Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Klepe to po výměně zapalování :-(
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=17987
Stránka 1 z 2

Autor:  SpeUK [ 9.7.09, 17:39 ]
Předmět příspěvku:  Klepe to po výměně zapalování :-(

Čau chlapci. Mám tu takový problémek, po výměně zapalování za komplet favoriťácké na motoru 742.136 mi klepou ventily. Předstich nastaven na 10° podle stroboskopu. Cívka a krabička ETZ je fungl nová, rozdělovač starý ale s minimálníma vůlema. Klepe mi to na benzín až do 2300 otáček, na plyn to není tak znatelné to klepe tak do 1500 otáček. Vůle ventilů seštelována na hodnotu 0,20mm na sacích i výfukových ventilech. Měl by ste někdo nápad jak mi pomoct? děkuji všem za odpovědi.

Autor:  slavik74 [ 9.7.09, 17:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Klepe to po výměně zapalování :-(

SpeUK píše:
Čau chlapci. Mám tu takový problémek, po výměně zapalování za komplet favoriťácké na motoru 742.136 mi klepou ventily. Předstich nastaven na 10° podle stroboskopu. Cívka a krabička ETZ je fungl nová, rozdělovač starý ale s minimálníma vůlema. Klepe mi to na benzín až do 2300 otáček, na plyn to není tak znatelné to klepe tak do 1500 otáček. Vůle ventilů seštelována na hodnotu 0,20mm na sacích i výfukových ventilech. Měl by ste někdo nápad jak mi pomoct? děkuji všem za odpovědi.

A není tych 10 stupňov moc?!?! Ja som mal 7-8, tiež to dost zvonilo, prestavene na 5 a ticho.

Autor:  SpeUK [ 9.7.09, 17:52 ]
Předmět příspěvku: 

Nastavil jsem ho po doporučení zde na techwebu. Prí je to lepší pro ventily. Mužu s tim zkusit hybnout a uvidim :roll:

Autor:  slavik74 [ 9.7.09, 17:54 ]
Předmět příspěvku: 

SpeUK píše:
Nastavil jsem ho po doporučení zde na techwebu. Prí je to lepší pro ventily. Mužu s tim zkusit hybnout a uvidim :roll:

No keď drnčia,asi to moc dobre pre tie ventilky nebude. Neviem, ved počkaj radšej, snaď niekto poradí lepšie:-)

Autor:  fatal [ 9.7.09, 18:14 ]
Předmět příspěvku: 

slavik74 píše:
No keď drnčia,asi to moc dobre pre tie ventilky nebude.

To neklepou ventily, ale detonace. To se tak jen říká. :wink:

SpeUK píše:
Měl by ste někdo nápad jak mi pomoct? děkuji všem za odpovědi.

Strobáčem zkontrolovat průběh předstihu (zda není něco v háji, jak podtlak tak odstředivka) a pak doladit podle klepání.

Autor:  SpeUK [ 9.7.09, 18:22 ]
Předmět příspěvku: 

Kolik by měl být předstich při zvíšených otáčkách?

Autor:  slavik74 [ 9.7.09, 18:27 ]
Předmět příspěvku: 

[quote="fatal"]
To neklepou ventily, ale detonace. To se tak jen říká. :wink:
Jasne že to neklepe jak kladivom o lešenársku trubku, ide o slengový výraz :D

Autor:  venda [ 9.7.09, 18:37 ]
Předmět příspěvku: 

SpeUK píše:
Kolik by měl být předstich při zvíšených otáčkách?

Předstich při zvíšených nebude žádný, předstih možná jo.
Ale odstředivá regulace by ho měla s otáčkami zvedat. Je potřeba si najít graf průběhu pro konkrétní rozdělovač a podle něj najít hodnotu pro dané otáčky.
10 stupňů základního předstihu je docela dost, to se nediv, že to klepe.

Autor:  michalkatka [ 10.7.09, 09:14 ]
Předmět příspěvku: 

kde a kto tu na TW ti radil 10° :?: :shock:

vždy záleží hlavne na KP a ďalej vačke...

predstih radím nastaviť vždy tak že natankuj palivo na ktoré hodláš jazdiť :idea: , nastav predstih trocha viac, prevez sa a ak pri prudkom šliapnutí okolo 1500 až 2000ot/min detonuje tak mierne uber, znova sa prevez a a takto uberaj až kým to bude OK...

týmto eliminuješ detonácie v závislosti na stav motora a palivo, ak máš KP menej ako 9:1 stačí ti 91oktánov (viac oktánové palivo sa aj tak nevyužije) a ak máš viac ako 9:1 používaj 95okt, ak máš viac ako 10:1 tak 98okt., viac ako 11:1 už veľmi sktacuje životnosť naších motorov...

