Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

90 A Alternátor na Felicii 1,3
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=19147
Stránka 1 z 3

Autor:  Blackie 639 [ 3.10.09, 18:58 ]
Předmět příspěvku:  90 A Alternátor na Felicii 1,3

Ahoj, mám ve Felicii 1,3 55 A alterántor (plochý drážkový řemen) a i přes to, že je po repasy (kontrola diod, výměna ložisek, regulátoru s uhlíkama a stočeny sběrací kroužky na sousustruhu), musím co dva měsíce dobíjet baterku. Baterka změřena zátěžákem, má 90% výkon. Mým problémem je, že jezdím krátké jízdy a tak se ani nedivím, že se baterka nestihne dobít a postupně ubívá její kapacita. Co si budeme povídat, soustavy s 55A altíkem nejsou stavěný na denní svícení a natož potom krátké jízdy s častým startováním.
Můj dotaz zní:
Lze namontovat bez jakýchkoliv úprav do 1,3 motou, 90 A alternátor ??
A co na to řekne el. soustava ?? Abych neodhulil ŘJ, nebo nespálil el. vedení... Jestli na to dimenze průřezu vodičů stačí.

Autor:  kwiko [ 3.10.09, 19:13 ]
Předmět příspěvku: 

No v 90A problem nebude, Problem bude tam ten alternator namontovat... origo felicia s 90A ma 6drazkovy remen a uplne ine uchytenie...

Autor:  Nepér [ 3.10.09, 19:14 ]
Předmět příspěvku: 

Najdi si tu tuningovou diodu a vyzkoušej to.

Autor:  michalkatka [ 3.10.09, 19:48 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
Najdi si tu tuningovou diodu a vyzkoušej to.


ale nie, skôr by som radil dať doporiadku ten 55A alternátor, prípadne zohnať dobrú 70ku tá je taká istá ako 55 takže žiadne problémy s uchytením...

Autor:  PJDefort [ 3.10.09, 20:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: 90 A Alternátor na Felicii 1,3

Blackie 639 píše:
Co si budeme povídat, soustavy s 55A altíkem nejsou stavěný na denní svícení a natož potom krátké jízdy s častým startováním.


tohle je většinou můj případ a neshledávám jedinej problém (55A alternátor-ráno zima start, topení, světla, rádio-5km do práce, vypnout-motor stihne v klidu nabrat provozní teplotu-pro ty co mi řeknou trapitel)

Autor:  petr petr [ 4.10.09, 07:35 ]
Předmět příspěvku: 

Kdysi jsem měl 120cítku a měl jsem tam 55A altík. Jezdil jsem do práce 4 km a zpět a baterka mi vydržela 3 roky bez nějakého nabíjení možná 2x jsme ji nabil nabíječkou toť má zkušenost.

Autor:  sharpers [ 4.10.09, 07:40 ]
Předmět příspěvku: 

řek bych že bude v poho stačit 70A altík z MPička, z venku je uplně stejný, žadne problemy při montáži.....

Autor:  varok [ 4.10.09, 08:29 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych nejprve změřil ten nynější 55A altík. Musí dávat co největší povolené napětí. Na takové krátké trasy je nejlepší napětí okolo 14,2 V. Samozřejmě je lepší pokud při plné zátěži má nejméně těch 13,8- 14V. Pokud má jen třeba 13,2- 13,5V při zátěži, je to docela málo. Pak se není čemu divit, že je baterie každou chvíli vybitá.

Autor:  sharpers [ 4.10.09, 08:37 ]
Předmět příspěvku: 

stejně si myslím že ten 55A je slabý.....felicie nebyla ještě stavěna na celodenní svícení....Když musíš pořád svítit, máš třeba ráio a v zimě topení tak to podle mě stejně nebude stíhat dobíjet i kdyby byl ok

Autor:  venda [ 4.10.09, 08:46 ]
Předmět příspěvku: 

Slabý není. Problém je spíš v krátkých jízdách a častém startování. To co si vezme startér, ani výkonější altík během pár minut nedoplní.

