Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

výměna altíku fela
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=18082
Stránka 1 z 2

Autor:  sharpers [ 17.7.09, 07:40 ]
Předmět příspěvku:  výměna altíku fela

klucí potřebuju radu....v autě mám 55A altík, když dám ventilátor na 3ku, a zapnu světla tak na baterce ěmřím při volnoběhu 12.2V a při 3000 ot/min 12.3V..znamy řikal že tam ma byt aspoń 13V.....proto je auto schopne plně nabitou 55Ah baterku vybit za měsíc....asi mám v dílně 70A altík, chci se zeptat jeslti ho tam mužu dat, jeslti neva že sem měl 55A a dam tam 70A , jestli to bude dělat neplechu nebo tak....a je tam něco co mam zkontrolovat na tom jinem altiku než ho tam vrazim ? vim o něm jen to že byl pul roku před vymontovanim z auta na repasi.....

Autor:  slavik74 [ 17.7.09, 07:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: výměna altíku fela

sharpers píše:
mám v dílně 70A altík, chci se zeptat jeslti ho tam mužu dat, jeslti neva že sem měl 55A a dam tam 70A , jestli to bude dělat neplechu nebo tak...

Možeš.

Autor:  sharpers [ 17.7.09, 08:02 ]
Předmět příspěvku: 

a nebude to dělat nějake špatnosti ? přebíjet baterku nebo tak podobně ?

Autor:  slavik74 [ 17.7.09, 08:03 ]
Předmět příspěvku: 

Ak je OK regulator, baterku prebijať nebude.

Autor:  sharpers [ 17.7.09, 08:11 ]
Předmět příspěvku: 

da se poznat jeslti je špatny regulator když mam altik venku ? nějak ho změřit nebo tak ? multimetr v dílně mám. nebo to poznám až jeslti poprvé přebije baterku ?

Autor:  slavik74 [ 17.7.09, 08:16 ]
Předmět příspěvku: 

sharpers píše:
da se poznat jeslti je špatny regulator když mam altik venku ? nějak ho změřit nebo tak ? multimetr v dílně mám. nebo to poznám až jeslti poprvé přebije baterku ?

Asi je zbytočné rozoberat ho, namontuj, nastartuj a premeraj.

Autor:  spartra [ 17.7.09, 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

dej ho tam a změř

Autor:  slovacek.milos [ 17.7.09, 15:28 ]
Předmět příspěvku: 

do relátka když pustíš 12 V tak změříš napětí na uhlících a ještě musíš uhlíky vyskratovat pokud ti šroubovák zajiskří je relátko OK jinak je v háji napětí ti sice dá ale proud ne, nabíjení 13V to je žádné

minimum je 13.5V a má být 14V, pokud dáváš starý altík zrovna ho rozdělej a utáhni 3xM5, pokud nemáš stažený diodový můstek tak to dobíjí při zátěži velmi málo miloš

Autor:  varok [ 17.7.09, 19:43 ]
Předmět příspěvku: 

13,5V je v pohodě, ale i těch 13V by ještě šlo. On psal při ventilátoru na plno a při zapnutých světlech. To je docela velká zátěž a těch 13V je tak na hraně. Je samozřejmě lepší čím více, tím lépe. Pokud člověk jezdí jen na krátké trasy, je lepší i 14,2V aby to stačilo něco dobít. Pokud nebude dobrý ten 70A altík, tak ten co je v autě teď stačí pořádně vyčistit a vyměnit uhlíky a regulátor. Popř ložiska. Diodový můstek odchází málokdy a projevuje se jinak. V tomhle případě bude špatný ten regulátor.

Autor:  sharpers [ 17.7.09, 19:57 ]
Předmět příspěvku: 

nj já psal při ventilátoru na 3ce a světlech pač tak teď vlastně jezdim 99% času v autě..ještě je vlastně k tomu radio....

Autor:  sharpers [ 17.7.09, 20:35 ]
Předmět příspěvku: 

takže se to možná bude řešit novým altíkem..tu 70ku sem nenašel, asi už je pryč. takže par otazek k novemu.....muže byt druhovyroba ? mam nabidku z aukra, druhovyroba, 70A, normal se zarukou, za 1000kč, nebo tady v autokelly ten samy za 1900, nebo dát na repasi, ta by vyšla 1500kč....co doporučujete ?



http://www.aukro.cz/item686472778_70a_n ... licia.html

Autor:  venda [ 17.7.09, 20:43 ]
Předmět příspěvku: 

Repasema altíků za 1500, bych se docela rád živil. Práce asi na hodinku i se svačinou. Sice nevím, na kolik přijdou ložiska s regulátorem, ale na víc jak pětistovku určitě ne.

Autor:  sharpers [ 17.7.09, 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

venda píše:
Repasema altíků za 1500, bych se docela rád živil. Práce asi na hodinku i se svačinou. Sice nevím, na kolik přijdou ložiska s regulátorem, ale na víc jak pětistovku určitě ne.


male ložisko 25kč, velke 100kč, original mustek 750kč, orušovací kondík 150kč, regulátor 300kč, uhlík 13kč...záleží co by tam měnili , ale i kdyby jen regulator a mustek tak už je to litr za díly....

Autor:  sharpers [ 17.7.09, 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

a co teda to že ten novy by byl druhovyroba...je to velky problem ?

Autor:  Ondras83 [ 17.7.09, 20:59 ]
Předmět příspěvku: 

sharpers píše:
a co teda to že ten novy by byl druhovyroba...je to velky problem ?

zezačátku ne, ale opravovat bych ho nechtěl...sežeň magneton 70A a nebo jinej (valeo, bosch) 90A a je to v pohodě :wink:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/