Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 23:54



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
 Favo altik-mžourá kontrolka 
Autor Zpráva

Příspěvky: 35
Příspěvek Favo altik-mžourá kontrolka
Při jízdě za tmy je vidět velmi slabě mžourající kontrolku dobíjení.
Mám LED-bates,kde zelená je od 13 do 15V,a ta indikuje že to dobíjí i při tom mžourání kontrolky a to i při zapnutých spotřebičích.Mám pátrat po závadě s nebo se na to vybodnout,když to dobíjí?
Altík 55A byl osazen drážkovanou řemenicí,kterou jsem nahradil obyč. malého průměru.Aby zhasla kontrolka dobíjení je potřeba motor vytočit na cca1300 rpm.Dá se toto odstranit paralelním odporem ke kontolní žárovce?Žadný tam totiž nemám.


5.11.09, 18:32
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
odstranit se to dá ti odporem, je to asi 5 dní, co to tady řešil michalkatka s neperem

já sem mžourání kotrolky odstranil utažením 3xM5 na altiku :wink:

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


5.11.09, 21:17
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Ondras83 píše:
odstranit se to dá ti odporem, je to asi 5 dní, co to tady řešil michalkatka s neperem

já sem mžourání kotrolky odstranil utažením 3xM5 na altiku :wink:


ešte to môže robiť aj regulátor, uhlíky alebo kostra motora...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.11.09, 21:58
Profil

Příspěvky: 35
Příspěvek 
Altík je po opravě:ložiska,osoustružený,nový regulátor s uhlíky,přeměřené diody.
Ta kontrolka mi to dělala i když tam byla repasovaná 55A s externím regulátorem.
Zemnící měděný pás mám též nový.
Co kdybych místo paralelního odporu 82 ohmů dal 4W žárovku?Paralelní kombinace 1,3W žárovky a 82 odporu je oproti 4W žárovce rozdíl cca 10 ohmů-aspoň pokud jsem dobře počítal.


8.11.09, 16:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
sudetak píše:
Altík je po opravě:ložiska,osoustružený,nový regulátor s uhlíky,přeměřené diody.
Ta kontrolka mi to dělala i když tam byla repasovaná 55A s externím regulátorem.
Zemnící měděný pás mám též nový.
Co kdybych místo paralelního odporu 82 ohmů dal 4W žárovku?Paralelní kombinace 1,3W žárovky a 82 odporu je oproti 4W žárovce rozdíl cca 10 ohmů-aspoň pokud jsem dobře počítal.


a stále ti to robí :?:

je to viacmenej iba teória ale môže to robiť kôli rozdielu napätia na alternátore a palubnej sieti, ak máš na "+" kábli nejaký úbytok napätia tak ten rozdiel ti môže rozžhaviť kontrolku, napr na alternátore máš 14,3, pričom v sieti máš 12,8 tak tých 1,5V môže kontrlolku žhaviť...

ak by sa ti podarilo zmeraj napätie za chodu priamo na alternátore a prístrojovke, neviem či to nemôže robiť aj slabý prechoďák v ukostrení prístrojovky...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


8.11.09, 20:20
Profil

Příspěvky: 35
Příspěvek 
Ano robí mi to stále,ale když to dobíjí tak to moc neřeším.
Pokusím se to přeměřit,podotahovat co se dá uvidíme.Možná,že to skutečne bude tím kilometrovým drátem na kontrolku,nebo blbou kostrou přístrojovky.
Zatím díky za rady.


19.11.09, 16:15
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Jedině zkontrolovat kostru přístrojovky, kostru motoru a karoserie. Potom všechny spoje vedoucí kladný pol napájení.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


19.11.09, 18:45
Profil

Příspěvky: 327
Příspěvek 
michalkatka píše:
sudetak píše:
Altík je po opravě:ložiska,osoustružený,nový regulátor s uhlíky,přeměřené diody.
Ta kontrolka mi to dělala i když tam byla repasovaná 55A s externím regulátorem.
Zemnící měděný pás mám též nový.
Co kdybych místo paralelního odporu 82 ohmů dal 4W žárovku?Paralelní kombinace 1,3W žárovky a 82 odporu je oproti 4W žárovce rozdíl cca 10 ohmů-aspoň pokud jsem dobře počítal.


a stále ti to robí :?:

je to viacmenej iba teória ale môže to robiť kôli rozdielu napätia na alternátore a palubnej sieti, ak máš na "+" kábli nejaký úbytok napätia tak ten rozdiel ti môže rozžhaviť kontrolku, napr na alternátore máš 14,3, pričom v sieti máš 12,8 tak tých 1,5V môže kontrlolku žhaviť...

ak by sa ti podarilo zmeraj napätie za chodu priamo na alternátore a prístrojovke, neviem či to nemôže robiť aj slabý prechoďák v ukostrení prístrojovky...

Ono je to trosku jinak - ta zarovka neni zapojena mezi vystup alternatoru [hlavni diody] a palubni sit. Je zapojena mezi pomocne diody a palubni sit. Je-li vse OK, jsou napeti na vystupu hlavnich i pomocnych diod priblizne stejna, ale pokud je nekde studenak nebo nacata dioda, jsou napeti ruzna.


19.11.09, 20:26
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 8 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz