Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Nabíjanie bezudržbovej batérie
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=20543
Stránka 1 z 4

Autor:  salomen [ 7.1.10, 15:21 ]
Předmět příspěvku:  Nabíjanie bezudržbovej batérie

Cafte.Podarilo sa mi úplne vybiť akumulátor http://www.battery.cz/autobate.....-748-v2838
Je to bezudržbová bateria.Otázka znie ako sa tam nalieva destilka a je tam nejaké odvetrávanie plynov keď to nemá tie štuple na dolievanie?Proste ako to nabiť.Dikes.

Autor:  Kristensen [ 7.1.10, 15:29 ]
Předmět příspěvku: 

Nedolejvá se proto se jmenuje bezúdržbová, nabíjí se stejně jako obyč baterka a odvětrání má.

Autor:  cyz [ 9.1.10, 22:31 ]
Předmět příspěvku: 

odvětrání má ale je dobré hlídat napětí - to odvětrávání není nic moc a pokud to přeženeš tak se nafoukne a když nenafoukne a necháš ji tam dlouho tak hrozí odpařování vody kterou nedoplníš (ale při jednom nabíjení to nehrozí, to bys tam musel nechat snad několik dní)

Autor:  mixal.s [ 10.1.10, 15:50 ]
Předmět příspěvku: 

voda sa nedoplna... odporucam nabijat cim mensim prudom a tak, aby clanky nedosiahli splynovacie napatie (ludovo vrenie baterie), ktore nastava pri 2,35V / clanok, to znamena, ze na celu bateriu je to 2,35 x 6 = 14,1V...

Autor:  Jiří Čech [ 10.1.10, 16:40 ]
Předmět příspěvku: 

mixal.s píše:
voda sa nedoplna... odporucam nabijat cim mensim prudom a tak, aby clanky nedosiahli splynovacie napatie (ludovo vrenie baterie), ktore nastava pri 2,35V / clanok, to znamena, ze na celu bateriu je to 2,35 x 6 = 14,1V...


jak jsi přišel na těch 2,35V?

Nevím, ale jak jsem zjistil, hodně aku s "okem" má možnost nějak otevřít články, stačí se na něj pořádně podívat... většinou jde o společný kryt všech šesti otvorů..
Nabíjet do 14.4 V prudem 0,12xkapacita aku a pak snížit na 0,06xkapacita a nechat do napětí 16,5 V a pak vypnout. Podle mne ale tím hlubokým vybitím dostal dost na prdel a jeho životnost se sníží, pokud vůbec půjde nabít...

Autor:  fatal [ 10.1.10, 17:25 ]
Předmět příspěvku: 

mixal.s píše:
...na celu bateriu je to 2,35 x 6 = 14,1V...

Jenže v autě ti altík dá víc... :roll:

Jiří Čech píše:
hodně aku s "okem" má možnost nějak otevřít články

Některé mají jen špunty přelepené nálepkou...

Autor:  Jiří Čech [ 10.1.10, 17:34 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
mixal.s píše:
...na celu bateriu je to 2,35 x 6 = 14,1V...

Jenže v autě ti altík dá víc... :roll:

Jiří Čech píše:
hodně aku s "okem" má možnost nějak otevřít články

Některé mají jen špunty přelepené nálepkou...


Pro bezúdržbové aku je předepsané dobíjecí napětí alternátoru 14,5 - 14,8 V...

Autor:  slovacek.milos [ 10.1.10, 18:59 ]
Předmět příspěvku: 

Pro bezúdržbové aku je předepsané dobíjecí napětí alternátoru 14,5 - 14,8 V...[/quote]

a to vymyslíš jak jiné relé a kde ho koupit ?

pak jsi asi domotal dvě věci je bezúdržbový akumulátor tam jsou nějaké ventilky a voda se neodpařuje i Ag,


pak jsou akumulátory označeny Ca že ty desky jsou vytobeny s příměcí Ca a ty potřebují těch 14.6 V, vyrábí se i v provedení udržbové miloš

Autor:  Jiří Čech [ 10.1.10, 19:07 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
Pro bezúdržbové aku je předepsané dobíjecí napětí alternátoru 14,5 - 14,8 V...


a to vymyslíš jak jiné relé a kde ho koupit miloš[/quote]

u nových alternátorů toto napětí už je, jinak jde regulátor podložit diodami (psal jsem o tom v mém článku) a dostat se třeba na 16 V, když chceš...

Autor:  slovacek.milos [ 10.1.10, 19:12 ]
Předmět příspěvku: 

ještě to jirko dočti já to poopravil miloš

Autor:  Jiří Čech [ 10.1.10, 19:17 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
Pro bezúdržbové aku je předepsané dobíjecí napětí alternátoru 14,5 - 14,8 V...


a to vymyslíš jak jiné relé a kde ho koupit ?

pak jsi asi domotal dvě věci je bezúdržbový akumulátor tam jsou nějaké ventilky a voda se neodpařuje i Ag,


pak jsou akumulátory označeny Ca že ty desky jsou vytobeny s příměcí Ca a ty potřebují těch 14.6 V, vyrábí se i v provedení udržbové miloš[/quote]

Nevím, ale neviděl jsem zatím Ca aku údržbové... asi jsem se špatně díval... :)

Autor:  slovacek.milos [ 10.1.10, 19:29 ]
Předmět příspěvku: 

já si jirko udělal školení jsou údržbové a bezůdržbové akumulátory olověné a jejich nabíjecí proud je 14V

pokud jsou údržbové a bezúdržbové akumulátory olověné vyrobené a označené Ca musí mít dobíjecí napětí od 14.6V


filozifie Ca je již nastavena od výroby a nesmí se pak ty aku zaměnovat


třeba pro feldy si volíme bezúdržbový aku bez Ca např. silver http://www.google.cz/url?sa=t&source=we ... OWioUpySzw miloš

Autor:  Jiří Čech [ 10.1.10, 19:33 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
já si jirko udělal školení jsou údržbové a bezůdržbové akumulátory olověné a jejich nabíjecí proud je 14V

pokud jsou údržbové a bezúdržbové akumulátory olověné vyrobené a označené Ca musí mít dobíjecí napětí od 14.6V


filozifie Ca je již nastavena od výroby a nesmí se pak ty aku zaměnovat


třeba pro feldy si volíme bezúdržbový aku bez Ca např. silver http://www.google.cz/url?sa=t&source=we ... OWioUpySzw miloš


A jsou Ca a Ca-Ca akumulátory, to víš také?

Autor:  slovacek.milos [ 10.1.10, 19:41 ]
Předmět příspěvku: 

jo ale dál bych to už nekochal to je téma nekonečné


raději zakrním u toho označení Ca vyšší dobíjecí napětí, bez označení Ca normální napětí 14 V

ale říct že pro bezůdržbové aku je předepsáno dobíjení 14.5 až 14.8 V to asi nebude vždy pravdou miloš

Autor:  Jiří Čech [ 10.1.10, 19:59 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
jo ale dál bych to už nekochal to je téma nekonečné


raději zakrním u toho označení Ca vyšší dobíjecí napětí, bez označení Ca normální napětí 14 V

ale říct že pro bezůdržbové aku je předepsáno dobíjení 14.5 až 14.8 V to asi nebude vždy pravdou miloš


Bezúdržbový je vždy Ca nebo bez volného elektrolytu, ale těch moc není a nevím, kdo zde má Optimu ve škoduli... :) u těch je naopak 14,4 V nejvýše povolené napětí

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/