Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Nabíjanie bezudržbovej batérie https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=20543 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | salomen [ 7.1.10, 15:21 ] |
Předmět příspěvku: | Nabíjanie bezudržbovej batérie |
Cafte.Podarilo sa mi úplne vybiť akumulátor http://www.battery.cz/autobate.....-748-v2838 Je to bezudržbová bateria.Otázka znie ako sa tam nalieva destilka a je tam nejaké odvetrávanie plynov keď to nemá tie štuple na dolievanie?Proste ako to nabiť.Dikes. |
Autor: | Kristensen [ 7.1.10, 15:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nedolejvá se proto se jmenuje bezúdržbová, nabíjí se stejně jako obyč baterka a odvětrání má. |
Autor: | cyz [ 9.1.10, 22:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
odvětrání má ale je dobré hlídat napětí - to odvětrávání není nic moc a pokud to přeženeš tak se nafoukne a když nenafoukne a necháš ji tam dlouho tak hrozí odpařování vody kterou nedoplníš (ale při jednom nabíjení to nehrozí, to bys tam musel nechat snad několik dní) |
Autor: | mixal.s [ 10.1.10, 15:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
voda sa nedoplna... odporucam nabijat cim mensim prudom a tak, aby clanky nedosiahli splynovacie napatie (ludovo vrenie baterie), ktore nastava pri 2,35V / clanok, to znamena, ze na celu bateriu je to 2,35 x 6 = 14,1V... |
Autor: | Jiří Čech [ 10.1.10, 16:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
mixal.s píše: voda sa nedoplna... odporucam nabijat cim mensim prudom a tak, aby clanky nedosiahli splynovacie napatie (ludovo vrenie baterie), ktore nastava pri 2,35V / clanok, to znamena, ze na celu bateriu je to 2,35 x 6 = 14,1V... jak jsi přišel na těch 2,35V? Nevím, ale jak jsem zjistil, hodně aku s "okem" má možnost nějak otevřít články, stačí se na něj pořádně podívat... většinou jde o společný kryt všech šesti otvorů.. Nabíjet do 14.4 V prudem 0,12xkapacita aku a pak snížit na 0,06xkapacita a nechat do napětí 16,5 V a pak vypnout. Podle mne ale tím hlubokým vybitím dostal dost na prdel a jeho životnost se sníží, pokud vůbec půjde nabít... |
Autor: | fatal [ 10.1.10, 17:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
mixal.s píše: ...na celu bateriu je to 2,35 x 6 = 14,1V... Jenže v autě ti altík dá víc... Jiří Čech píše: hodně aku s "okem" má možnost nějak otevřít články Některé mají jen špunty přelepené nálepkou... |
Autor: | Jiří Čech [ 10.1.10, 17:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: mixal.s píše: ...na celu bateriu je to 2,35 x 6 = 14,1V... Jenže v autě ti altík dá víc... Jiří Čech píše: hodně aku s "okem" má možnost nějak otevřít články Některé mají jen špunty přelepené nálepkou... Pro bezúdržbové aku je předepsané dobíjecí napětí alternátoru 14,5 - 14,8 V... |
Autor: | slovacek.milos [ 10.1.10, 18:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pro bezúdržbové aku je předepsané dobíjecí napětí alternátoru 14,5 - 14,8 V...[/quote] a to vymyslíš jak jiné relé a kde ho koupit ? pak jsi asi domotal dvě věci je bezúdržbový akumulátor tam jsou nějaké ventilky a voda se neodpařuje i Ag, pak jsou akumulátory označeny Ca že ty desky jsou vytobeny s příměcí Ca a ty potřebují těch 14.6 V, vyrábí se i v provedení udržbové miloš |
Autor: | Jiří Čech [ 10.1.10, 19:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
slovacek.milos píše: Pro bezúdržbové aku je předepsané dobíjecí napětí alternátoru 14,5 - 14,8 V... a to vymyslíš jak jiné relé a kde ho koupit miloš[/quote] u nových alternátorů toto napětí už je, jinak jde regulátor podložit diodami (psal jsem o tom v mém článku) a dostat se třeba na 16 V, když chceš... |
Autor: | slovacek.milos [ 10.1.10, 19:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
ještě to jirko dočti já to poopravil miloš |
Autor: | Jiří Čech [ 10.1.10, 19:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
slovacek.milos píše: Pro bezúdržbové aku je předepsané dobíjecí napětí alternátoru 14,5 - 14,8 V... a to vymyslíš jak jiné relé a kde ho koupit ? pak jsi asi domotal dvě věci je bezúdržbový akumulátor tam jsou nějaké ventilky a voda se neodpařuje i Ag, pak jsou akumulátory označeny Ca že ty desky jsou vytobeny s příměcí Ca a ty potřebují těch 14.6 V, vyrábí se i v provedení udržbové miloš[/quote] Nevím, ale neviděl jsem zatím Ca aku údržbové... asi jsem se špatně díval... |
Autor: | slovacek.milos [ 10.1.10, 19:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
já si jirko udělal školení jsou údržbové a bezůdržbové akumulátory olověné a jejich nabíjecí proud je 14V pokud jsou údržbové a bezúdržbové akumulátory olověné vyrobené a označené Ca musí mít dobíjecí napětí od 14.6V filozifie Ca je již nastavena od výroby a nesmí se pak ty aku zaměnovat třeba pro feldy si volíme bezúdržbový aku bez Ca např. silver http://www.google.cz/url?sa=t&source=we ... OWioUpySzw miloš |
Autor: | Jiří Čech [ 10.1.10, 19:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
slovacek.milos píše: já si jirko udělal školení jsou údržbové a bezůdržbové akumulátory olověné a jejich nabíjecí proud je 14V pokud jsou údržbové a bezúdržbové akumulátory olověné vyrobené a označené Ca musí mít dobíjecí napětí od 14.6V filozifie Ca je již nastavena od výroby a nesmí se pak ty aku zaměnovat třeba pro feldy si volíme bezúdržbový aku bez Ca např. silver http://www.google.cz/url?sa=t&source=we ... OWioUpySzw miloš A jsou Ca a Ca-Ca akumulátory, to víš také? |
Autor: | slovacek.milos [ 10.1.10, 19:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
jo ale dál bych to už nekochal to je téma nekonečné raději zakrním u toho označení Ca vyšší dobíjecí napětí, bez označení Ca normální napětí 14 V ale říct že pro bezůdržbové aku je předepsáno dobíjení 14.5 až 14.8 V to asi nebude vždy pravdou miloš |
Autor: | Jiří Čech [ 10.1.10, 19:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
slovacek.milos píše: jo ale dál bych to už nekochal to je téma nekonečné raději zakrním u toho označení Ca vyšší dobíjecí napětí, bez označení Ca normální napětí 14 V ale říct že pro bezůdržbové aku je předepsáno dobíjení 14.5 až 14.8 V to asi nebude vždy pravdou miloš Bezúdržbový je vždy Ca nebo bez volného elektrolytu, ale těch moc není a nevím, kdo zde má Optimu ve škoduli... u těch je naopak 14,4 V nejvýše povolené napětí |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |