Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

napájení auta procesorovou nabíječkou
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=20353
Stránka 1 z 1

Autor:  cyz [ 24.12.09, 21:36 ]
Předmět příspěvku:  napájení auta procesorovou nabíječkou

Mám procesorovou nabíječku, je to CTEK, 3,6A proud, nemá režim napájení, pouze dobíjení. Nevíte co udělá procesorová nabíječka pokud jí použiju k napájení auta kdy zátěž bude mírně vyšší než nabíjecí proud?

Autor:  varok [ 25.12.09, 10:13 ]
Předmět příspěvku: 

Buď ta nabíječka odejde, nebo se vypne a rožne se kontrolka přetížení. Ty elektronické nabíječky mají většinou ochrany před přetížením a zkratem.

Autor:  slovacek.milos [ 25.12.09, 10:40 ]
Předmět příspěvku: 

varok píše:
Buď ta nabíječka odejde, nebo se vypne a rožne se kontrolka přetížení. Ty elektronické nabíječky mají většinou ochrany před přetížením a zkratem.


těch nabíječek mám víc ty staré mají tavnou pojistku a po roce 1990 mají snad všechny malinké trafo těch 3,5A a tepelnou pojistku

já se stím moc nepárám klidně připnu nabíječku prcka na nákladák do rána cvaká tepelná pojistka a pak třeba přestano brát tolik baterka a nabíjí bez přestání :D miloš

Autor:  breta1 [ 25.12.09, 10:52 ]
Předmět příspěvku: 

Dival jsem se na popis teto nabijecky, jsou tam vsechny mozne blbiny, ale to hlavni, napeti naprazdno bez zateze, tam neni. Je to dulezite pro to, kdybys u noveho moderniho auta menil baterku a nechtel bys prijit napr. o kod radia i dalsi nastaveni , pres zapalovac cigaret by se dal takovy zdroj pripojit a po odpojeni baterky by se nic nestalo, ale ten zdroj by nesmel naprazdo prekrocit podstatne hodnotu 15V - a o tom tady neni rec. Jestli mas merak, zmer to a napis to tady.
Pokud pripojis svoji nabijecku na baterku, muzes ji zatizit jak chces a nabijecka pojede, proroze spotreba z baterky nad 3,5A se pokryje z baterky.
Co udela nabijecka mimo baterku, kdyz ji zatizis nad 3,5A, tady zase neni napsano - bud se vypne nebo se proud proste omezi na tuto hodnotu. [zkus pripojit na nabijecku vlakno zarovky pro dalkova svetla a napis, co to dela].
To, co ma byt v navodu, tam opet neni, ale radobychytrych reci je tam plno...

Autor:  slovacek.milos [ 25.12.09, 11:12 ]
Předmět příspěvku: 

breta1 píše:
Dival jsem se na popis teto nabijecky, jsou tam vsechny mozne blbiny, ale to hlavni, napeti naprazdno bez zateze, tam neni. Je to dulezite pro to, kdybys u noveho moderniho auta menil baterku a nechtel bys prijit napr. o kod radia i dalsi nastaveni , pres zapalovac cigaret by se dal takovy zdroj pripojit a po odpojeni baterky by se nic nestalo, ale ten zdroj by nesmel naprazdo prekrocit podstatne hodnotu 15V - a o tom tady neni rec. Jestli mas merak, zmer to a napis to tady.
Pokud pripojis svoji nabijecku na baterku, muzes ji zatizit jak chces a nabijecka pojede, proroze spotreba z baterky nad 3,5A se pokryje z baterky.
Co udela nabijecka mimo baterku, kdyz ji zatizis nad 3,5A, tady zase neni napsano - bud se vypne nebo se proud proste omezi na tuto hodnotu. [zkus pripojit na nabijecku vlakno zarovky pro dalkova svetla a napis, co to dela].
To, co ma byt v navodu, tam opet neni, ale radobychytrych reci je tam plno...

)
supr nápad zapalovač :P mám baterky z alarmu připojím na zástrčku a je klid na kždém autě co měním baterku vemu nejptve startovací kabely a akumulátor připnu a pak měním baterku dělám to i u 120 prostě u všech zdroj do zapalovače mi to usnadní :D dík miloš

Autor:  Nepér [ 25.12.09, 13:06 ]
Předmět příspěvku: 

breta1 píše:
Dival jsem se na popis teto nabijecky, jsou tam vsechny mozne blbiny, ale to hlavni, napeti naprazdno bez zateze, tam neni. Je to dulezite pro to, kdybys u noveho moderniho auta menil baterku a nechtel bys prijit napr. o kod radia i dalsi nastaveni , pres zapalovac cigaret by se dal takovy zdroj pripojit a po odpojeni baterky by se nic nestalo, ale ten zdroj by nesmel naprazdo prekrocit podstatne hodnotu 15V - a o tom tady neni rec. Jestli mas merak, zmer to a napis to tady.
Pokud pripojis svoji nabijecku na baterku, muzes ji zatizit jak chces a nabijecka pojede, proroze spotreba z baterky nad 3,5A se pokryje z baterky.
Co udela nabijecka mimo baterku, kdyz ji zatizis nad 3,5A, tady zase neni napsano - bud se vypne nebo se proud proste omezi na tuto hodnotu. [zkus pripojit na nabijecku vlakno zarovky pro dalkova svetla a napis, co to dela].
To, co ma byt v navodu, tam opet neni, ale radobychytrych reci je tam plno...


Jinými slovy a srozumitelně: Nabíječka je určena k nabíjení baterie, která má poměrně tvrdé napětí 12V. Pokud je připojená nabíječka, teče do akumulátoru proud a napětí na něm poněkud stoupne, maximálně na typicky 14-15 V. Tohle maximum se nepřekročí hlavně díky připojenému akumulátoru. Po jeho odpojení, za současného ponechání připojené nabíječky, může napětí na svorkách nabíječky nekontrolovatelně stoupnout, protože nabíječka je konstruována spíše jako zdroj proudu, tj nezávisle na výstupním napětí z ní teče pořád zhruba stejný proud a po odlehčení se nabíječka snaží tento proud dodat, takže napětí stoupá a stoupá... Některé chytřejší nabíječky se mohou chovat bezpečně, některé ne ale z principu je napájení nabíječkou špatně.

Pro daný účel je vhodný stabilizovaný zdroj napětí 12-14V, který naopak udržuje konstantní napětí, nezávisle na zatěžovacím proudu (do jisté míry samozřejmě) a zase obráceně není vhodný k nabíjení akumulátoru.

Autor:  cyz [ 25.12.09, 16:05 ]
Předmět příspěvku: 

tak je to dobré, nabíječka se nevypíná, dává stabilní proud 3,6A bez ohledu na napětí na baterii, zátěž víceméně ignoruje což je přesně to co jsem potřeboval - chci ji do auta na léto zabudovat na pevno a když přijedu do kempu tak zapojím auto do sítě a o nic víc se nestarat....pokud tam zapojím 5A lednici tak rozdíl proudů bude 1400mA což mi baterku za noc nevybije a druhý den se dobije z alternátoru.

Autor:  darklord [ 25.12.09, 16:06 ]
Předmět příspěvku: 

1400mA = 1.4A, co predpokladam ze da baterke dost zabrat...

Autor:  cyz [ 25.12.09, 16:56 ]
Předmět příspěvku: 

úplně v pohodě, to je vybití cca o 14Ah, tzn asi na 60-70% kapacity (pokud počítám s tím že počáteční kapacita nebyla 100%), alternátor to dobije za 1-2h jízdy a tohle vybití baterce až tak nevadí (problém nastává až při vybíjení pod 40%) a pokud bych to takhle dělal denně, začne sulfátovat ale pokud to takhle uděláš 5x za rok v kempu tak není problém. Navíc pokud koupím 48W lednici tak ten rozdíl bude cca 400mA což už je zanedbatelné. Řekl bych že škodovka 120 při startu v -20 vezme z baterky víc, pokud teda počítám průměrnou špatně startující 120ku

Autor:  Nepér [ 25.12.09, 18:57 ]
Předmět příspěvku: 

darklord píše:
1400mA = 1.4A, co predpokladam ze da baterke dost zabrat...
To je vzhledem ke kapacitě nesmysl.

Doporučuji článek "Akumulátor od pana Čecha".

Autor:  Pech. [ 25.12.09, 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

většina dnešních slušných nabiječek se bez zátěže prostě vypne..... jako napájecí zdroj obvykle nejdou použít..

Autor:  Nepér [ 25.12.09, 21:49 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám taky slušnou nabíječku, typ TDOA: Trafo - dioda - odpor - ampérmetr :lol:

Autor:  cyz [ 25.12.09, 21:51 ]
Předmět příspěvku: 

tahle jde, s připojenou baterkou samozřejmě. Jako základní metodu nabíjení používá tu s konstantním proudem....zkoušel jsem, normálně funguje.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/