Autor:  Nepér [ 4.10.09, 09:59 ]
Předmět příspěvku: 

14,2 V bude jen s tuningovou diodou, standardní regulátor reguluje na 14V.
Např. já mám s tou diodou 14,2 V v otáčkách naprázdno, 13,8 V v otáčkách se světly a 13,6 V se světly na volnoběh.
Měřil jsem alternátor z HTP Fábie a napětí v otáčkách tam nebyla vyšší :)

Autor:  bitmap [ 4.10.09, 10:27 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
Měřil jsem alternátor z HTP Fábie a napětí v otáčkách tam nebyla vyšší :)

Protoze chybjela tuningova dioda :D

Autor:  slovacek.milos [ 4.10.09, 10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: 90 A Alternátor na Felicii 1,3

Blackie 639 píše:
Ahoj, mám ve Felicii 1,3 55 A alterántor (plochý drážkový řemen) a i přes to, že je po repasy (kontrola diod, výměna ložisek, regulátoru s uhlíkama a stočeny sběrací kroužky na sousustruhu), musím co dva měsíce dobíjet baterku. Baterka změřena zátěžákem, má 90% výkon. Mým problémem je, že jezdím krátké jízdy a tak se ani nedivím, že se baterka nestihne dobít a postupně ubívá její kapacita. Co si budeme povídat, soustavy s 55A altíkem nejsou stavěný na denní svícení a natož potom krátké jízdy s častým startováním.
Můj dotaz zní:
Lze namontovat bez jakýchkoliv úprav do 1,3 motou, 90 A alternátor ??
A co na to řekne el. soustava ?? Abych neodhulil ŘJ, nebo nespálil el. vedení... Jestli na to dimenze průřezu vodičů stačí.


co ti tu chybí tak nikde nepíšeš o dobíjecím napětí,

55A altík je přeci na stříkačce fáčku a taky to jede a dobíjí, miloš

Autor:  Blackie 639 [ 4.10.09, 11:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: 90 A Alternátor na Felicii 1,3

slovacek.milos píše:
Blackie 639 píše:
Ahoj, mám ve Felicii 1,3 55 A alterántor (plochý drážkový řemen) a i přes to, že je po repasy (kontrola diod, výměna ložisek, regulátoru s uhlíkama a stočeny sběrací kroužky na sousustruhu), musím co dva měsíce dobíjet baterku. Baterka změřena zátěžákem, má 90% výkon. Mým problémem je, že jezdím krátké jízdy a tak se ani nedivím, že se baterka nestihne dobít a postupně ubívá její kapacita. Co si budeme povídat, soustavy s 55A altíkem nejsou stavěný na denní svícení a natož potom krátké jízdy s častým startováním.
Můj dotaz zní:
Lze namontovat bez jakýchkoliv úprav do 1,3 motou, 90 A alternátor ??
A co na to řekne el. soustava ?? Abych neodhulil ŘJ, nebo nespálil el. vedení... Jestli na to dimenze průřezu vodičů stačí.


co ti tu chybí tak nikde nepíšeš o dobíjecím napětí,

55A altík je přeci na stříkačce fáčku a taky to jede a dobíjí, miloš

14,10 bez světel, 13,90 V tlumený s ventilátorem na 3 stupeň.
Jezdím do práce 5 km a zapnu světla, ventilátor a radio. Na volnoběh mi mrká osvětlení přístrojovky. V zimě budu chodit pěšky :lol:, abych netýral motor studenejma startama v mrazivém počasí.

Autor:  venda [ 4.10.09, 11:50 ]
Předmět příspěvku: 

Dobíjí to tak jak má. Ale při takhle krátkých jízdách opravdu nezbývá nic jiného, než občas připojit nabíječku.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/