Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Š130-samovolne spusteni vetraku chladice - auto 2 dny garazi https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=2045 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | MK_vs [ 5.10.06, 05:57 ] |
Předmět příspěvku: | Š130-samovolne spusteni vetraku chladice - auto 2 dny garazi |
Dobrý den, dnes ráno jsem šel do garáže pro kolo a co neslyším. Na Š130, která byla už 2 dny v garáži bez jakého koli pohybu jel větrák chladiče. Přitom večer, kdydž jsem tam byl se nedělo nic. Neměl jsem čas ráno zkoumat příčinu, tak jsem jen odpojil baterku. Stejně už měla jen 9,6V, podle multimetru. Co toto může způsobit? POkud skrat, což si jinak neumím vysvětlit, kde a co ledat? Kudy vedou dráty? POkud bych nic nenašel, jak a kde namontovat dodatečný spínač větráku chladiče? Děkuji Martin. |
Autor: | Martin [ 5.10.06, 07:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ventilátor je jednou svorkou uzemněn, takže to musí být na 99% spínač ventilátoru, ten je našroubován v chladiči. Drát vede od první pojistky svazkem dopředu k chladiči na spínač a odtud na ventilátor. Pokud chceš udělat ruční zapínání, tak musíš někde přidělat vypínač natáhnout k němu drát od první pojistky a dál svazkem dopředu k ventilátoru a přiděláš ho na drát, který vede od termospínače (v chladiči) k ventilátoru. Pokud bys chtěl, aby to fungovalo jen při zapnutém zapalování, tak to připojíš místo na první na druhou pojistku. Jestli nehodláš zachovat automatické spínání termospínačem (musel bys koupit nový), tak můžeš využít drát vedoucí k ventilátoru. Ten bys musel najít mezi dráty na první pojistce a zapojit ho přes vypínač a na druhé straně odpojit termospínač a ty dva dráty spojit na tvrdo. Napsal jsem to možná trochu zmateně, tak jestli je něco nejasný, tak se ještě zeptej. |
Autor: | Bukaj [ 5.10.06, 09:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takhle jsem jednou v zimě přišel k autu, otočím klíčkem, a ani nemrkly kontrolky Když jsem dobil a zapojil aku, tak se rozeběhl ventilátor chladiče Odešel termospínač v chladiči a ve 20tistupňovém mrazu v noci sepnul... Po výměně spínače (90Kč) vše OK. Jinak je možnost přepojit napájení ventilátoru z 1. pojistky na pojistku 2. - (aktivace klíčkem), některá auta to tak mají (Felicie?)... |
Autor: | Lukas [ 5.10.06, 16:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bukaj píše: Takhle jsem jednou v zimě přišel k autu, otočím klíčkem, a ani nemrkly kontrolky Když jsem dobil a zapojil aku, tak se rozeběhl ventilátor chladiče Odešel termospínač v chladiči a ve 20tistupňovém mrazu v noci sepnul... Po výměně spínače (90Kč) vše OK. Jinak je možnost přepojit napájení ventilátoru z 1. pojistky na pojistku 2. - (aktivace klíčkem), některá auta to tak mají (Felicie?)... felicie ne-e. aspon znamy ma teda feldu a kdyz dojel na chatu (pekny kopec) tak mu vetrak bezl ikdyz vypnul motor |
Autor: | elegant [ 5.10.06, 16:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
To, že je ten ventilátor na prvej poistke má aj svoje hlbšie opodstatnenie. Dokým neni voda schladená a nevypne termospínač, tak ten ventilátor chladí vodu, čo je v chladiči. Ja viem, že tá voda necirkuluje, ale aj to občas pomôže. To, že ti šiel tie 2 dni ten vetrák, tak to ti odišiel termospínač (ostal zlepený a ostal zapnutý). Vymeň si to, neni to až taká veľká práca (tak cca 15-20 min.). Ja som si pri výmene termospínača dal paralérne vypínač aj s kontrolkou. Teraz aspoň viem, že kedy mi ide ventilátor a kedy nie (niektorý ľudia to počujú, ale ja si to nevšimnem). |
Autor: | vopaje [ 5.10.06, 18:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak,tak.Fel.má zapojení přímo-bez klíčku.Elegant to popsal perfektně,jak udělat min.změny a supr výsledek.I ta kontrolka má své důvody.čus |
Autor: | kdoasi [ 6.10.06, 20:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
