Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Přístrojovka svítí slabě, světla také, nenastartuju -FAVORIT
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=19780
Stránka 1 z 3

Autor:  milalof [ 12.11.09, 11:04 ]
Předmět příspěvku:  Přístrojovka svítí slabě, světla také, nenastartuju -FAVORIT

Problém s elektrikou. Auto bylo v provozu.
Náhle nestartuje. Světla svítí velmi slabě.
Odpojil a připojil jsem svorky akumulátoru.
Měřil jsem jestli není velký odpor mezi mínus pólem aku a karosérií auta a nebyl.
Odpojil jsem Od plus pólu aku startér a stále to vypadalo, že by mohl někde být skrat. (Světla svítila velmi slabě)
Občas jsou problémy s fungováním stěračů.

Co a kde bych měl změřit, abych mohl odhalit závadu a odstranit ji?
Díky. Poslední dobou, než opravím jednu závadu objeví se nová :-(

Autor:  breta1 [ 12.11.09, 11:11 ]
Předmět příspěvku: 

Já to vidím na zcela vybitou nebo už vadnou baterku.

Autor:  venda [ 12.11.09, 11:12 ]
Předmět příspěvku: 

Napětí na baterce tě změřit nenapadlo?

Autor:  milalof [ 12.11.09, 11:47 ]
Předmět příspěvku: 

venda píše:
Napětí na baterce tě změřit nenapadlo?


Zapoměl jsem napsat. Napětí bylo 13,6V
Baterka mi před 4mi dny nedokázala nastartovat, tak jsem ji dal nabít 4 dny do tepla.
Po nabití mi favo nechtělo, po delším stání (asi měsíc), nastartovat, ale baterka točila motorem v pohodě, rychle a dlouho..Co jsem Favo rozjel chytalo okamžitě a bezproblémů. Stratoval jsem na 20 km asi 6x.
Pak jsem zastavil. Naložil náklad, otočil klíček a kontrolky svítili najednou strašně slabě.
Zkusil jsem rozsvítit světla, ta taky najednou skoro nesvítily a i světlo uvnitř auta bylo dost slabé.
Při otočením klíčku na polohu pro startování. Startér úplně bezesnahy.

Autor:  slovacek.milos [ 12.11.09, 11:56 ]
Předmět příspěvku: 

baterka se dá proměřit jednoduchým způsobem


vemeš trojku svařovací drát na acetylen a propoj plus mínus na baterce ale musí být odpojená pokud ten drát udržíš v ruce déle jak dvě vteřuny než řekneš raz dva tak je baterka KO miloš

Autor:  venda [ 12.11.09, 11:58 ]
Předmět příspěvku: 

Naprázdno? nebo pri běžícím motoru?
Tohle jsou typické příznaky špatné baterky, nebo jó velikých přechoďáků v konaktech. Jen tak cvičně zkus změřit napětí při stojícím motoru a rozsvícených světlech. A jestli jsi naměřil 13,6 V při vyplém motoru, tak se poohlédni po jiném měřáku.

Autor:  milalof [ 12.11.09, 12:09 ]
Předmět příspěvku: 

venda píše:
Naprázdno? nebo pri běžícím motoru?
Tohle jsou typické příznaky špatné baterky, nebo jó velikých přechoďáků v konaktech. Jen tak cvičně zkus změřit napětí při stojícím motoru a rozsvícených světlech. A jestli jsi naměřil 13,6 V při vyplém motoru, tak se poohlédni po jiném měřáku.


Ano, při vypnutém motoru. Divné...

Ten + a - se mi nechce moc spojovat. Mam obavu, že by to mohlo mít vliv na životnost baterie.

Nové baterky jsou už skoro dražší, než auto samotné :)

Autor:  Dawid130 [ 12.11.09, 12:12 ]
Předmět příspěvku: 

A pokud naměříš při nastartovaným autě pod 14V tak je to taky špatně.

Ale pokud má baterie při nenastartovaným motoru 13,6V tak byla baterie přebíjena. Tudíž když naměříš v autě více jak 14,5 V tak přebíjíš.

Autor:  milalof [ 13.11.09, 10:58 ]
Předmět příspěvku: 

Dawid130 píše:
A pokud naměříš při nastartovaným autě pod 14V tak je to taky špatně.

Ale pokud má baterie při nenastartovaným motoru 13,6V tak byla baterie přebíjena. Tudíž když naměříš v autě více jak 14,5 V tak přebíjíš.


Včera jsem to byl znovu přeměřit a dostal jsem se ke stejné hodnotě 13,6V.

Abych otestoval jestli je to baterkou zkoušeli jsme k ní připojit ještě jednu přes startovací kabely.

Při otočení klíčku na startování, startér trochu cvakal a ručka otáčkoměru se na krátko vychýlila a zase spadla.

Nevím, kde hledat.

Autor:  ferrari [ 13.11.09, 11:10 ]
Předmět příspěvku: 

Tvoju baterku skús dať do iného auta...a skús to ukostriť nejakým iným hrubým káblom - priamo na motor...proste treba na 100% vylúčiť chybu baterky...

Autor:  Matthes [ 13.11.09, 12:23 ]
Předmět příspěvku: 

Dawid130: Tech 14,5V mam a Semik rika ze to neprebiji :-)

milalof: Pokud je tva baterka KO a kabelama k ni pridas jeste jednu, tak ta spatna tu dobrou natolik zatizi ze stejne nenastartujes. Spatnou odpoj a zkus jinou a uvidis...

Autor:  Nepér [ 13.11.09, 12:27 ]
Předmět příspěvku: 

Ale simtě... táta nechal svítit světla na LandCruiseru, ráno ani ťuk, jsou tam dvě 80Ah paralelně :). Místo jedný jsme přes dřevo (japonský konstruktér by čučel :lol: ) přišroubovali mojí 60Ah z Favorita a Toyota 3.0 D4-D udělal tse tse a hurá :) . U kabelů je vždycky problém s přechodovými odpory...

Autor:  milalof [ 13.11.09, 13:16 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Dawid130: Tech 14,5V mam a Semik rika ze to neprebiji :-)

milalof: Pokud je tva baterka KO a kabelama k ni pridas jeste jednu, tak ta spatna tu dobrou natolik zatizi ze stejne nenastartujes. Spatnou odpoj a zkus jinou a uvidis...


Jako pravda, že jak jsem zkusil startovat, tak na nastartovaném autě, na které jsem byl připojen kabely, klesly otáčky.. Prostě měl jsem dojem, že je tam asi velky odběr... Zkusim tam tu baterku ještě přendat a pak budu asi hledat skrat. Což mam pocit asi ani nenajdu v té zimě na parkovišti. :roll: :?

Autor:  ferrari [ 13.11.09, 14:14 ]
Předmět příspěvku: 

To môže byť aj štartér v prdélke...

Autor:  Dawid130 [ 13.11.09, 15:40 ]
Předmět příspěvku: 

říkám ti že pokud má baterie 13,6V tak je zničena přebíjením.
A už s tím nehneš. :evil:

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/