Autor:  werty [ 10.7.09, 12:38 ]
Předmět příspěvku: 

michalkatka píše:
vždy záleží hlavne na KP a ďalej vačke...


A co tak bohatost směsi což je jeden z dalších důležitých faktorů určující předstih...

Pokud si někdo dá byť na motor 742.136 bezdotykové zapalování bez úprav a nechá tam SEDR dělá blbost jelikož SEDR má v oblasti částečného zatížení jiné složení směsi respektive bohatost než LEKR a proto potřebuje jiný předstih.

Právě proto má 742.136 odlišnou jak odstředivou tak podtlakovou regulaci od 781.136 i když jsou až právě na karburátor tyto motory shodné.

Autor:  SpeUK [ 10.7.09, 15:29 ]
Předmět příspěvku: 

Bohatost směsi jsem si nechával seřizovat v servizu je to tak půl roku. Zkusil jsem hýbnout předstihem na 5° a klepání se o moc nezlepšilo :cry:. Teda k vyřešení tohoto problému budu muset vyměnit karbec za LEKR?

Autor:  michalkatka [ 11.7.09, 09:20 ]
Předmět příspěvku: 

werty píše:
A co tak bohatost směsi což je jeden z dalších důležitých faktorů určující předstih...

Pokud si někdo dá byť na motor 742.136 bezdotykové zapalování bez úprav a nechá tam SEDR dělá blbost jelikož SEDR má v oblasti částečného zatížení jiné složení směsi respektive bohatost než LEKR a proto potřebuje jiný předstih.

Právě proto má 742.136 odlišnou jak odstředivou tak podtlakovou regulaci od 781.136 i když jsou až právě na karburátor tyto motory shodné.


áno, lekr je jednoducho iný, ale tie rozdiely v priebehoch zapaľovania zasa niesú také veľké.

a bohatosť sa na každom karbe snažíme nastaviť tak aby to spaľovanie bolo čo najefektívnejšie a najdokonalejšie, číže pomer vzduchu a paliva aby bol stále čo najrovnakejší... :lol: :lol:


ak ti to stále klepe skontroluj či ti vôbec ide odstredivka a podtlakovka...

nahoď strobo, odpoj hadičku s odstredivky čo ide na karb a ústami cucaj, predzápal sa musí plynule zvyšovať znižovať podľa podtlaku ktorý vytvoríš...
hadičku nechaj odojenú a zvyšuj otáčky tak isto sa musí predzápal plynule meniť s otáčkami...

aké máš palivo :?:

nevieme aký máš motor, ale napr. na 105 sériu je aj 5° veľa...

Autor:  werty [ 11.7.09, 10:42 ]
Předmět příspěvku: 

michalkatka píše:
áno, lekr je jednoducho iný, ale tie rozdiely v priebehoch zapaľovania zasa niesú také veľké.

a bohatosť sa na každom karbe snažíme nastaviť tak aby to spaľovanie bolo čo najefektívnejšie a najdokonalejšie, číže pomer vzduchu a paliva aby bol stále čo najrovnakejší... :lol: :lol:


ak ti to stále klepe skontroluj či ti vôbec ide odstredivka a podtlakovka....


Víš prohlášením že u karburátoru je směšovací poměr co možná najrovnakejší si prakticky dokázal že o této oblasti víš jen pramálo...

Spalování při použití karburátoru nebude nikdy nejefektivnější ani nejdokonalejší to za prvé.

Za druhé... Je smutné že člověk s tolika příspěvky který se tu stylizuje do určité role rádce nemá ani páru o tom jak důležité je sladit průběh předstihu s bohatostí směsi v celém spektru otáček kde se bohatost směsi liší... viz např. částečné zatížení/plné zatížení.

Asi to pro tebe bude novinkou a velkou neznámou, ale u karburátoru vůbec není směšovací poměr rovnaký. Ba právě naopak... U karburátoru je směšovací poměr lambda asi 0,80 až 1,20 a to podle provozního režimu motoru. Při částečném zatížení je směšovací poměr lambda cca 1,15 a při plném zatížení je to cca 0,85. To už je docela značný rozdíl v bohatosti směsi nezdá se ti? Ještě máš pocit že ve všech režimech je směšovací poměr stejný? A pořád si myslíš že bohatost směsi není pro hodnotu předstihu důležitá? Ale ano je a to velmi... je to jeden ze základních parametrů při stanovení předstihu.

