Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Solární panely - vyrovnávání samovybíjení baterie.Zapojení https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=19458 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | ondra120 [ 21.10.09, 20:06 ] |
Předmět příspěvku: | Solární panely - vyrovnávání samovybíjení baterie.Zapojení |
Ahojte kluci šikovní elektrikářtí. Kolega z práce (vlastní Mko 742.120 rv. 1987) někde splašil solární panel (rozměr cca 15x30...ukazoval to rukama ![]() Je to panel přímo určený k vyrovnání samovybíjení baterie (jak je to s účinností, energetickou bilaní v našich končinách...tuto diskuzi prosím ponechme stranou). Jde o zapojení... nic tam není uvedeno. Jako v návodu. Dle mých chabých znalostí elektřiny bych řekl, že panel by se měl se zapnutým zapalováním odpojit a vypnutím zapojit. Pokud máte někdo s tímto nějaké zkušenosti, prosím sem s nimi, nápad jako taový se mi líbí... Jinak panel byl koupen někde na netu v nějakém obchodě made in china za nějaké 4 stovky.... Tož asi tak. Díky. |
Autor: | venda [ 21.10.09, 20:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Solární panely - vyrovnávání samovybíjení baterie.Zapoje |
ondra120 píše: Dle mých chabých znalostí elektřiny bych řekl, že panel by se měl se zapnutým zapalováním odpojit a vypnutím zapojit. Na to stačí jeno relé, a snad jen i dioda. Ale o účelnosti takovéhoto zařízení docela pochybuju. |
Autor: | ondra120 [ 21.10.09, 20:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Solární panely - vyrovnávání samovybíjení baterie.Zapoje |
venda píše: ondra120 píše: Dle mých chabých znalostí elektřiny bych řekl, že panel by se měl se zapnutým zapalováním odpojit a vypnutím zapojit. Na to stačí jeno relé. Ale o účelnosti takovéhoto zařízení docela pochybuju. Jsasně že přes relé ![]() Jde o to, jestli lze ty panely nechat normálně v okruhu, když jede alternátor. Dle mě ne. O účelnosti...chtělo by to proměřit no...co to dává třeba v zimě při -15 a dejme tomu jasnu...a´t nejsme troškaři. Ale nápad se mi líbí. Tak mu dejme život, ne? ![]() |
Autor: | Martin [ 21.10.09, 21:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zapoj to přes diodu, jakoukoliv schottky 1N5818, 1N5819 (kvůli co nejmenšímu úbytku) apod., relé je zbytečný a neřeší případ, kdy bude na panelu menší napětí než na baterce. Dal bych to normálně přímo na baterku, zapnutý zapalování bych neřešil, však je to panelu jedno. |
Autor: | Jarda S. [ 21.10.09, 21:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
škoda že nemam kam to umístit ![]() |
Autor: | ondra120 [ 21.10.09, 21:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin píše: Zapoj to přes diodu, jakoukoliv schottky 1N5818, 1N5819 (kvůli co nejmenšímu úbytku) apod., relé je zbytečný a neřeší případ, kdy bude na panelu menší napětí než na baterce. Dal bych to normálně přímo na baterku, zapnutý zapalování bych neřešil, však je to panelu jedno. Díky Martine. Chyběl jsi nám na srazu:). Zkusíme to tak a uvidíme. Díky. |
Autor: | fatal [ 21.10.09, 23:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co se týče účinnosti. Mám minipanel, který utáhne walkmana. Jeho plocha je odhadem třetinová v porovnání se zde zmíněným panelem. Předpokládám, že samovybíjení bude menší než spotřeba tří walkmanů, takže bych tomu panelu i věřil. ![]() |
Autor: | venda [ 22.10.09, 07:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě poznámečka k účelnosti tohoto zařízení. Má smysl, podobně jako běžné udržovací dobíječky pouze u aut minimálně jezdících, nebo dlouhodobě odstavených. V tomhle případě ovšem s podmínkou, že stojí venku. Jinak je lepší investovat do dobře fungující dobíjecí soustavy. |
Autor: | Veteranista [ 22.10.09, 12:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
No mě se to celkem líbí, zajímavý nápad, předpokládám, že to bude mít asi za zadním okně na platě, celkem by mě pak zajímali fotky, případně zkušenosti s tímto. |
Autor: | p.s. [ 22.10.09, 17:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Solární panely - vyrovnávání samovybíjení baterie.Zapoje |
taky se mi ten napad líbí.kdysi sem měl 120ku a naní všechny možný el.vymoženosti problém s vybíjením sem tehdá řešil přidáním druhého 55A alternatoru prace na jedno odpoledne a bylo po starostech.ma kliku sem navlík dvojitou řemenici držák altíku navařil na držák silentbloku motoru vytvořil šponovák a zapojil elektro.makalo to jak fík ![]() |
Autor: | IceBear [ 22.10.09, 18:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
K účinnosti bych tu souhlasil s Vendou, nějaký brutální výkon to asi nebude mít a v zimě, kdy se to nejvíce hodí, moc nesvítí.. Baterka do tepla a na pár hodin na nabíječku asi udělá lepší službu. A taky IMO riskuješ, že ti to nějaký ... (doplň podle potřeby a místa bydliště) normálně šlohne s efektem rozbitého skla.. Mně vybili okýnko pro mnohem větší blbost (pohozenou deku na zadním sedadle, bohužel vypadala, jako by něco zakrývala). BTW: ale fandím ti, osobně mě zajímá, jak to bude v reálu fungovat ![]() |
Autor: | slovacek.milos [ 22.10.09, 19:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
taky jde použít sonární kabel na 220 a nabíječka ![]() |
Autor: | cyz [ 30.10.09, 20:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
U auta v denním provozu to bude nesmysl, využití solárního panelu jsem měl vymyšlené jiné - zapojit nějaký trochu větší tak aby při vypnutém klíčku byl napevno spojený s ventilátorem a čím intenzivnější slunce by na auto svítilo tím víc by běžel větrák a snažil se udržet v autě aspoň trochu únosnou teplotu ![]() |
Autor: | Jarda S. [ 30.10.09, 20:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
cyz píše: U auta v denním provozu to bude nesmysl, využití solárního panelu jsem měl vymyšlené jiné - zapojit nějaký trochu větší tak aby při vypnutém klíčku byl napevno spojený s ventilátorem a čím intenzivnější slunce by na auto svítilo tím víc by běžel větrák a snažil se udržet v autě aspoň trochu únosnou teplotu ![]() tohle docela dobře řeší folie na sklech ![]() |
Autor: | Jarda S. [ 30.10.09, 22:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
http://www.aukro.cz/item795910099_klima ... _auta.html ![]() |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |