Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Pojistka ventilátoru praskne v poloze 4 - felície https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=9&t=21120 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | bosator [ 17.2.10, 23:10 ] |
Předmět příspěvku: | Pojistka ventilátoru praskne v poloze 4 - felície |
Zdravím vás. U felície mám problém s ventilátorem, poloha 1,2,3 funguje správně, ale pokud přepnu do polohy 4 shoří pojistka č.3 -20A a z výdechu topení je v tu chvíli mírně cítit, jako by se motor ventilátoru pálil. Jinak ventilátor se točí pravidelně a potichu, ložiska OK bez vůlí. Lopatky se nepřidírají a voda a bordel tam taky nejsou. Právě napohled se zdá vše pořádku. Nevíte někdo, čím by to mohlo být? Díky moc za odpověď. |
Autor: | Ondras83 [ 17.2.10, 23:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
není to náhodou těma odporama?...tohle sem ještě nikdy neřešil když už sme u toho, může mi někdo říct, kde ty odpory jsou a jak to vůbec funguje? NOVON to řešil na favoritu a bylo to tim...tušim (má tam felda topení) |
Autor: | p.s. [ 17.2.10, 23:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
odpory najdeš kdyš otevřeš motor a koukneš na baterku tak z pravé strany nad hadiceme vod topení najdeš konektor-bejvá to uhnilý zoxidovaný přelámaný-ten vycvakni a na dvou šroubkáchje to uchycený.elektricky to maká asi takto na přepinač je přivedeno napětí po klíčku a z něj se jednotlivými polohami dostává napětí přes tepelnou pojistku na jednotlivé odpory a z nich na motor ventilátoru,akorát 4 stupen je zapojen na přimo.to že vyhazuje pojistku múže způsobovat náký přechodový odpor,vypálenej konektor,nalomenej či napálenej drát bude to ctít rozebrat a prohlídnout |
Autor: | slovacek.milos [ 18.2.10, 06:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
odpory se čtverkou tam problém nebude, problém je v motorku už hoří, nebo jsou ložiska KO řešení namazat ložiska a zkusit, pak origo ventilátor 2500, náhrada 1500 a jen motorek 84O korun v náradě, miloš |
Autor: | varok [ 20.2.10, 16:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Čtvrtá poloha jede bez odporu, jak psal Miloš. Buď to už motorek na plné otáčky nemůže rozdýchat, nebo bude chyba někde v konektoru. Většinou na ten plný výkon bere motorek největší proud a konektor trpí. Někdy se roztopí a pak dělá problémy. |
Autor: | bosator [ 21.3.10, 23:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky za rady, bylo to skutečně motorkem. Závada vznikla tak, že předtím, než jsem obložil těleso topení protihlukovou izolací, tak jsem ventilátor vydělal, chtěl jsem preventivně namazat ložiska. Stříkl jsem tam konkor a ten se bohužel dostal na komutátor na který se za čas přilepil prach a ten vydřel komutátor. Drobné měděné pilinky s konkorem zalepily mezery mezi jednotlivými pložkami komutátotoru a tak to šlo do skratu. Vyčistil jsem to a zdá se, že to už valí dobře, jen komutátor je cca 0,5mm do hloubky vydřený. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |