 22:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
cyz píše: no .- myslel jsem rychlosti kolem 800km/h tehdy dosahuje vrtule horní hranice použitelnosti . Neměl tady někdo dva ventilátory na chladiči na fávu? áno, niektoré formany po 1.1.1993 to mali, ale to museli mať chladič ako pre 1.6, 1,9, na klasický Favo chladič sa dva vedľa seba nevôjdu, aj niektoré mali origo 70A alternátory... 800km/h nieje až tak veľa |
Autor: | michalkatka [ 13.5.09, 22:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
cyz píše: ... a mimochodom kde máš obrázok |
Autor: | Šemik [ 14.5.09, 02:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten 200W větrák bude jako generátor trochu jiný než klasika 55W. Bude to chtít změřit. Co se ale té 55W týče tak to není nic moc zdroj, za jízdy se sice točí, ale aby dokázal plným svitem rozsvítit 2W žárovičku muselo by se jet snad 200kmph |
Autor: | michalkatka [ 14.5.09, 15:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Ten 200W větrák bude jako generátor trochu jiný než klasika 55W. Bude to chtít změřit. Co se ale té 55W týče tak to není nic moc zdroj, za jízdy se sice točí, ale aby dokázal plným svitem rozsvítit 2W žárovičku muselo by se jet snad 200kmph práve keď tam nieje dióda tak žiarovka kontrolky žhaví, ale k tomu môjmu ventilátoru, mám pred ním dva chladiče, takže to je ďaľšia brzda vzduchu, to by som musel ísť už nadzvukovou rýchlosťou... |
Autor: | varok [ 14.5.09, 19:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já tedy moc nechápu, ale proč je potřeba tak silný motorek jako ventilátor? Vždyť hlavně záleží na kvalitě vrule apod. Jak vím z modelů letadel(teď do nich zase začínám dělat), tak i silný motor se špatnou vrtulí může dát nižší celkový výkon než menší motorek s lepší vrtulí. Já bych zkusil vyměnit ten ventilátor za origo 55W a vyzkoušet, jestli to stačí uchladit. Pokud ne, tak bych vrátil ten silnější a vymyslel bych nějaké vícerozsahové ovládání, třeba dvou nebo třípolohové. Třeba při klasické jízdě bez klimy by se při vyšší teplotě motoru ventilátor točil pomaleji, třeba poloviční rychlostí. Při zapnuté klimě, ale motoru na klasické teplotě by se točil taky jen poloviční rychlostí. Ale při přehřátém motoru a zapnuté klimě by jel ventilátor naplno. To by altík nedostával tak moc na p...el, ne? |
Autor: | michalkatka [ 14.5.09, 19:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
varok píše: Já tedy moc nechápu, ale proč je potřeba tak silný motorek jako ventilátor? Vždyť hlavně záleží na kvalitě vrule apod. Jak vím z modelů letadel(teď do nich zase začínám dělat), tak i silný motor se špatnou vrtulí může dát nižší celkový výkon než menší motorek s lepší vrtulí. Já bych zkusil vyměnit ten ventilátor za origo 55W a vyzkoušet, jestli to stačí uchladit. Pokud ne, tak bych vrátil ten silnější a vymyslel bych nějaké vícerozsahové ovládání, třeba dvou nebo třípolohové. Třeba při klasické jízdě bez klimy by se při vyšší teplotě motoru ventilátor točil pomaleji, třeba poloviční rychlostí. Při zapnuté klimě, ale motoru na klasické teplotě by se točil taky jen poloviční rychlostí. Ale při přehřátém motoru a zapnuté klimě by jel ventilátor naplno. To by altík nedostával tak moc na p...el, ne? ten alternátor je jednoducho slabý, 55A takú výbavu nemôže utiahnuť, ventilátor už neriešim, za jazdy sa zopne málokedy... a práve to sa mi páči, keď to zopne je to ako turbína, ako keby štartovala stíhačka... |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |