|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
multa62
Příspěvky: 5 Bydliště: Havířov
|
Fabia-centrál-blinkry
Zdravím všechny a prosím o pomoc.
Syn mi dal opravit Fabii s tím ,že mu vybíjí v klidu baterii.Při měření klid.proudu jsem naměřil 120 mA(má být max.25mA).Začal jsem vytahovat pojistky a při SB-49 odběr klesl na správnou hodnotu.Nouzově jsem to vyřešil vypinačem.Jenže jsem zjistil,že stejná pojistka napájí i blinkry,a tady je jádro pudla,rozkopal jsem vše, co se dalo-vytáhl jsem jednotku komfortní elektriky,včetně jednotky dálk.ovládání a proud je i bez jednotek 120mA,tedy je třeba prostudovat schemata a problém vyřešit.Mám okopčenou servisní dokumentaci a tam je to tak stupidně nakreslené,že vím prd.Podle této dokumentace poj.49 vede přímo do ŘJ centrálu a nikam jinam a já na 100% vím ,že napájí i blikry(pokud ji vytáhnu-nejdou),hledal jsem schéma blinkrů a asi je neúplné ,protože jsem nenašel vše,pouze přepínač a boční.Relé blinkrů,napájení atd chybí.
Moc prosím,nemáte někdo pořádné úplné schema,kde bych našel co potřebuji,marně hledám v různých forech zadávám do googlu,zatím marně.Stačil by i odkaz ,případně link,cokoliv čeho bych se mohl chytit.Předem děkuji.
|
1.3.10, 02:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Schémata škodovka vypustila jenom ty prasácký, v kterých se ani to prase nevyzná. Zkus odpojit celej přerušovač na blinkry, ten občas zlobívá. Potom je problém ve zmetkovosti uložení hlavního svazku v mot prostoru. Ten je třeba vyndat z toho žlábku, kde vede, nařezat husí krk a pověsit na háčky volně do prostoru. Hromadí se v něm voda a hnijou kábly, potom to dělá psí kusy. Tam může být taky potíž, že už je něco načlý.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
1.3.10, 07:14 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
už jen dolévání vody do ostřikovyčů způsobí pěknou paseku já mám 2001a ty krky mám prořezány miloš
|
1.3.10, 07:18 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
no fakt že jo pojistka výstražné blikače 44 a obyč blikače pojistka není a pak to hledej v centrálu když ti nepujdou blikače,
já všera snad po třech letech vyřešil problém se spětnými světly
a přerušovač na blikaše je kde miloš
|
1.3.10, 07:32 |
|
|
multa62
Příspěvky: 5 Bydliště: Havířov
|
Zdravím,hoši díky za snahu,draku máš naprostou pravdu o schematech-jsou skutečně velmi nepřehledné a dát je dohromady asi bude problém,ale já to prostě musím vyřešit i kdybych měl ručkovat po káblech.A co ty shemata v knihách opravy a údržba vozů typu ...(stojí asi 600 Kč)nemáte to někdo???čekám až otevřou knihu a půjdu to prosondovat,jinak oběhnu známé,co mají servisy a uvidím.Auto stojí a čas letí...ještě si pohraji s tou jednotkou blikačů(až ji najdu,ale to snad nebude problém podle zvuku
|
1.3.10, 07:43 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
Po jaké době jsi naměřil 120 mA? Většinou to chvíli trvá než "usnou" všechny ŘJ ve vozidle.
|
1.3.10, 08:39 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
multa62 píše: Zdravím,hoši díky za snahu,draku máš naprostou pravdu o schematech-jsou skutečně velmi nepřehledné a dát je dohromady asi bude problém,ale já to prostě musím vyřešit i kdybych měl ručkovat po káblech.A co ty shemata v knihách opravy a údržba vozů typu ...(stojí asi 600 Kč)nemáte to někdo???čekám až otevřou knihu a půjdu to prosondovat,jinak oběhnu známé,co mají servisy a uvidím.Auto stojí a čas letí...ještě si pohraji s tou jednotkou blikačů(až ji najdu,ale to snad nebude problém podle zvuku
mám ty knížky dvě na koktu a jednu na fábku miloš
|
1.3.10, 09:28 |
|
|
multa62
Příspěvky: 5 Bydliště: Havířov
|
Miloši,s tou knihou to nedopadlo,právě jsem se vrátil z obchodu-je tam ještě větší prd než v té servisce.Petře,o té prodlevě vím ,ten odběr je trvalý-čili furt.Něco málo jsem se dozvěděl v servisech a rada je v podstatě jediná-odpojovat-odpojovat ,tak dlouho,až to přestane.Takže jdu na to-pak se ozvu.
Ještě bych s vámi rád prokonzultoval pár věcí,které mne trochu matou.
|
1.3.10, 09:55 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Ručkování po kablech ti moc nepomůže, protože většina vede z ovladačů a pojistek atd. do řídících jednotek a z nich zas zpět do spotřebičů a kontrolek. Co se děje v jednotkách a jak je to propojený ví asi jenom páni z BOSCHe. Přerušovač je součástí trojúhelníku, takže vyloupnout celej ten plast s vypínačem a je to.
V knížkách je de facto to samý, co v DP, akorát ořezanější. Něco může taky napovědět diagnostika, třeba může vyhazovat nějaký nesmyslný chyby, pak by to ukazovalo na ten nahnilej svazek.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
1.3.10, 09:56 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
bacha odpojovat něco ve sloupku jak jdou svazky ze dveří tam to tak akorát dojebeš, pokiud polezeš do dveří folii odřež zalamovacím nožíkem a pak zalep páskou
lano měj v pohotovosti když se v tom hrabeš poprve je to nehoráznej voser když tak si to hodíš a máš klid, miloš
|
1.3.10, 13:09 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
multa62 píše: Miloši,s tou knihou to nedopadlo,právě jsem se vrátil z obchodu-je tam ještě větší prd než v té servisce.Petře,o té prodlevě vím ,ten odběr je trvalý-čili furt.Něco málo jsem se dozvěděl v servisech a rada je v podstatě jediná-odpojovat-odpojovat ,tak dlouho,až to přestane.Takže jdu na to-pak se ozvu. Ještě bych s vámi rád prokonzultoval pár věcí,které mne trochu matou.
Hele ono to není tak jednoduchý jak to vypadá. Tím že budeš odpojovat jednotku po jednotce, tak nemyslím si že dojdeš k nějakému rozumnému závěru. Ty jednotky komunikují mezi sebou takž jedna čeká třeba na druhou až ji pošle info jestli je všechno v pořádku a tak pod. takže tím že je budeš odpojovat, tak podle mě ničeho nedocílíš. Asi rada typu odpoj rádio a všechny dodělané věci jako alarm je zbytečná že ? Nejspíš to máš holé a čistá elektrika co je tovární má odběr. Začal bych tím svazkem v motoru tam je největší zádrhel. A veškeré osvětlení (kufr, kastlík a pod. ) je taky dobré?
|
1.3.10, 16:01 |
|
|
multa62
Příspěvky: 5 Bydliště: Havířov
|
Tak jsem se vrátil promrzlý z garáže(jsou to halovky-nevytopíš)a jsem zase o málo chytřejší,ale opravdu jen o málo,jedno však vím jistě není to centrál-ten už funguje.Vytáhl jsem centrální řídící jednotku a začal odpojovat konektory a měřit klid.proud.Při odpojení XS-4 proud spadl na správnou hodnotu a jak správně píšete všechno souvisí se vším a vnitřní zapojení ŘJ znají fakt asi jen pánové z Bosche.Při tomto vytaženém konektoru zase nešly blinkry.Původně jsem uvažoval o tom ,že konektor zapojím a kromě napájecích vodičů červeného a hnědého budu postupně cvakat všech zbývajících 14 vodičů až mne to někam dovede,ale výsledek značně nejistý,tak jsem to vyřešil přídavným relé k alarmu,kterým jsem přerušil přívod napájení (sv.30) pro tento XS-4.Odcházíš od vozu ,aktivuješ alarm ,přídavné relé odpadne-klidový proud klesne na 20mA a je to v pohodě.Příjdeš k vozu,vypneš alarm,relé naskočí a vše funguje jak má.O zbytek se postará alternátor.Teď už to řešit nebudu(snad v létě) to bych buď zmrznul,nebo zblbnul,ale přesto mne to žere a chtěl bych to v budoucnu řešit.Ale bez podrobné dokumentace to asi nepůjde.Takže kdyby náhodou někdo z vás narazil na vnitřní zapojení
hlavní řídící jednotky-moc prosím,vzpomeňte na mne.Děkuji všem a přeji hodně úspěchů.
|
1.3.10, 20:19 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
mám i zkušenosti že když jsem odpojil řídící jednotku nebo i radio na delší dobu přestala žrát a závada se neopakovala prohlížím piny a používám sprej na kontakty piny stahuji
ani to moc nepovažuji za opravu ale vyřešil jsem tak mnoho problémů
jak to dopadne u této fábky jsem fakt zvědav miloš
|
1.3.10, 20:58 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
|
1.3.10, 21:53 |
|
|
multa62
Příspěvky: 5 Bydliště: Havířov
|
Miloši,určitě ti napíši,ale půjdu do toho na chalupě ,až bude teplo,rozhodně udělám ten svazek v motorovém prostoru,docela mne šokovalo,když jsem viděl fotky.
Petře, díky za link ,ten popis mám ,je součástí servisní dokumentace ,kterou mám.Já myslel vnitřní zapojení jednotky tzn.plošný spoj a schema celého bloku,ale mám pocit,že to bude marné.Ale i tak děkuji.
|
2.3.10, 07:02 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|