elegant píše: To, že je ten ventilátor na prvej poistke má aj svoje hlbšie opodstatnenie. Dokým neni voda schladená a nevypne termospínač, tak ten ventilátor chladí vodu, čo je v chladiči. Ja viem, že tá voda necirkuluje, ale aj to občas pomôže. To, že ti šiel tie 2 dni ten vetrák, tak to ti odišiel termospínač (ostal zlepený a ostal zapnutý). Vymeň si to, neni to až taká veľká práca (tak cca 15-20 min.). Ja som si pri výmene termospínača dal paralérne vypínač aj s kontrolkou. Teraz aspoň viem, že kedy mi ide ventilátor a kedy nie (niektorý ľudia to počujú, ale ja si to nevšimnem). Ještě bych doplnil, že není na škodu to zapojit přes relátko, pak prochází termospínačem několikasetnásobně nižší proud, takže je předpoklad, že vydrží mnohem déle. |
Autor: | Nepér [ 6.10.06, 20:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bukaj píše: Jinak je možnost přepojit napájení ventilátoru z 1. pojistky na pojistku 2. - (aktivace klíčkem), některá auta to tak mají (Felicie?)... Jen tak pro informaci, fávo to má přes klíček... |
Autor: | Bukaj [ 7.10.06, 06:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: Bukaj píše: Jinak je možnost přepojit napájení ventilátoru z 1. pojistky na pojistku 2. - (aktivace klíčkem), některá auta to tak mají (Felicie?)... Jen tak pro informaci, fávo to má přes klíček... Jo, díky, tušil jsem, že nějaká novější škodovka to tak má... |
Autor: | Šemik [ 7.10.06, 09:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
kdoasi píše: elegant píše: To, že je ten ventilátor na prvej poistke má aj svoje hlbšie opodstatnenie. Dokým neni voda schladená a nevypne termospínač, tak ten ventilátor chladí vodu, čo je v chladiči. Ja viem, že tá voda necirkuluje, ale aj to občas pomôže. To, že ti šiel tie 2 dni ten vetrák, tak to ti odišiel termospínač (ostal zlepený a ostal zapnutý). Vymeň si to, neni to až taká veľká práca (tak cca 15-20 min.). Ja som si pri výmene termospínača dal paralérne vypínač aj s kontrolkou. Teraz aspoň viem, že kedy mi ide ventilátor a kedy nie (niektorý ľudia to počujú, ale ja si to nevšimnem). Ještě bych doplnil, že není na škodu to zapojit přes relátko, pak prochází termospínačem několikasetnásobně nižší proud, takže je předpoklad, že vydrží mnohem déle. Budu vám možná všem připadat jako blázen, ale tvrdím že v tomoto případě je lepší čidlo z druhovýroby než origoš. Já ho měnil, dostal jsem nějakou druhovýrobu asi za 85 Kč, dokonce je noname. Ta myšlenka s relátkem mě taky napadla, ale ukázalo se že to to druhovýrobové čidlo nepotřebuje. Celé léto to spolehlivě spínalo i rozepínalo.Ty origo odcházely tak ve druhé, třetí zácpě... |
Autor: | elegant [ 7.10.06, 12:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja mám tiež druhovýrobu a celé leto už funguje, ale tú druhovýrobu som už menil za druhovýrobu, takže odchádza aj tá. Možno to relátko neni zlý nápad. |
Autor: | Nepér [ 7.10.06, 18:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
elegant píše: Ja som si pri výmene termospínača dal paralérne vypínač aj s kontrolkou. Taky mám kontrolku, takže kontroluju... |
Autor: | Kikan [ 7.10.06, 18:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Před půl rokem jsem taky měnil čidlo (druhovýrobu) a zapojil jsem to na kontrolku. Zatím vše fachčí. A aspoň vím kdy chladí. |
Autor: | Lukas [ 7.10.06, 19:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
taky sem si na to posvitil - kontrolkou |
Autor: | rasa [ 12.10.06, 14:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: Bukaj píše: Jinak je možnost přepojit napájení ventilátoru z 1. pojistky na pojistku 2. - (aktivace klíčkem), některá auta to tak mají (Felicie?)... Jen tak pro informaci, fávo to má přes klíček... Nejni to tak docela pravda nejsem si jistej s fávem do r.v. 92 ale 93 vejš (Ty s monovstřikem a kompem) běží i bez klíčku ... |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |