Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Alternátor - co s ním
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=19252
Stránka 1 z 2

Autor:  cyz [ 11.10.09, 15:03 ]
Předmět příspěvku:  Alternátor - co s ním

Ti co mě znají ví o nejbolestivějším místě mého auta - Feliciový altík který prostě nesnáší delší cesty v kuse. O neustálém dotahování matek na diodách po každé trase delší než 600km + občas preventivně už ani nemulívm, byl jsem teď na fávo srazu v severních čechách kde mi pro změnu odešly ložiska. Nehledě na to že při testu baterky mi odhalil že nějak podezřele skáče napětí (pulzuje mezi 13,9-14,2) bez rozdílu otáček co značí možnou porzchu usměrňovače. Tento alternátor je zánovní, cca 1,5 roku používaný takže vyhazovat se mi ho nechce tak se ptám co byste udělali vy... Jestli s tímto jezdit dokud se nerozpadne a potom hodit do koše, příp. repasovat a prodat a do auta zabudovat jiný typ (Fabia, Octavia,...), nebo repasovat s tím že bych např. použil nějaké drahé kvalitní ložiska nebo třeba něco jiného....

Autor:  Matthes [ 11.10.09, 15:12 ]
Předmět příspěvku: 

Valeo :)

Autor:  Majlanky [ 11.10.09, 15:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor - co s ním

Pokud je zanovni, jak pises, tak reklamovat... Jinak se tu uz mnohokrat resilo, ze pokud jinej tak treba Valeo.

Matthes byl rychlejsi :roll:

Autor:  cyz [ 11.10.09, 15:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Alternátor - co s ním

Já jsem ho nekupoval v obchodě ale od jednoho škodovkáře v Holandsku, bůhví jak dlouho ležel v garáži ale podle vzhledu byl nepoužívaný....
Valeo - který typ, co to je zač, za kolik se dá koupit?

Autor:  varok [ 11.10.09, 15:16 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych poopravoval co se dá podomácku a jezdil do jeho smrti. Pokud se použijí kvalitní ložiska, přebrousí kroužky, jestli je potřeba a vyměnit regulátor s uhlíky. To skákání je možná jen krátkými uhlíky nebo nerovnýmy kroužky. Proměřil bych hlavní a pomocný usměrňovač a hotové. Když ho prodáš a koupíš jiný, může to být ten samý šrot. Takhle budeš vědět, že je opravený.

Autor:  cyz [ 11.10.09, 15:19 ]
Předmět příspěvku: 

No, jsem už převážně nakloněný výměně za jiný typ - už mi ty problémy dělá druhý kus, ten alternátor jinak velice spolehlivé auto degraduje na úroveň totální plečky se kterou se dá jezit nejdál do sousedního města

Autor:  Matthes [ 11.10.09, 15:34 ]
Předmět příspěvku: 

Valeo sem chyt za 500 90A na aukru. Je to z HTP snad :-)

Autor:  michalkatka [ 11.10.09, 18:30 ]
Předmět příspěvku: 

popravde mám podobný problém, ale idem cestou opravy nakoľko iný typ je zložité namontovať...

ale ty tam budeš mať miesta dosť takže s úpravou konzoly pre uchytenie ani s remenicou by si mať problém nemal...

Autor:  sharpers [ 11.10.09, 18:36 ]
Předmět příspěvku: 

já dal 1700kč za repas, misto mojeho 55A tam dali 70A, pul roku zaruka.

Autor:  Šemik [ 11.10.09, 18:58 ]
Předmět příspěvku: 

První možnost - prostě ten magneton šmejd dojezdit do konce a pak nějaký inteligentní, třeba Valeo/Bosch.

Autor:  michalkatka [ 11.10.09, 19:50 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
První možnost - prostě ten magneton šmejd dojezdit do konce a pak nějaký inteligentní, třeba Valeo/Bosch.


s takýchto slov je mi smutno, aj keď máš čiastočne pravdu, ono, Magneton, Pal, akosi patrí ku škodovke a príde mi to akoby si tvrdil je všetko v čom je Magneton je Šmejd...

ale na počet funkčných Magnetonov v škodovkách je to aj tak úspech...

Autor:  Jarda S. [ 11.10.09, 19:52 ]
Předmět příspěvku: 

on nějakej funguje ? ťuk ťuk :lol:

Autor:  MAJO [ 11.10.09, 19:56 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
on nějakej funguje ? ťuk ťuk :lol:

Môj zatiaľ áno. ťuk ťuk :D

Autor:  michalkatka [ 11.10.09, 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
on nějakej funguje ? ťuk ťuk :lol:


poznám ich dosť, naposledy som kamošovi meral klasiku s veľkou remenicou vo Fave na voľnobeh 800ot/min bez svetiel 14,4 zo svetlami 14,2, pri zvýšených otáčkach 14,4 ako pribité, pri tom zapnuté svetlá ventilátor, zadné sklo hmlovky...

zober si koľko škodoviek jazdí a koľko ľudí si nesťažuje, ide o to aby ti v zime ráno auto naštartovalo, či nabíja 14,5, alebo 13,2 je mi jedno...

Autor:  Nepér [ 11.10.09, 22:45 ]
Předmět příspěvku: 

Uvidíme, já mám nová ložiska, regulátor z nejnovější verze, malou řemenici a navíc tuningovou diodu. Napětí naprázdno nepřesáhne 14.4V, se světly neklesne pod 14, na volnoběh 13.8V. Při volnoběhu to mírně pohasne a pomrkává ale už to moc neřeším, diody jsou všechny ok. Zima ukáže, jak to funguje. Jestli mi po dvou letech klekne 60Ah Akuma, tak tam jde alternátor z HTP, aspoň něco z toho auta bude k něčemu dobrý.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/