Víš proč na tom samém motoru potřebuje SEDR o polovinu menší rozsah podtlakové regulace než LEKR? Zkus o tom přemýšlet...

Apropo... Zvláštní že jsi o regulaci předstihu začal až teď. :D

Autor:  varok [ 11.7.09, 11:30 ]
Předmět příspěvku: 

Při použití Lpg se přidává k základnímu předstihu přibližně 5st. navíc. Když jsem měl staré fáčko, tak mi servisák vždy nastavil předstih na benzín. Když bylo vše v pohodě tak ještě jemně přidal, asi 3-5st. Ten předstih 10st. se mi zdá ale velký. U 135 tak asi kolem 5st, a u 136ky asi kolem 7-8st.

Autor:  michalkatka [ 11.7.09, 19:50 ]
Předmět příspěvku: 

werty píše:
Víš prohlášením že u karburátoru je směšovací poměr co možná najrovnakejší si prakticky dokázal že o této oblasti víš jen pramálo...


prečo som asi použil tento výraz :?: nedá sa napísať rovaký pretože to u karbu jednoducho nejde, prechodové režimy, režimy zaťaženia sa mi rozvádzať nechce, chcel som tým iba napísať čo sa snažíme docieliť...

mal som skôr na mysli laborovanie s tryskami vzdušníkmi na karboch pri úpravách motora... (na Lekr ťažko niečo zoženieš, na Sedr je toho mraky)

werty píše:
Spalování při použití karburátoru nebude nikdy nejefektivnější ani nejdokonalejší to za prvé.


to je vlastne rovaká reakcia na predchádzajúcu vetu...

werty píše:
Za druhé... Je smutné že člověk s tolika příspěvky který se tu stylizuje do určité role rádce nemá ani páru o tom jak důležité je sladit průběh předstihu s bohatostí směsi v celém spektru otáček kde se bohatost směsi liší... viz např. částečné zatížení/plné zatížení.


áno líši, ale každý vývojár karbu, dokonca aj programátor vstrekovania sa to snaží "vyvážiť" aby vo všetkých režimoch bola zmes čo najrovnakejšia ( asi ten výraz začnem používať častejšie :oops: )

aj som písal že Lekr je iný, povedal by som že aj dokonalejší, ale nechcem tu zbytočne rozvíriť búrlivú debatu :roll:

werty píše:
Asi to pro tebe bude novinkou a velkou neznámou, ale u karburátoru vůbec není směšovací poměr rovnaký. Ba právě naopak... U karburátoru je směšovací poměr lambda asi 0,80 až 1,20 a to podle provozního režimu motoru. Při částečném zatížení je směšovací poměr lambda cca 1,15 a při plném zatížení je to cca 0,85. To už je docela značný rozdíl v bohatosti směsi nezdá se ti? Ještě máš pocit že ve všech režimech je směšovací poměr stejný? A pořád si myslíš že bohatost směsi není pro hodnotu předstihu důležitá? Ale ano je a to velmi... je to jeden ze základních parametrů při stanovení předstihu.


lambda hodnoty máme naštudované dosť, niesom vývojár, skôr iba pozorovateľ, ale tieto veci sú mi známe...

werty píše:
Víš proč na tom samém motoru potřebuje SEDR o polovinu menší rozsah podtlakové regulace než LEKR? Zkus o tom přemýšlet...


pretože sedr je iný, nechcem napísať že menej dokonalý, že plynule nezvláta tak prechodové režimy (čo sa pomeru vzduch/palivo týka) ako Lekr...

werty píše:
Apropo... Zvláštní že jsi o regulaci předstihu začal až teď. :D


to bola pre neho výzva aby si otestoval či funguje...



ja sa často stretávam (ale stáva sa to hlavne na Favo motoroch) regulácia podtlaku býva zapojená na sanie, a tam je zapojený stály vzduch pre voľnobeh...

rozdiely v tých karboch aj v priebehoch zapaľovania sú, to nepopieram, veľkú úlohu zohráva stav rozvodov, ak to lieta +/-5° ťažko niečo nastavovať, ale pri výmene bezkonaktu s Fava (pokiaľ náhodou nenatrafil na rozdeľovač 136X) býva nastavenie prakticky totožné, možno o 1-2° menej ako u bezkontaktu a nebývajú s tým žiadne problémy s detonáciami... ak je ten motor nejako upravovaný (vačka KP obsah) tak je to práve na to laborovanie ako som písal vyžšie...

vždy to nastavím podľa detonácii (ak detonuje tak predstih uberiem) a je pokoj...

apropo: aký motor to vlasne je :?:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/