Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
13,5V https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=1946 |
Stránka 1 z 8 |
Autor: | Kachnis [ 23.9.06, 16:56 ] |
Předmět příspěvku: | 13,5V |
mam takovej nahlej potiz na svorkach altiku (55A) mam 13,5V pri vypnutejch svetlech a pri zapnutejch svetlech uz jen 12,9 V kde muze bejt najednou potiz???donedavna sem mel pri 2500ot. a zaplejch svetlech 13,9V a nekleslo to pod 13,5V |
Autor: | jk [ 23.9.06, 17:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 13,5V |
Mohou být špatné diody na hlavním usměrňovači, špatný kontakt na výstupní svorce z něj (to by se zahříval), vadné buzení (kroužky, uhlíky), nebo špatný regulátor napětí. Jaký je rozdíl napětí mezi pomocným a hlavním usměrňovačem? Altík se dá vyzkoušet zhruba, když spojíš výstup z pomocného usměrňovače s buzením a po nastartování to necháš chvíli nabudit z +12v. Mělo by začít stoupat napětí na výstupu podle otáček. Moc to netoč, ať nezničíš diody. Svorka + zůstává samozřejmě připojená na baterku. Regulátor je odpojen a altík valí naplno. Nezapomeň při tomto testu, že napětí je normálně regulováno zhruba na max. 14V. Jarda |
Autor: | Kachnis [ 24.9.06, 18:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 13,5V |
dik ale uz sem na to kapnul..byl zlomenej dratek kostrici regulator..., navic sem tam nacpal tuningovou dioduna svorku DF a mam 13,8-14,5 i se svetlama |
Autor: | Peter50kw [ 24.9.06, 21:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: 13,5V |
kachnis píše: dik ale uz sem na to kapnul..byl zlomenej dratek kostrici regulator..., navic sem tam nacpal tuningovou dioduna svorku DF a mam 13,8-14,5 i se svetlama V ziadnom pripade by to nemalo ist nad 14,2. 13,5 pri zapnutych svetlach uplne staci. Prebijanim znicis akumulator a ani ziarovkam to nerobi velmi dobre. |
Autor: | slovacek.milos [ 26.9.06, 07:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
peter pokud dělám paltest na vaz 2105 tak je tam hodnota pro dobíjení 14.9 V baterku má stejnou jak škodovky jen s větší kapacitou a že by baterky nějak odcházely a ničily se to asi ne tak to bude do 15 V ještě v pohodě |
Autor: | Peter50kw [ 26.9.06, 07:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pri 15V (nad 14,4) akumulator vrie, tak to nieje velmi dobry rezim. Pri modernejsich autach s elektronickym regulatorom ta to cez 14 jednoducho nepusti. Na druhej strane ani pod 13,5. |
Autor: | Kachnis [ 27.9.06, 11:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
vim o hafo zapadnich autech ktery normalne drzej 14,5-15,0 V pokud by to bylo spatne, museli by stahnout Astry,Safiry,Nisany...... nebojim se ze bych si napetim 14,5 V zrusil baterku...fakt ne... navic ber, ze jezdim i po meste a altik 55A na volnobeh nedobiji, takze rozsviceny svetla,radio, vetrak topeni.... to vse pak cuca z baterky... a kdyz jedu v noci mam odver cca 350 W (2tlumeny+4x dalkovy+radio) takze nevidim duvod proc se bat o baterku ze bych ji krmil moc.. |
Autor: | Kikan [ 27.9.06, 14:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mě dává altík na baterku +/- 14,5 V při vypnutých světlech atd. |
Autor: | jk [ 27.9.06, 19:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ono taky záleží, jak kdo jezdí. Čím vyšší napětí, tím rychleji se baterka nabije a začne přebíjet. Při těch 14V by se teoreticky neměla nikdy přebít a vyvřít. Mám známého, co si na zimu přidává na relátku napětí. Vysoký odběr, proudu, krátké trasy, baterka se při jeho způsobu jízdy nestíhá ani pořádně nabíjet. Proto to vyšší napětí. Při nabíjení nabíječkou je na baterce taky vyšší napětí než 14V, ale rozdíl je v tom, že jen po omezenou dobu nabíjení a potom se vypne, takže nevyvře. |
Autor: | Nepér [ 27.9.06, 21:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kam se zapojuje ta tuningová dioda? |
Autor: | jk [ 28.9.06, 14:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: Kam se zapojuje ta tuningová dioda? Do serie s pomocným vinutím alternátoru. Regulátor dostává zhruba o 0,5-0,7V nižší napětí než baterka a reguluje tak na baterce o toto napětí víc. |
Autor: | Martin [ 28.9.06, 16:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ale co vím, tak regulátor porovnává napětí na výstupu alternátoru (na baterce) s referencí, takže by dioda v pomocném napětí neměla mít na napětí žádný vliv? |
Autor: | jk [ 28.9.06, 18:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin píše: Ale co vím, tak regulátor porovnává napětí na výstupu alternátoru (na baterce) s referencí, takže by dioda v pomocném napětí neměla mít na napětí žádný vliv? Regulátor vychází z předpokladu, že se napětí na výstupu pomocného usměrňovače jen minimálně liší od hlavního vinutí (Rozdíl menší než 1V, spíš, do 0,5V), větší rozdíl napětí znamená že je někde chyba. Kdyby reguloval podle napětí baterky, tak z ní musí pořád (tedy i při vypnutém motoru) odebírat proud a to by se asi nikomu moc nelíbilo. Prostě to tak páni konstruktéři vymysleli. Kontrolka dobíjení je zapojena právě mezi napětí baterky (po zapnutí zapalování) a výstup tohoto pomocného usměrňovače. To že zhasne znamená, že je tam jen malej rozdíl napětí blízký 0V. |
Autor: | Nepér [ 28.9.06, 18:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takže někam na ten modrej drátek (rozdvojuje se a vede ke kontrolce), co vede z alternátoru do regulátoru jo? |
Autor: | jk [ 28.9.06, 20:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: Takže někam na ten modrej drátek (rozdvojuje se a vede ke kontrolce), co vede z alternátoru do regulátoru jo? Nemám sice favorita, ale měl by to být drát co vede z pomocného usměrňovače na kontrolku a regulátor (to podle tvého popisu sedí) a rozpojil bych ten drát co vede přímo do regulátoru, aby neměla žárovka tendenci ke žhnutí (napětí na diodě navíc). Kontrolka tedy zůstává mezi baterkou a pomocným usměrňovačem. A mezi pomocný usměrňovač a regulátor přijde dioda. Pozor na přepólování diody. Pomůcka: pokud je dioda přepólovaná, nesvítí kontrolka po zapnutí klíče. Diodu bych dal alespoň 3A. Jarda |
Stránka 1 z 8 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |