Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Automatické rozsvietenie tlmenych svetiel https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=2061 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | wordy [ 6.10.06, 19:54 ] |
Předmět příspěvku: | Automatické rozsvietenie tlmenych svetiel |
Zdar pánové.Poradí niekdo,ako viriesit automatické zapínání,a vypínání tlmenych svetiel? |
Autor: | Matthes [ 6.10.06, 20:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co to je za masinu? |
Autor: | wordy [ 6.10.06, 20:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Favo |
Autor: | Matthes [ 6.10.06, 20:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co pripojit civku relatka ktery spina svetla na pojistku ktera je pod proudem jen kdyz je zapnuty zapalovani (+ este tam dat vypinac) Ma to ale nevyhodu, v zime je kazda ampera dobra pro starter, takze by bylo lepsi poohlednout se po nakym univerzalnim automatickym rozsvecovani, ktere svetla vypne, pokud se toci starter. |
Autor: | Nepér [ 6.10.06, 20:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je na to trik: zapojit relé mezi spínaný (+) a startér. Jedna strana je na +12V a druhá přes elektromotor na zem, která se při startování změní na +12V... V praxi jsem to nikdy nezkoušel, mám tam nějakou automatiku od té doby, co se muselo svítit v zimě, ale mělo by to jít... |
Autor: | petr petr [ 6.10.06, 21:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Automatické rozsvietenie tlmenych svetiel |
wordy píše: Zdar pánové.Poradí niekdo,ako viriesit automatické zapínání,a vypínání tlmenych svetiel? Stačí připojit spínací relé na kontrolku nabíjení to je ta nejlevnější varianta.Cívku relé jeden kontakt ukostříš a druhý zapojíš na drát co vede od alternátoru na kontrolku nabíjení a až kontrolka zhasne to znamená že altik začne nabíjet tak ti to relé sepne. na ten drát co povedeš z kontrolky do relé dej radši pojistku nějakou jednoampérovou kvůli zkratu ať ti náhodou neshoří pomocnej usměrňovač v altíku.Plus na spínací kontakt si vem už třeba ze stálého proudu přes pojistku a výstup s relé odděl dvěma diodami a pak už jen stačí připojit na spínač parkovacích světel a přepínač ttlumenych a délkových světel.Mnoho zdaru při realizaci a ty diody tam dej nějaké silné shotkyho. |
Autor: | Nepér [ 7.10.06, 18:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
A když ti kiksne alternátor, tak to zhasne... |
Autor: | Kikan [ 7.10.06, 18:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já jsem si doma postavil tohle: http://www.dhservis.cz/dalsi/svetla.htm Před dvěmi týdny jsem to instaloval do auta a jsem plně spokojen. A pokud mi to kiksne tak použiju normálně tlačítka. |
Autor: | petr petr [ 7.10.06, 18:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: A když ti kiksne alternátor, tak to zhasne... A to je ta výhoda že ti to nevytluče baterku jak tupé a rosvítíš si světla normálně ručně jak chceš,na dojetí.A zároveň velmi jednoduché a levné.Je to jen jedna z levných možností. |
Autor: | Martin [ 8.10.06, 10:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak já taky přidám jedno řešení, které jsem realizoval. Myslím, že obvzláště v zimě, je naprosto nevyhovující, aby se světla rozsvítila při zapnutí zapalování. Já to řešil takto: http://peugeot605.kvalitne.cz/svetla.html s několika drobnými úpravami. Místo tranzistoru jsem použil tyristor, nebo triak. V nízkých otáčkách, zvláště u alternátoru 55A, se může stát, že alternátor nedobíjí a není žádoucí, aby světla blikala. Dále jsem přidal jednu diodu od kondenzátoru ke kontrolce dobíjení (nebo na 2. pojistku), která zajistí při vypnutí motoru vybití kondenzátoru (pokud by došlo znovu k zapnutí zapalování v krátkém čase, světla by svítila hned bez časové prodlevy). Abych ušetřil jedno relátko, připojil jsem koncová světla + parkovačky přes diodu. Není to vůbec složité zapojení, přitom je naprosto "blbuvzdorné" a odstraňuje všechny problémy. Je lepší použít signál od dobíjení, oproti tlaku oleje. Za prvé je to logičtější (auto dobíjí, tak se zapnou světla), za druhé se mi stává, že kontrolka mazání zhasne už při startování. |
Autor: | slovacek.milos [ 9.10.06, 11:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
já jsem si koupil nějaký váleček, jede to zase na signál z mazání, za dvě stovky že se po několika sekundách po nastartování motoru zapnou světla, nakonec jsem se na to vyprdnul a přívody do spínače jsem přepojil z 30 na 15, jak zapnu klíček se to rožne a v zimě si prostě světla vypnu startnu a zapnu a v pohodě miloš |
Autor: | Vašek Tábor [ 9.10.06, 14:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Na alternátor bych nic nestrkal, žárovka je pro buzení alternátoru a když tam bude ještě něco jinýho, bude to dělat bordel. Kontrolku mazání bych zase použil jedině s tyristorem napájeným od zapalování, protože když je hodně velkej hic, tak může mazání problikávat i při volnoběhu a blikaly by i světla. A abych přispěl i se svojí troškou do mlýna: www.deepeyes.mysteria.cz/tune.html |
Autor: | petr petr [ 9.10.06, 21:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vašek Tábor píše: Na alternátor bych nic nestrkal, žárovka je pro buzení alternátoru a když tam bude ještě něco jinýho, bude to dělat bordel. Kontrolku mazání bych zase použil jedině s tyristorem napájeným od zapalování, protože když je hodně velkej hic, tak může mazání problikávat i při volnoběhu a blikaly by i světla. A abych přispěl i se svojí troškou do mlýna: www.deepeyes.mysteria.cz/tune.html Věř že nebude,je to odzkoušený a je to úplně v pohodě.Ale je to na každém co si tam dá je to jen varianta. |
Autor: | zokot [ 10.10.06, 08:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kdo mi pomůže - schéma na aut. rozsvícení u Š120? |
Autor: | Martin [ 10.10.06, 15:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vždyť tady tři jsou a ještě další návody. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |